Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Múlt héten beharangoztuk, most pedig szállítjuk az immár ötödik alaklommal megrendezett Balatonfüred Concours d’Elegance rendezvényről készült beszámolónkat és óriásgalériánkat Önöknek. Talán mondanunk sem kell, hogy a tavalyi év után idén is elképesztő volt a felhozatal, a rendezők pedig minden dicséretet megérdemelnek – 2018-ban egyébként ismét a BMW jóvoltából lehettünk jelen már az első pillanattól fogva.

Az öreg Bugatti bizony saját lábán érkezettAkárcsak az eddigi években, idén is igencsak erős mezőny alakult ki, és ezúttal még az eső is elkerült minket, így minden körülmény adott volt ahhoz, hogy tökéletesen tudjuk megnyitni az évről évre egyre látványosabb rendezvényt. A résztvevők közül sokan – ahogyan az eddigi években is – már pénteken aktívan alakították a programot, hiszen Győrből indulva egy igencsak mutatós konvojban érkeztek meg koraestére Balatonfüredre, a Gyógy térre, ezzel egy kis ízelítőt adva a kíváncsiskodóknak a szombati és vasárnapi felhozatalból.

Ahogyan mindig, úgy most is volt szerencsénk még pénteken este bepillantani a mélygarázsba, ahol a mezőny nagyobb része már felsorakozott a másnapi megnyitóra. Ezúttal sem kellett csalódnunk, ugyanis a rendezők és a résztvevők egyaránt kitettek magukért, és így újra lenyűgöző autócsodákkal lepték el Balatonfüredet. A mostanra hagyománnyá vált „garázstúra” pedig ismét igazán hangulatosra sikerült, hiszen bár a betonfalak talán nem illenek annyira a veteránokhoz, a sejtelmes neonfények és a félhomály bizony igazán izgalmassá tette az érdekes történetekkel tarkított kis túrát.

A garázstúra idén is hangulatos volt - sárgában a Fiat-Lombardi Grand Prix

Az aprócska Abarth nagy kedvenc - galériaTermészetesen idén is rengeteg díjat kiosztottak, melyek közül a legfontosabb egyértelműen az összetett győztesnek járó elismerés. Ebben az évben egy 1939-es gyártmányú Tatra T87-es érdemelte ki ezt a díjat, amelynek 2,8 literes V8-as erőforrása 75 lóerővel áll a pilóta rendelkezésére. A csehszlovák négykerekű egyébként – akárcsak a tavalyi győztes Chrysler Airflow – jócskán megelőzte a korát, hiszen különleges megjelenése nem csak arra jó, hogy felhívja magára a figyelmet, ugyanis légellenállási együtthatója is toronymagasan jobb volt, mint kortársainak átlagértékei.

A díjazottak sora szinte végeláthatatlan – és az esemény hivatalos honlapjának főoldalán megtekinthető –, de a FIVA, a BMW és Balatonfüred városának különdíjasait azért még érdemes megemlíteni. A FIVA az 1931-es Mercedes-Benz 170/6-os modellt választotta, amelynek 1,7 literes, soros hathengeres erőforrása 32 lóerőt produkált. A BMW egy aprócska sportautót, a Fiat-Lombardi 850 Grand Prixet díjazta, ami 1970-ben készült, és mindössze 843 köbcentis négyhengeres motor hajtotta – ehhez képest pedig a 47 lóerő egészen kellemesnek mondható. A kis olasz egyébként egy Carlo Francis Lombardi névre hallgató úriember készítette el egy Fiat 850 alapjain, és később még maga Carlo Abarth is kezelésbe vette a kisszériás típust.

Idén ez a Tatra T87 nyerte az összetett versenyt - galéria

A Hispano-Suiza minket is lenyűgözött - galériaBalatonfüred városának különdíjasát már csak azért is szerettük volna külön megemlíteni, mert minket is lenyűgözött: az 1934-es Hispano-Suiza J12 nem csak formailag lenyűgöző, hiszen lemezei alatt egy 9,4 literes V12-es erőforrás lapul, ami már akkor 250 lóerőt tudott kiszorítani magából – ez pedig mondanunk sem kell, hatalmas szó. A hatalmas erőműről egyébként sokat elmond, hogy mozdonyokban is használták.

Érdemes azért azt is megemlíteni, hogy nem csak veteránok, hanem youngtimerek is voltak szép számmal. Közülük a zsűri szerint az 1993-as Alpina B10 BiTurbo volt a legszebb, ami nem csoda, hiszen az autó minket is lenyűgözött. Az Alpina modelljei manapság igazi remekművek, és nem volt ez másként a 90-es évek elején sem. Az 5-ös sorozat alapjait használó B10 BiTurbo célja az volt, hogy ellenfelet állítson az akkori M5-nek, ezt pedig egy 3,4 literes, soros hathengeres erőforrással szerette volna kivitelezni, ami 360 lóerővel vette le a vásárlókat a lábukról – 1993-ban a több mint 100 lóerő/literes teljesítmény bizony kiemelkedő volt. Az Alpina egyébként kívül és belül is igazi különlegesség.

Az Alpina B10 BiTurbo igazi különlegesség - galéria

A Jaguar E-type is sokakat megbabonázottA BMW, mint a rendezvény egyik fő támogatója, természetesen a modern irányvonalat is képviseltette, ugyanis az olyan modellek mellett, mint a vadonatúj M5 vagy éppen az új X2, hazánkban először kiállította a friss X4-et is, ami így Balatonfüreden ünnepelte premierjét – holott az első nemzetközi próbák is csak júniusban lesznek.

A 2018-as Concours d’Elegance Balatonfüred tehát hű volt a korábbi évek magas színvonalához – sőt, ha lehet ilyet mondani, még tovább emelte a lécet. Érdemes végiglapozni hatalmas galériánkat, amiben minden részletet még így sem tudtunk megörökíteni, de igyekeztünk visszaadni az emelkedett hangulatot és a különböző autócsodák nyújtotta impozáns látványt. Aki részletesebben is kíváncsi a kiállított négykerekűekre – illetve a díjazottak teljes listájára –, annak ide kattintva érdemes meglátogatnia a rendezvény honlapját, ahol a katalógus fülre kattintva rengeteg érdekességet lehet megtudni minden résztvevő autóról. Reméljük, hogy jövőre is ott lehetünk majd Balatonfüreden.

Kommentek