Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A pénz nem minden, főleg nem a szuper- és hiperautók piacán. Hiába lenne bőven elég vagyonunk egy-egy ilyen limitált szériás modell megvásárlására, a többszörös túljelentkezés miatt a gyáriak maguk válogathatják ki, hogy kinek kívánják eladni ezeket a különlegességeket – sokaknak tehát csak a „használtpiac” marad, hogy hozzájuthassanak álmaik négykerekűjéhez. Nincs ez másként az 500 példányban elkészülő McLaren Senna esetében sem, és bár még az első darabok sem jutottak el tulajdonosaikhoz, máris eladásra kínálnak egyet.

Pontosabban nem is magát az autót, hanem már magát a lehetőséget kínálják megvételre, hogy miénk lehessen az egyik Senna. Mindez azt jelenti, hogy még az adott példány konfigurációja sincs meg, így azt is az állíthatná össze, aki megvásárolja ezt a „gyártási helyet”. Arról egyelőre nincs információ, hogy mit szól mindehhez maga a McLaren, de a gyáriak nyilván nem fognak örülni, hogy valamelyik gondosan kiválasztott vásárló máris pénzzé tenné a még le sem gyártott autót, ezzel fittyet hányva az angolok megbecsülésére.

Egészen elképesztő autó a McLaren Senna - galéria

Erről egyébként a Ford tudna frissen mesélni, akik a Ford GT összes új tulajdonosával aláírattak egy szerződést, hogy két évig meg kell tartaniuk az autót, majd miután a világszerte ismert pankrátor/színész, John Cena alig pár hónappal a leszállítás után eladta a GT-jét, az amerikai gyártó be is perelte őt. Sokak szerint a Fordnak igaza volt, mások kicsinyesnek tartották mindezt, de Cena maga is bevallotta, hogy hibázott, és nem volt szép tőle mindez, de nem nyerészkedni akart, hanem egyszerűen csak rászorult a pénzre. Végül peren kívül megegyeztek a felek, és a Ford jótékony célokra fordította a híresség által felajánlott „kártérítést” – ezzel végülis senki nem járt rosszul.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a McLaren annyiban hagyja-e mindezt, vagy esetleg közbelép majd, de annyi biztos, hogy a Senna közel 280 milliós árcéduláján túl további 89 millió forintot kér az eladó azért, hogy egy saját magunk által összeállított példányt kaphassunk meg – akár arról is dönthetünk, hogy jobb vagy balkormányos legyen az adott négykerekű –, és meglegyen a gyártási folyamat által adott teljes élmény. Az biztos, hogy sokan fizetnék ki ezt a felárat azért, hogy övék legyen a valaha volt leggyorsabb, 800 lóerős McLaren.

Kommentek