350 lóerővel 2,3 litert fogyaszthat a Volvo új csodaterepjárója

Nyomtatás

Már többször beszámoltunk Olvasóinknak a Volvo elektromos, pontosabban hibridtechnikát felvonultató, jövőbemutató fejlesztéseiről. A svéd márka a közeljövőben ott szeretne lenni a legjobbak között, aminek érdekében a mérnökök gőzerővel dolgoznak a különféle benzin-elektromos és dízel-elektromos konnektorról is tölthető hibrid, valamint a belső égésű erőforrásokat csak generátorként használó, elektromos hajtású modelleken.

A gárda munkájának eddigi legfrissebb gyümölcse az a koncepcióautóként már többször bemutatott, és a világ első konnektorról is tölthető dízel-hibridjeként számon tartott V60 Plug-in Hybrid, amely a gyáriak állítása szerint korlátozott darabszámban már idén novembertől megvásárolható lesz. A 285 lóerős összteljesítményre képes összkerekes és természetesen automataváltós puttonyos fogyasztása a vegyes ciklus szerint nem magasabb 1,9 liter/100 km-nél, sőt, étvágya az akkuk lemerülése után is 4 liter alatt marad.

Azonban még a V60-nál is komolyabb eredményt tud felmutatni az az XC60 Plug-in-Hybrid névre keresztelt koncepció, amelyről a svédek a mai nap folyamán árulták el a legfontosabb információkat. A gyár által előzetesen közölt 2,3 liter/100 km-es európai vegyes ciklus szerinti átlagfogyasztás már-már elképzelhetetlenül alacsonya specifikációk függvényében.

Hogy miért? Elsősorban azért, mert az elsődleges (elsőkerék)hajtást az XC60 esetében nem egy gázolajos, hanem egy új fejlesztésű kétliteres, négyhengeres turbós benzinmotor biztosítja, akár 280 lóerőt és 380 Nm-es csúcsnyomatékot kipréselve magából. Ehhez egy nyolcfokozatú, természetesen start/stopos automataváltót társítottak a tervezők.

A hatékonyság illetve a még magasabb teljesítmény érdekében a modern benzinest egy, a V60-éval megegyező, 70 lóerőt és 200 Nm-t produkáló villanyos egység egészíti ki - az elektromotor a hátsó kerekeket hajtja, vagyis a V60-hoz hasonlóan az XC60 szabadidőautó esetében is összkerékhajtásról beszélhetünk.

Az energiaellátásról a csomagtér padlója alá elhelyezett 12 kWh kapacitású lítium-ionos akkumulátorcsomag gondoskodik. A pakkot otthoni hálózatról (220V/12A mellett) az ígéretek szerint mindössze 3,5 óra alatt tele lehet tölteni, sőt, a fejlett programból azt is be lehet például állítani, hogy az akkuk feltöltését követően mondjuk reggel, az általunk megadott időpontban hány fokra melegített utastér fogadjon bennünket, így a fűtésre nem kell a beindítást követően energiát elvenni az akkukból.

A sofőr három üzemmód közül választhat: elektromos módban akár 45 km-t képes az XC60 teljesen emisszió-mentesen közlekedni, a hibrid állás a hosszabb távú, intelligensen vezérelt programot takarja, amely garancia a tartósan alacsony fogyasztásra (ilyenkor az össz-hatótáv megközelíti az 1000 km-t), míg ’power’ (erő) üzemmódban a menetteljesítmények állnak mindenekfelett.

Ha kell, a testes, üresen körülbelül kéttonnás XC60 koncepció akár 6,1 másodperc alatt képes teljesíteni a százas sprintet - a komoly menetteljesítményeket vetíti előre a T8 megnevezés is, amelyből a 'T'-betű a turbófeltöltőre, míg a 8-as szám a 8-hengeres motorokéval ekvivalens teljesítményre utal. Mindezek fejében tényleg hihetetlennek hangzik a 2,3 literes átlagfogyasztás (53 g/km-es CO2-kibocsátás mellett), bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy miután az otthon feltöltött akkurendszer lemerül, ennek az értéknek több mint a duplájával érdemes számolni, bár az is hihetetlenül kevés.

Az esetleges szériagyártással kapcsolatban még nem állnak rendelkezésre információk és természetesen a várható árfekvésről is hallgatnak a Volvósok, ám a márciusi Genfi Autószalonon már bizonyára személyesen is találkozhatunk a jövőbemutató, extratakarékos XC60 koncepcióval. Drukkoljunk, hogy a szupertechnika rövidesen bekerüljön a sorozatgyártású Volvo-modellekbe is.
 




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark