Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Már tudtuk előre, és ettől csak még jobban vártuk. Megérett a Mercedes-Benz zászlóshajója egy ráncfelvarrásra, a márka pedig nem is késlekedett a modellfrissítéssel. Az S-osztály átrajzolása azonban túlmutat önmagán: új fejezetet nyit a márka történelmében. Hogy miért? Nézzünk csak be a motortérbe!

A lényeg a lemezek alatt vanEgy olyan autónál, amely a világ egyik legelső és legfejlettebb autógyártójának csúcstechnikáját képviseli, nehéz bármiről is röviden értekezni. Nincs mese: aki igazán kíváncsi a Sanghaji Autószalonon bemutatkozó S-osztály minden tulajdonságára, annak órákig kell ismerkednie vele. Mi azért lerövidítjük az időt, és a korábbi alapokat tudomásul véve az újdonságokra koncentrálunk. Így sem lesz rövid, de megéri velünk tartani.

A V12-es kivételével a teljes motorpaletta új

Minden eddiginél messzebbre látKezdjük kívül! Az enyhe változtatások teljesen új összképet adnak; nem túlzás azt állítani, hogy megváltozott a karakter. A visszafogottabb, könnyedebb, elegánsabb megjelenésben az új első világítótest játszik főszerepet. A kisebb, kevésbé lehúzódó lámpa új formát és teljesen új funkciókat is kapott: az adaptív LED-es opció mindent bevilágít, a többi közlekedő elvakítása nélkül. Az új rendszer Ultra Range funkciója a törvényileg megengedett maximális fényerőt tudja bevetni a tökéletes megvilágítás érdekében, akár 650 méterre is fényt terítve. Hátul szintén új kialakítást kapott a világítótest, mellette pedig az új lökhárítók is alaposan felfrissítik az összképet. Említhetnénk még a hűtőrácsot, amely a hagyományos, valamint a Mercedes-AMG és Mercedes-Maybach modelleken is eltérő kialakítást kapott.

Elsőre kissé bonyolult az új kormányBelül még kevesebb változott. A modell új kormánykereket kapott, amelyen az eddigi 12 nyomógomb helyett 12 érintésérzékeny gombfelület, két forgókapcsoló és két érintésérzékeny nyomógomb kap helyet. A jóval komplexebb megoldás nagyobb fokú hozzáférést biztosít a jármű központi rendszeréhez, és hogy a bonyolultabb irányítási lehetőségeket zavartalanul kihasználhassuk, a vezetési segédrendszerek is továbbfejlődnek az új generációnál.

Mindez nem is új funkciókat jelent, hanem a meglévő rendszerek még fejlettebb összehangolását az Intelligent Drive jelszó alatt. A távolság- és a sávtartás innentől még egyenletesebb és előrelátóbb, ráadásul a navigáció adatai alapján szükség esetén nagyobb kanyarokban önállóan lassítanak a rendszerek. A térkép alapú helyzetelemzés integrálása a képességek még hasznosabb bevetését hozzák létre.

Különböző wellness programokkal kényeztet

Összehangolt támadás az érzékekreÍgy a vezető a kényelmi funkciókra is jobban odafigyelhet, amelyeknél a kulcsszó szintén az integráció. A feláras ENERGIZING komfort vezérlő az egyes funkciókat - például a klimatizálás (illatosítással), ülésklimatizálás, masszírozás, valamint a belső világítás és zenei atmoszféra – egyfajta wellness programmá összeköti, fokozva a kényelmet és az ellazulást. A hat program között hangulatunknak és igényünknek megfelelően válogathatunk, a lehetőségek pedig tíz percig futnak. Ha a személyes zenékkel szeretnénk ezeket összekötni, akkor a rendszer a háttérben elemezi a kedvenc számaink ritmusát, és a kiválasztott programnak megfelelő muzsikát fogja játszani.

Befelé dőlhet a kanyarokban

Fokozott behálózottság, jobban szóló hifiA kisebb változtatások között megtalálhatjuk az S-osztály Coupé-ból ismerős kanyarba dőlés funkciót, amely a karosszéria 2,65 fokos bedöntésével csökkenti az utasokra ható centrifugális erőt. Emellett a légrugózás úthibákat figyelő sztereo kamerája is jobban lát. A vezeték nélküli töltés nem nagy újdonság, az Európa 20 országában elérhető concierge információs szolgáltatás sem feltétlenül. A Burmester hifi csúcsváltozata ezúttal még jobban szól: az 1520 Watt teljesítményből egy további magas hangszóró, valamint két további oldalsó hangszóró is kiveszi a részét.

Mindez a szokásos modellfrissítés jelzőjével leírható. A motortérben azonban megkezdődött a forradalom: hamarosan a Mercedes-Benz összes hathengeres motorja soros kialakítást kap, a V6-osok rövidesen eltűnnek a palettáról. A benzineseknél erre még várni kell – aki kíváncsi a jövőre, az a vadonatúj M 256-os erőforrásról itt olvashat.

Mindkét V8-as erőforrás újdonság

Az új sorhatos benzinesre várni kell, de addig is megújult V8-as is találunk a palettán. Az S 560 4MATIC nevéhez hűen összkerékhajtással párosítja az átdolgozott biturbó V8-ast, amely 469 lóerőt és 700 Nm nyomatékot teljesít. Elődjénél körülbelül 10 százalékkal takarékosabb, vegyes fogyasztása mindössze 8,5 l/100 km – ezzel egyébként a világ egyik legtakarékosabb V8-as erőforrása, erőtől függetlenül, amiben nincs hiány. Mindezt hengersor-lekapcsolással, kilencfokozatú, hosszú áttételű automataváltóval és intelligens hőmenedzsmenttel éri el az egység.

Hiába kisebb a motor, az új S 63 gyorsabb elődjénél

Állórajt 100-ig: csupán 3,5 szekundumVan feljebb, de még mennyire: ezt a két Mercedes-AMG verzió is bizonyítja. Az S 63-ban a testvérekből már ismert 4,0 literes biturbó egység kapott helyet, amely 612 lóerőt présel ki magából, méghozzá 5750 és 6500-as fordulat között, 850 Nm-es csúcsnyomatéka pedig 2500-tól 4500-ig nyújtózik. Az elődnél csak utóbbi adat kevesebb, de az összkerékhajtás jelenléte a kilencsebességes duplakuplungos váltóval együtt az 5,5 literes biturbó elődöt is felülmúló adatokat eredményez. A 0-100-as sprint mindössze 3,5 másodpercig tart, a végsebesség pedig opcionálisan elektronikusan szabályozott 300 km/h lehet. Ehhez képest a fogyasztás szinte elenyésző: vegyes használatban a gyáriak szerint mindössze 8,9 l/100 km.

A legdrágább verzió nem változott - de erre nincs is igény

Hiába a legerősebb, közel sem a leggyorsabbA Mercedes-AMG S 65-nél mindez nem tétel: a hatliteres biturbó monstrum még a gyári adatok szerint is elkéri a 11,9 litert 100 kilométeren, de mindez nem tétel azoknak, akik egyébként is csak presztízs okokból vették a nagymotoros, méregdrága modellt. Szégyenben persze ő sem marad: a nehéz V12-es 630 lóerőt és 1000 Nm nyomatékot présel ki magából, amely a kizárólag hátsókerékhajtással és hétfokozatú automataváltóval elérhető modellnél 4,3 másodperces 0-100-as gyorsulást eredményez.

Korszakváltás: V6 helyett sorhatos motor, amely mindkét verziójában erősebb, mint bármely eddigi Mercedes-Benz dízel

Ennél azonban sokkal fontosabb a vadonatúj dízelmotor, amely a hagyományokkal szakítva visszatért a sorhatos kialakításhoz. Az új egység ráadásul a Mercedes-Benz történelmének legerősebb dízelmotorja, méghozzá kétszeresen. Az S 350 d néven elérhető alapverzió 286 lóerőt és 600 Nm-t teljesít, amire a 400 d alaposan rásrófol: 340 lóerőt és 700 Nm nyomatékot kínál. Emellett a két erőforrás elődjénél átlagosan hét százalékkal takarékosabb: vegyes használatban 5,5-5,6 l/100 km-t kortyolnak. Az új sorhatos egység úgy készült, hogy az összes jövőbeni emissziós szabályozásnak megfeleljen, a gyors reakciók és a jól hozzáférhető teljesítmény érdekében pedig kétlépcsős turbófeltöltést kapott. Hivatalos gyorsulási adatokról még nem nyilatkozott a gyártó, de vélhetően sem ezzel, sem pedig a kulturáltsággal sem lesz gond – hiszen már az előd is brillírozott mindkét tekintetben.

Kimondottan ígéretes az új erőforrás

A megújult S-osztály tehát alaposan beerősödött, és már alapváltozatban 286 lóerőt kínál, amelyet összkerékhajtással is kombinálhatunk. Az árakról még korai beszélni, de vélhetően enyhe emelkedést prognosztizálhatunk – minderre a forgalmazás júliusi megkezdésekor derül fény.

Kommentek