2014. Október 24., Péntek

Frissitve:09:09:37

BMW 320d Aut. teszt - Bajor virsli kevés kalóriával

Nyomtatás

A németek sosem voltak híresek felülmúlhatatlan gasztronómiájukról, a táplálkozás problémáit a sör-virsli-mustár triumvirátussal az esetek túlnyomó többségében képesek (voltak) megoldani. Manapság már alakunkra is ildomos odafigyelni, de ennek ellenére mégis maradhatunk a bajoroknál: a BMW 320dA olyan, mint egy tartalmas, ízletes ebéd, amitől ráadásul még pocakunk sem dagad.

Bizony, az ember már csak olyan, hogy a következmények nélkül járó élvezeteket aligha ismeri. Ami jó, az tilos, hizlal, vagy erkölcstelen – tartja a mondás, s valóban, a gasztronómia területén maradva én személy szerint állítani merem, hogy a legízletesebbek az igazi szaftos falatok, amelyek következményeképp viszont állandó mérlegeléseket és a fogyókúrázás elkötelezettségét említhetünk. No de vajon elkerülhetetlenül fennáll az összefüggés a két dolog között? Szerencsére nem. A BMW már korábban is bebizonyította, hogy a combos teljesítmény miatt nem feltétlenül szükséges áldozatot hozni a fogyasztás oldalán, sőt… de még ne fussunk ennyire előre, nézzük, milyen ízekkel csábít a vadonatúj, F30-as kódjelű 320d.

A klasszikus felépítésű szedán formavilága minimális megosztást szül a szemlélők körében, ugyanis a tetszés nem borítékolható. Néhányan húzzák valamelyest a szájukat, hogy biza hátulról mintha egy 5-ös sorozatot látnánk, ami épp a fantázia hiányával egyenlő vélemény, ám a konzervatív, illetve márkahű vásárlók körében bizonyosan ellenkezőleg hat a jelenség. Az ívek és a fény-árnyék vonalak játéka viszont felettébb kellemes összképet hoz létre, a kidolgozott orr pedig ennél jellegzetesebb tán már nem is lehetne.

Kifejezetten kellemes részlet az oldalról is kikandikáló vesepár, miközben a morcos, mégis szép formába öntött fényszórók egységes keretet adnak az eddig még nem látott megoldásnak. A hosszú motorháztető és a profilnézet előrevetíti, hogy hátsókerekes autóval van dolgunk, miközben a típus amolyan könnyed eleganciát és magabiztosságot is sugall egyben. Egy szó mint száz, a BMW szakemberei igen ügyesen bántak a ceruzával, a tesztautó elegáns barna színe pedig kifejezetten passzol az 3-as stílusához, ahogyan a 'Modern line' opciós szint jellegzetes részletei is. A króm vesék, az elegáns könnyűfém felnik, illetve a csomaghoz tartozó belső elemek egységes, kifinomult stílust teremtenek.

A barna külsőhöz hibátlanul rímel a világosbarnás-bézses, vagy ahogy a BMW-nél nevezik, osztriga színű belső, ahogy a Modern line-hoz kérhető 'háromdimenziós' fabetétek is látványos eleganciát kölcsönöznek az utastérnek. Igazi figyelmesség, hogy a bajorok még a kulcsot is a beltér színvilágához igazították. Ide tartozik még a hangulatvilágítás is, amelyet a menürendszerben magunk állíthatunk a klasszikusnak megfelelő narancssárgára vagy a Modern line fehérjére. Noha ezek apróságok, mégis pont ettől lesz igazán finom az összhang, s nem utolsósorban ezektől prémium a prémium.

A fabetéteket közelebbről vizslatva azonban már szemráncolásra is okunk lehet: sajnálatos módon mindegyik méretes illesztési hézaggal került felszerelésre, ráadásul a legnagyobb, középső elem a középkonzolon folyamatosan jellegzetes nyiszogással jelezte, hogy nem passzol tökéletesen helyére. Ennél bizony jobb összeszerelési minőséget szoktunk meg a BMW-től, és bízunk benne, hogy ezek a széria elején tapasztalható gyerekbetegségek, amelyeket a gyártó gyorsan megold - nem kérdés, az alig drágább 5-ös széria utastere jóval finomabb és igényesebb.

A mérnöki gondolkodás, a precizitás, a logika és az ergonómia viszont a 320d minden egyes porcikájából sugárzik; legjobban talán a vezetőülésbe huppanva, igaz, itt rögtön meg is kell jegyeznünk, hogy az alapáron járó ülések ülőlapja kissé rövid, így az extralistán érdemes bepipálni a sportüléseket, amelyek kényelem és oldaltartás tekintetében egyaránt jobb képességekkel kecsegtetnek, illetve a kihúzható combtámasszal kiküszöbölik az említett hiányosságot.

Mindeközben a technikai arzenált illetően is találunk bőven csemegéket. Tesztalanyunk esetében a BMW többek között a sávelhagyás asszisztenst illetve a holltérfigyelő rendszert is bepipálta. Működésük az egész autó szellemiségéhez hasonlóan roppant kifinomult: nem sípolnak, nem kiabálnak az ember fülébe, hanem finoman, a kormányt vibrálva jelzik, hogy nem megfelelő döntést készülünk hozni meg a következő pillanatban, így mindig jut idő a korrigálásra.

Ha az egyszerűség lehet nagyszerű, az a bajrok szedánjára különösen igaz. A műszerfal letisztult, funkcionális, mégis jó ránézni. A tetszetős műszerek, a minőségérzetet sugalló kapcsolók és az ergonomikus elhelyezés, illetve az egyértelmű kezelhetőség vitathatatlanul vaskos plusz pontokat ér.

Ráadásul a roppant kiforrott, kifogástalanul működő iDrive fedélzeti rendszerről még nem is szóltam, amely a maga okossága mellett igazán szép kijelzőjével és magyar nyelvismeretével lopja be magát a felhasználók szívébe. A feláras Harman-Kardon audiorendszer sem haszontalan opció azok számára, akik sok időt töltenek autójukban és kedvelik az igényes hangzást, ellenkező esetben viszont számos tétel akad, amire elkölthetjük közel 400 ezer forintos felárát.

A helykínálat teljesen rendben van: elöl remek helyviszonyok mellett könnyen és kényelmesen beállítható vezetői pozíció kecsegtet, míg hátul méretes lábtér fogad, amelyhez nagyjából 190 centiméteres magasságig elegendő fejtér párosul, mindez - legalábbis a tesztautó esetében - világos, épp ezért nyugalmat sugárzó és térérzetet növelő kárpitozással karöltve. A tárolórekeszekkel és a csomagtartóval sincs gond, utóbbit ráadásul a kulcsnélküli rendszer megrendelése esetén praktikusan lábunk hátsó lökhárító alá lendítésével is nyithatjuk, így még két teli kézzel sem gond a bepakolás.

(Mennyire étvágytalan a valóságban a 20d motor? A második oldalon kiderül.)



Hozzászólások  

 
#2 2013-01-11 15:26
Egyetértek az előző hozzászólással. Az autó gyönyörű és szuper. De ilyen faburkolat még egy Ladában is kínos lenne..
Idézet
 
 
#1 2012-06-22 07:47
Rajongok a 3-as-5-ös BMW-kért.
Ugyanúgy mint a VOLVO-kért.
A mostani 3-as hullámos müszerfalboritá sa valami förtelem !!!!!!!!!
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark