2017. Június 27., Kedd

Frissitve:02:10:03

Tovább feszített húrok - bemutatkozik a McLaren 675LT

Nyomtatás

A rengeteg kedvcsináló fotó és videó után végül a McLaren sem tudta kivárni a Genfi Autószalon megnyitóját: teljes galériával és rengeteg információval karöltve mutatták be a mai napon a 675LT-t. A P1 GTR után tehát a britek másik újdonsága sem maradt titok; nézzük meg, mire is képes a szuperautó.

A külső tekintetében túl nagy meglepetésre nem számíthatunk, hiszen a 650S formáit láthatjuk viszont, az ilyenkor szokásos változtatásokkal megspékelve. Az autó új aerodinamikai csomagot kapott, így agresszívabbra cserélték a lökhárítókat, nagyobb légbeömlőket és középre húzott kidörgőket kapott, melyeknek köszönhetően még nagyobb diffúzort köszönthetünk a rengeteg karbon elemmel gazdagodott 675LT hátsóján. A szerencsés vásárlók új színekből (Chicane szürke, Delta vörös, Silica fehér, Napier zöld, McLaren narancs) és keréktárcsákból is válogathatnak a 650S kínálatához képest.

Az utastérben ugyancsak vadabb lett a McLaren: ultrakönnyű, karbonhéjas Alcantara sportüléseket, karbonbetéteket és rengeteg 675LT logót kapott – többek között például az ülésekre és a fordulatszámmérőre. A mérnökök a multimédiás rendszert is átalakították némileg, így többek között a klímát is az érintőképernyőről lehet majd vezérelni a jövőben.

A legfontosabb változások azonban a motortérben érhetők tetten, ahol a 3,8 literes ikerturbós V8-as alkatrészeinek több mint 50%-át cserélték le vagy alakították át. Ennek köszönhetően az erőforrás már 675 tagú ménest és 700 Nm-es csúcsnyomatékot tud felmutatni, ami 25 lóerővel és 22 Nm-rel többet jelent, mint a 650S esetében. Noha a motor ilyen mértékű átalakításától akár nagyobb különbségeket is várhatnánk, nem szabad elfelejtenünk, hogy a gyáriaknak a megbízhatóságra és a fenntarthatóságra is oda kell figyelnie, így ilyen teljesítményszintek esetében már ez a növekedés is kiválónak mondható.

A plusz 25 lóerővel és a 100 kilogrammos fogyókúrával elért mindössze 1230 kilogrammos száraz tömeggel az autó képes a 650S-nél egy tizeddel gyorsabban, 2,9 másodperc alatt 100 km/h-ra katapultálni, és meg sem áll egészen 330 km/h-ig – ami 3,2 km/h-val haladja meg az előd hasonló értékét. Mindeközben a kettő között 7,9 szekundum alatt éri el a 200-at, ami fél másodperces javulást jelent.

A McLaren Genfben bemutatkozó sportautója tehát minden tekintetben jobb lett, így a – nagyközönség számára szintén első ízben Svájcban látható – turbókkal gazdagodott Ferrari 488 GTB-nek igen komoly konkurenciát állítva, még ha a választás ezen a szinten már minden bizonnyal az érzelmek ingoványos talaján dől el.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark