Várjuk szériában – a Mercedes-Benz EQA bemutatkozik

Nyomtatás

A Mercedes-Benz a Frankfurti Autószalonon lerántotta a leplet kompakt méretű elektromos tanulmányautójáról, mely az EQ széria második tagjaként mutatkozott be a Generation EQ SUV után. Az újdonság ugyan egyelőre még viszonylag távol áll a sorozatgyártástól, azonban méreteit és képességeit tekintve kiváló előrejelzés a németek terveit illetően, melyek akár az évtized végére meg is valósulhatnak.

Az EQA – ahogyan neve is árulkodik – nagyjából az A-osztály méreteit kapta meg, de természetesen futurisztikus formába öntve. A hűtőrácsok hiánya árulkodik az elektromos hajtásláncról, míg a dinamikus vonások azt is sejtetik, hogy egy izmos erőforrást találunk az autó lemezei alatt. A formák egyébként hasonlítanak az Generation EQ-nál már látott megoldásokra, ám azoknál egy lépéssel közelebb léptek a sorozatgyártáshoz.

Az elképesztően látványos, háromdimenziós fényszóróktól persze el kell majd búcsúznunk, és a sorozatgyártásra jó eséllyel további két ajtóval gyarapodik majd a háromajtós EQ A, azonban a frontrész nagyvonalakban kirajzolódhat előttünk, ahogyan hátul is maradhatnak majd az autó teljes szélességét kihasználó fényszórók.

Az utastérről egyáltalán nem osztottak meg velünk semmit a gyáriak, ám a hajtásláncról elárultak néhány dolgot: a lemezek alatt két elektromotort találunk, melyek együttesen több mint 270 lóerős teljesítményt biztosítanak a kompakt méretű EQA-nak, méghozzá mind a négy kerekeket hajtva. A 60 kWh-s akkumulátor – amely a Daimler tulajdonában lévő Deutsche ACCUMOTIVE fejlesztése – akár 400 kilométeres hatótávot biztosíthat a koncepciónak.

A 270 tagot is meghaladó ménes mellég 500 Nm-es csúcsnyomaték társul, így az EQA nagyjából 5 másodperc alatt képes letudni a 0-100-as sprintet. Az autóban Sport és Sport Plus üzemmódok is megtalálhatóak, melyek nem csak a viselkedést, hanem a megjelenést is befolyásolják – előbbinél a hűtőrács helyén lévő elem a megszokott, vízszintes mintát veszi fel, míg utóbbinál a legvadabb AMG modellekre jellemző függőleges beosztás jelenik meg, ezzel kifelé is árulkodva a vezető aktuális hangulatáról.

A különleges fényszórókról érdemes ejteni még néhány szót, hiszen a Mercedes-Benz egy teljesen új lézeres technológiát fejlesztett ki. A különleges, háromdimenziós hatást annak köszönhetjük, hogy a fénytestekben lézerdiódák helyett üvegszálakat találhatunk, amelyeknek belső közegét lézerek világítják meg. Ennek köszönhetően még homogénebb fény érhető el, ráadásul dizájn szempontjából is sokkal többet lehet kihozni belőle.

Arra egyelőre még várnunk kell, hogy sorozatgyártásban is bemutatkozzon az EQA, de amennyiben a Mercedes-Benz legalább nagyvonalakban megőrzi majd a koncepció képességeit és formavilágát, úgy a BMW i3 komoly ellenlábasra számíthat majd a személyében – addigra persze könnyen lehet, hogy már a bajorok modellje is új generációba lép.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark