Városban okos – a típus nagyköveteivel próbáltuk ki az új Ford Fiestát

Nyomtatás

Városi, trendi kisautó, tetszetős és a szívünkre pályázik. Mi az? Megérkezett hazánkba az egyik legnépszerűbb négykerekű, méghozzá a Ford palettájáról, mely idestova 40 éve a vásárlók egyik kedvence a kategóriában, és most sincs másképp, extráival, dinamikus megjelenésével, vadiúj parkoló asszisztensével minden a rendelkezésre áll, hogy a női szíveket elcsavarja.

Ennek apropójaként az importőr igencsak tetszetős programmal kényeztette az érzékeket a sajtóbemutatón, a Várkert Bazár és a panoráma csak az egyik extra volt, három különböző színben pompázó modell mellett a típus nagykövetével, Dobó Katával és a nemzetközi hírű parfümőrrel, Zólyomi Zsolttal is kiegészült az esemény, következzen tehát az új ismérvek sora az autóban, melyről már Csizsek kolléga is nyilatkozott.

Az új Fiesta már ki-be parkol, merőlegesen és párhuzamosan is, amit mi magunk is megtapasztalhattunk a mélygarázsban, méghozzá lefóliázott ablakokkal, instruktorral, hogy végképp az érzékeinkre hagyatkozzunk. Állíthatom, az elején nehéz kiengedni a kontrollt és kizárólag az érintőkijelző utasításaira hagyatkozni, de megéri, s a teszten tovább faggatjuk majd a modellt.

Szólni kell viszont a városi forgalomban még inkább jelentőséggel bíró gyalogosvédelmi funkciókat ellátó ütközésmegelőző rendszerről is, ugyanis az autóba a mérnökök összesen 15 ultrahangos érzékelőt, kamerát, radart helyeztek el, melyek segítenek a sebességhatárok és a sávok betartásában, de a KRESZ szabályokat is nyomon követik. Éppolyan hasznos a holttérfigyelő rendszer, ezek révén a Ford kisautója arra törekszik, hogy tökéletes biztonságban érezzük magunkat.

A biztonság mellett az autó egyéb élményeket is rejt, ilyen a nyitható panorámatető, vagy B&O Play hangrendszer, melyet én is kipróbáltam. A 675 Wattos erősítő keresztül a 10 hangszóró és a mélynyomó minden eszközünkről lejátssza a kedvenceinket, és még nincs vége: a Ford SYNC3 kompatibilis mind az Apple CarPlay mind az Android Auto alkalmazásokkal.

Minden extra rendelkezésre áll, és hozzá egy csodaszép nagykövet is, Dobó Kata személyében: "lassan 10 éve Fiesta-rajongó vagyok, szinte egész felnőtt életemben ezt a modellt vezettem. Egy megbízható és jó autó nagyon sokban megkönnyíti a mindennapjaimat, hiszen néha hajnali 5 órakor már úton vagyok és a budapesti dugóban való araszolgatás után még el kell vezessek Debrecenbe, vagy így nyáron Keszthelyre, ahonnan az esti előadás után visszatérünk a fővárosba. A Fiestámra eddig mindenben számíthattam, sosem hagyott az út mellett. Azzal, hogy megújult, nagyobb, szebb, kényelmesebb lett talán még jobban szeretni fogom. Sőt, kislányom Szofi is ragaszkodik ahhoz, hogy ennek, mint a család legújabb tagjának már adjunk nevet is.  De ez a feladat rá vár. Az új modellt természetesen már bejárattam, és őszintén mondom, még az eddiginél is sokkal elégedettebb vagyok, a vezetés tényleg élmény vele. Ezt már minden kényelmi funkcióval és vezetéskönnyítő extrával felszerelték, így akkor is magabiztosan és élvezettel ülnék a volánhoz, ha nem lenne már mögöttem több mint 1.000.000. levezetett kilométer."

Az újdonság ráadásul teljesen személyre szabható, a Ford több mint 20000 variációt kínál vásárlóinak a külső és belső tér kialakítására. Bohai Bay Mint (pasztell menta), Chrome Copper (rézvörös), Race Red (tűzpiros) vagy Blue Wave (tengerkék) színek is rendelkezésre állnak, és ezek kombinálhatók a belső témákkal, szinte számtalan kialakításban, különböző kiegészítőkkel. A belső tér kialakításánál tudományos szempontokat is figyelembe vettek, sőt pszichológusok segítették a tervezők munkáját, mivel fontos volt, hogy az autó valóban minden kimondott és kimondatlan igényt kielégítsen. A felhasznált alapanyagok minden esetben prémium minőségűek, legyen szó az ülés szövetéről vagy a kormány bőr borításáról. A műszerfal pillanatok alatt átlátható, és egy 8 colos színes kijelzős érintőképernyős konzollal könnyedén vezérelhető.

„...Így az új Fiestánál szeretnénk hangsúlyozni, hogy a kiváló menettulajdonságok, és fogyasztás, továbbá a számtalan okos technológia mellett, a kényelmi és esztétikai szempontok alapján is a legjobb választás." - mondta Györke Orsolya, a Ford Magyarország PR vezetője. Az új Fiesta modellek idei bevezetésénél az alapfelszereltség mellett elérhető a Fiesta Vignale luxusa, a Fiesta ST-Line sportos ereje, a Fiesta Titanium technológiai vívmányai és a Fiesta Business Technology üzleti felhasználók számára megálmodott változata is. 2018-tól pedig érkezik a crossover kategóriába illő Fiesta Active és az igazi teljesítményorientált változat, a 200 Lóerős Fiesta ST is.

"Vállalatunk számára fontos a városi kisautók piaca, hiszen az Európában értékesített autók több mint 20 százalékát ez a kategória teszi ki, és 2017 első negyedévében máris 10 százalékkal többet adtak el ebben a kategóriában, mint az ezt megelőző évben. A Ford fejlesztő mérnöki csapata mindent megtett azért, hogy a kategória legjobb modelljét kínálhassuk vásárlóinknak. Nagyon büszkék vagyunk az új Fiesta modellre, amellyel hisszük, hogy sikerült elérnünk ezt a célt." – mondta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.

A tesztelést mi is folytatjuk, hiszen Csizsek kolléga cikke után hamarosan újabb anyag is érkezik az Autó Pult hasábjaira, ahol vallatóra fogjuk az Fiesta összes titkát, de annyi már az eddigiek alapján is bizonyos, hogy egy nagyon ígéretes kisautóval van dolgunk..




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark