Tovább dübörög a V8 – a Mercedes-Benz ML63 AMG bemutatkozik

Nyomtatás

Az első Mercedes-Benz izom SUV még 1999-ben indult hódító körútjára: a 347 lóerős ML55 AMG után 12 évvel és 24 ezer eladott példánnyal újabb állomáshoz érkezett az ellentmondásokba burkolózó modell karrierje: ML63 AMG néven bemutatkozott az új generáció, még nagyobb teljesítménnyel.

Az alapkivitel 5,5 literes, biturbó V8-asa 525 lóerővel és 699 Nm nyomatékkal várja a vezető parancsait (utóbbit már 1750-től egészen 5000 fordulat/percig). Ha az extralistán ehhez hozzápipáljuk az AMG Performance csomagot, akkor már 558 tagúvá gyarapodik a lóerők hada, amelyhez még 59 Nm plusz (vagyis összesen 758 Nm) társul. Az így létrejövő erőpakk 4,7, ill. 4,6 másodperc alatt gyorsítja fel az ML-ek csúcsát álló helyzetből 100 km/h-ra, miközben a végsebességet elektronika korlátozza 250, ill. 280 km/h-ban.

A hatalmas teljesítményt az AMG részleg által átdolgozott hétsebességes automataváltó továbbítja az állandó (40:60 arányban hajtó) összkerékhajtáshoz. Előbbit a hatékonyság jegyében dolgozták át a mérnökök, így a három menetprogramja közé (a manuális és a sport mellé) belefért az irányított hatékonyság álnevet viselő takarékoskodó kapcsolási séma is. Ennek, az elektromechanikusra váltott szervokormánynak és a start-stop rendszernek köszönhetően a modell átlagfogyasztása 14,7 liter/100 km-re csökkent – ez pedig bár önmagában sok, az elődhöz viszonyítva 1,8 literes spórolást jelent.

Életében először az ML AMG kiadása légrugózást kap, aktív első és hátsó stabilizátorokkal, melyek képesek a karosszéria dőlését kompenzálni. Emellett az új megoldásnak köszönhetően nagyobb mértékben állítható a csillapítás karakterisztikája, így a gyáriak a 20 colos kerekek ellenére is jó rugózási komfortot ígérnek.

A modellt egyébként a sportmodellekhez hasonló köntössel ruházták fel a tervezők és belül is a szokásos sportosító kúrát folytatták le, amely kiegészült a központi rendszer új, AMG menüjével, ahol a sportolás szempontjából releváns információkról tájékozódhatnak az utazók.

Az árakról egyelőre nincs információ, de a 2012 első negyedévében érkező modell feltehetően jelentősen nem drágul majd, de 30 millió forint alatt így sem úszhatjuk meg a vásárlást.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark