2018. Április 26., Csütörtök

Frissitve:11:45:07

Bemutatkozik a vadonatúj, Kecskeméten készülő Mercedes A-osztály

Nyomtatás

Ki hitte volna, hogy már negyedik generációjuknál tartanak a Mercedes-Benz kompakt autói? Az idő kíméletlenül telik, viszont vele kéz a kézben jár a változás, a fejlődés. Így van ez a vadonatúj A-osztály esetében is, amely nem csak jobb lett elődjénél, de a szívünkhöz is közelebb áll: az új generációt ugyanis Kecskeméten is gyártani fogják.

Utazás a jövőbe – leginkább ezzel a szlogennel jellemezhetnénk a vadonatúj A-osztályt, amely az új CLS premierje után formailag nem hoz nagy meglepetést, csak elismerést, belül pedig több látványos monitorral is szemlélteti a digitális korszak megérkeztét. Persze ennyivel azért vétek lenne elmenni a külső változások mellett, amelyek érzelmesebben kerekedő íveket, elöl határozottabb lámpákat, hátul pedig érzelmes, már-már franciás beütésű világítótesteket hoztak. Az új generáció tengelytávja 30 mm-t gyarapodott, nyomtávja pedig 14 mm-t, ami tágasabb bleső térhez vezet.

Belül nem csak hosszirányban van nagyobb hely, hanem kövérebb a válltér, valamint bőségesebb a fejtér is, de még a csomagtartó gyarapítására is maradt lehetőség. Belül a digitális műszerfal egyértelműen a jövőt jelképezi. A képeken látható verzió a legdrágább megoldás, alaphelyzetben a két hétcolos megjelenítőt kapunk, amelyet első körben középen lehet 10,25 colra hízlalni, majd a legdrágább csomaggal a műszercsoportot is 10,25 colosra növelni. A központi rendszer vezérlése hanggal, érintéssel és különálló vezérlővel is lehetséges.

A vezetési segédrendszerek és a technológiai megoldások a Mercedes-Benz legfejlettebb modelljeiből érkeztek az A-osztályba. Van szélvédőre vetített HUD, 18 egységből álló adaptív LED-es fényszóró, valamint félautomata önvezetést lehetővé tevő segédrendszer arzenál is, de a személyre szabási lehetőségek is minden eddiginél bővebbek lesznek. Így a költséghatékony belépőmodellen túl elmehetünk az avantgárd megoldások, a tömény luxus vagy a kemény sportosság irányába is.

Ha már sportosság: a hajtásláncok kínálata elég széles palettán indul, amelyek között találunk bőven újdonságokat. Kezdetnek ott van az M 282-es kód alatt futó 1,4 literes négyhengeres, amely 163 lóerőt és 250 Nm nyomatékot tud felmutatni (természetesen turbófeltöltésnek köszönhetően). Mindezt alapból hatfokozatú kézi, felár ellenében pedig hétfokozatú duplakuplungos automataváltón keresztül továbbítja az első kerekekhez. Felette áll majd a 224 lóerős M 260-as megjelölésű kétliteres turbómotor 350 Nm nyomatékkal.

Dízelfronton a megújult 1,5 literes dízelmotorral nyit a kínálat: az 1.5-ös egység (OM 608) 116 lóerő és 260 Nm nyomaték leadására képes, egyelőre alaphelyzetben hétfokozatú duplakuplungos váltón keresztül, épp úgy, mint a legizmosabb benzines. Később még több motorverzió érkezik, közöttük összkerékhajtással, és az elmaradhathatatlan AMG verzióval, amelyből kétféle is lesz, várhatóan kb. 340 és 400 lóerős teljesítménnyel.

A Mercedes-Benz állítása szerint a futómű hangolásán sokat dolgoztak, így az a korábbinál jóval kényelmesebb (erre szükség is volt), miközben megőrizte dinamikáját. A sokszínű lehetőségek érdekében változtatható lengéscsillapítás is szerepel a kínálatban.

Az A-osztály elsőként a márciusi Genfi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek, majd várhatóan a nyár derekán érkezik meg a hazai kereskedésekbe. De nem ez lesz itthon az első jelenése, ugyanis a központi rastatti gyár mellett a kecskeméti gyártószalagról is gördülnek le modellek.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark