Volvo S60 T4 R-Design Powershift teszt - A legkeményebb fagylalt

Nyomtatás

Megér-e egy elektronikus módosítás 1,1 millió forintot? Vajon lehet-e egy kényelmes Volvo sportos? Létezhet, hogy egy duplakuplungos automata ne lenne tökéletes? És melyik S60 a legjobb választás? Most végre minden kiderül.

Fogyasztói társadalomban élünk. Biztosan mindenkivel megesett már, hogy egy kellemesen kiadós ebéd után a hőségben sétálgatva meglátta a jeges Mekkát, a fagylaltárust. Megkívánva a hűsítő desszertet rögtön be is állt a sorba, majd szemezni kezdett a számtalan ízzel. Legyen hűsítő citrom vagy alma, esetleg lágy joghurt, vagy különleges mák; de maradhatnánk a bevált receptnél is és csillapíthatná csokoládé-vanília is az édesség iránti vágyunkat. Végül a kínálat által megzavarodva a tervezett kettő helyett három, vagy akár négy gombócot is egymásra helyeztettünk a kanállal nehezen küzdő fagyis lánnyal – míg végül a történet felénél már kezdett elhagyni minket a kedv, sőt, végül a tölcsér vége az utolsó gombóccal együtt a kukában landolt.

Bár az autó- és a fagylaltipart botorság is lenne fej-fej mellett összehasonlítani, ez esetben bátran maradhatunk egy hasonlatnál. A Volvo és a Ford ugyanis különleges fagyiárus: mint kiderült, az egyik legfinomabb közös fagylaltjából, a modern, 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses, kipufogó és szívóoldali szelepvezérlésű turbómotorból csak nagy adagot ad. Viszont ha négy gombóccal kérünk, akkor kicsi, ha hárommal, akkor nagy kanállal, miközben a gombócok ára változatlan – ne izguljanak, mindjárt mindent megmagyarázok!

Erről persze sejtelmem sem volt, amikor átvettem a 880 ezer forintért kínált R-Design csomaggal sportosított S60-as kulcsát. Akkor még a korábban vallatóra fogott, különlegesen nyugodt karakterű kétliteres turbós verzió járt a fejemben, amelynek tesztünk során leginkább csak a kis csomagtartóért, a hajtáslánc apróbb ellentmondásaiért és a borsos árért tudtunk fekete pontot adni, amelyet ügyesen ellenpontozott a típus jó képességeivel.

Persze a két modell merőben más egyéniség: utóbbi látszólagos kétarcúsága ellenére inkább a kényelmes Volvók kasztját gyarapította, míg jelenlegi tesztalanyunk komolyan vette a plakátokon hirdetett játékosságot. A 450 ezer forintos Kinetic-csomag rengeteg hasznos opciós tétele mellett ugyanis az R-design csomagos S60 sportos, s kétségtelenül hatásos optikai kiegészítőket illetve 18 colos kerekeket kapott, a beltérben pedig az egyedi műbőr-szövet kárpitozás és a kékebb színbe burkolózó műszercsoport teremt sportos hangulatot. Nem utolsó-, sőt, inkább elsősorban pedig 15 mm-rel süllyesztett sportfutóművet tisztelhettünk az S60 alatt.

Utóbbi jól használta ki az elöl MacPherson, hátul többlengőkaros futómű ügyes képességeit, mégpedig a csomag sportos mivoltát meglepően komolyan véve. A hangolás feszessége ugyanis még a korábbi tesztalany kis tartományban állítható futóművének legkeményebb beállításán is túltett. Ennek ellenére az úthibákat jól kezelte a sportos S60; csendben, felütés nélkül nyelve az egyenetlenségeket (ez is mutatja a jól eltalált beállítás képességeit), viszont az állandó magabiztos feszesség jelen volt, folyamatosan tudatva a sportos küldetést.

Amire szintén bátran hagyatkozhattunk: az elektrohidraulikus (és 60 ezer forintos felár ellenében állítható feszességű) kormánymű apró rezdüléseire is pontos választ adva dinamikusan váltott irányt az S60, végletekig semleges, határhelyzetben orrtolós viselkedést felmutatva – ahogy azt kell. Igaz, a semlegesség elérésében pozitívan hatott az is, hogy a kínálat legkönnyebb erőforrását rejtette a motorház. A dinamikus, kiszámítható viselkedés mellé minimális dőlés társul, vagyis kimondottan kellemes partner az R-Design S60 a kanyarvadászatban.

És más egyéb téren? Mielőtt a motor(ok) anomáliájára áttérnék, még érdemes érintőlegesen a belső teret is megemlíteni. Érintőlegesen, hiszen ezt már a benzines mellett a gázolajos alternatíva esetében is kivesézték a kollégák. Nem is tennék hozzá a korábban elhangzottakhoz sokat: az S60 már végre tényleg az élhető méretkategóriát képviseli, a prémium középszegmens átlagát nyújtva térkínálatban. Kifogás egyedül a szerényebb méretű, alaphelyzetben mindössze 380 literes csomagtartót és a nem túl minőségi módon recsegő ajtókilincseket érheti – de egyébként menet közben síri csend honol az utastérben, miközben a hangerőmérőnkkel regisztrált értékek már megfelelnek a kellemes, nyugodt utazás kritériumainak.

Milyen a hajtáslánc? Miért kapunk 1,62 millió forinttal olcsóbban jobb autót? A következő oldalon kiderül.



Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark