Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Elődje már-már bohókásan szélsőséges kialakítását elhagyta, helyette visszafogottan magabiztos kiállást kapott a vadonatúj Hyundai Veloster. Okkal. N csúcsmodellje ugyanis az eddigi 204-es plafon helyett rögtön 275 lóerővel lép új területekre.

2+1 ajtó, már csak AmerikánakKezdjük a hideg zuhannyal: a Veloster új generációja is távol marad az európai piactól, ahol elődje nem tudott jelentős sikereket felmutatni. Amerikában azonban népszerűnek mondható a típus, és mivel ott nincs i30 N, ezért a Veloster N adja majd a márka sportos zászlóshajóját. A 2+1 ajtós különleges kialakítás maradt; lássuk, mi változott az új generáció esetében!

Először is a formák. Részleteit és összhatását tekintve kevésbé radikális az új Veloster (vagy a szemünk szokott hozzá), viszont a letisztult összkép mellett nagyobb légbeömlők, erőteljes domborítások és komolyabb kiállás járul hozzá a drágább, magabiztosabb megjelenéshez. Belül hasonló a változás, de az érett, fekete belső mellett azért kérhetünk világos, vörös betétes megoldást is, amely sokat dob a modellen.

Vidáman hangulatos és sportosan komor, fekete belsővel is

A Veloster N azért érdekelné Európát isA tengerentúlon kétliteres szívó motorral indít a Veloster palettája, lesz kézi váltó és duplakuplungos automata is, a lényeg azonban az N csúcsmodell bemutatása, amely erős rokonságot mutat a nálunk is elérhető i30 N-hez. A hasonló kezelést viselő modell 18 és 19 colos kerekekkel lesz elérhető – utóbbit rendelve egyedileg a modellhez fejlesztett Pirelli P Zero abroncsokkal. A kétliteres, közvetlen befecskendezéses turbómotor 275 lóerőt állít hadirendbe, hozzá pedig hatfokozatú kézi váltó csatlakozik. A teljesítmény leadásában elektromosan szimulált differenciálzár játszik közre – és a lóerők ezúttal is az első kerekeket terhelik.

Tudásban ugyanazt hozza, mint az i30 N

Szerintünk üdítő lenne, ha az új Veloster feltűnne az európai kínálatban, különösen, hogy az N sportváltozat az i30-nál izgalmasabb külsővel esetleg komolyabb érdeklődésre is számot tarthatna. Igaz, nagy darabszámmal nem lehetne számolni, de így is érdekes a trendek változása: a kézi váltós radikális modellekkel eddig az erre jobban nyitott európai közönséget igyekeztek elvarázsolni a gyáriak – úgy tűnik, hogy Amerika is nyit ebbe az élvezetes irányba.

Kommentek