Az élet nagyon sok területén az egyediség bizony sokszor legalább olyan fontos tud lenni, mint az objektív képességek. Arról sokáig lehetne vitázni, hogy az autóiparban vajon igaz-e mindez, de azt hiszem egyértelmű választ sosem kapnánk erre. Azt persze kétségek nélkül kijelenthetjük, hogy objektív erények nélkül nem sokra megy egy négykerekű a piacon, a kérdés inkább csak az, hogy az egyediség, a különlegesség mennyit képes hozzáadni az összképhez. Erre pedig a Lexus IS 300h segítségével kerestük a választ.

A Duster új generációja megérkezett, és ha nem is hozott abszolút forradalmat, kimondottan nagy pezsgést okoz. De mi van akkor, ha nem akarunk terepezni, csak egy jó családi autót keresünk? Ő a legmegfelelőbb? Vagy esetleg a márka háza táján találunk jobb megoldást is? A kérdésre frissen érkezett Logan MCV Stepway segítségével kerestük a választ, és ha már arra jártunk, számításba vettük a kissé elfeledett Lodgy-t is.

A Duster új generációja megérkezett, és ha nem is hozott abszolút forradalmat, kimondottan nagy pezsgést okoz. De mi van akkor, ha nem akarunk terepezni, csak egy jó családi autót keresünk? Ő a legmegfelelőbb? Vagy esetleg a márka háza táján találunk jobb megoldást is? A kérdésre frissen érkezett Logan MCV Stepway segítségével kerestük a választ, és ha már arra jártunk, számításba vettük a kissé elfeledett Lodgy-t is.

Noha furgonokat általában nem magánszemélyek, hanem cégek vásárolnak, azért biztosan vannak olyan vállalatok, akiknek nem mindegy, hogy milyen négykerekű oldalán olvasható a nevük, vagy látható a logójuk. Amennyiben a cél az, hogy dinamizmust és modern kivitelezést sugározzanak, úgy talán keresve sem találhatnának jobbat a Ford Transit Custom Sport verziójánál, ami a múlt heti menetpróba után ezúttal hosszabb időre is ellátogatott szerkesztőségünk garázsába. Mi pedig arra kerestünk választ, hogy a látványos külső mellé valódi értékek is társulnak-e.

Ha adrenalinlöket kell, sportosságra vágyom, ha utazni szeretnék, akkor az étvágytalanság vonz, ha terepre tévedek, minden akadályt le akarok küzdeni… Mégis, a mindennapokban ezek a tulajdonságok legfeljebb pillanatnyi előnyt képesek összekaparni, az igazi mindennapos autó leginkább a kiemelkedő kiegyensúlyozottságáról ismerszik meg. A Renault az új Mégane szedán, urambocsá’ GrandCoupé verziójával, s annak talán legbarátságosabbnak tűnő hajtásláncával mutatta meg, milyen az igazán jó mindennapi eminens.

A mai rohanó világban egy 6-7 éves konstrukcióval rendelkező autót bizony már könnyen elavultnak érezhetünk – éppen ezért lövik be ennyire a modellciklusokat a gyártók –, ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy az adott modell ne tudná megállni a helyét manapság is. Többek között ezt vizsgáltuk meg legutóbb, amikor szerkesztőségünk garázsába látogatott a Lexus CT 200h, ami alapjait tekintve már nem éppen fiatal, de a végsőkig kitart, mielőtt átadná a stafétabotot utódjának, ami más névvel és más felépítéssel igyekszik majd elhódítani a vásárlók szívét.

Amint visszaadtuk az importőrnek a vadonatúj Kia Stinger, vagyis minden idők legdögösebb és legizgalmasabb Kia modelljének 255 lovas belépőváltozatát bő két hónappal ezelőtt, már alig vártuk, hogy végre megkaparinthassuk a koreaiak legnagyobb büszkeségét, vagyis a Stinger 370 lóerős csúcsváltozatát. Mielőtt még túl magasröptű kijelentésekbe bocsátkoznánk, le kell szögeznünk, hogy a 3,34 literes V6-os biturbó motor által repített Stinger GT véletlenül sem a keményvonalas RS Audikat, M-es BMW-ket, vagy AMG Mercedeseket kívánja megszorongatni – inkább a BMW 440i Gran Coupé, az Audi S5 Sportback, a Mercedes-AMG C 43, a Jaguar XE S , az Infiniti Q50/Q60 3.0t, vagy a Volvo S60 Polestar orra alá kíván borsot törni.

Változnak az idők; nem is olyan régen még elképzelhetetlen lett volna egy olyan Jaguar, ami nem (csak) hátul hajt, amelynek orrában egy négyhengeres dízelmotor ketyeg, és aminek fara egy puttonnyal ér véget. Ám szentségtörés ide vagy oda, a legújabb Jaguar kombi, az XF Sportbrake (ami a márka egyetlen puttonyos modellje) igencsak kívánatos autó, hiszen egyfelől gyönyörű, vezetni pontosan olyan jó, mint a többi modern Jaguárt, miközben a közel öt méter hosszú modell nagyon tágas utas- és csomagteret kínál, ráadásul praktikus is.

A Dacia Duster új generációját hazánkban is rengetegen várták, hiszen a modell (világszerte) óriási rajongótáborral büszkélkedhet. Nálunk hosszú évekig vezette az eladási listát főként a magánvásárlók körében, ám a kifutó széria már érezhetően megöregedett. Ráadásul a Suzuki Vitara és SX4 S-Cross képében néhány éve alig drágábban komoly ellenfeleket kapott, ami meg is látszik a Duster értékesítési számain: a magyar gyártású Suzukik az elmúlt években folyamatosan verik a Daciát, legalábbis hazánkban. A márka bízik az új szériában; de vajon vissza tudja venni a vezetést a román gyártású Duster Esztergom büszkeségeitől? Egy éven belül kiderül!

A Toyota Prius neve egybeforrt a hibridséggel, ez nem vitás. Az úttörő és korszakalkotó benzin-elektromos modell életre hívásával a világ legnagyobb autógyártója nem kisebb célt tűzött zászlajára, mint a hibridek forradalmának véghezvitelét. A temérdek innováció mellett immáron negyedik generációjába lépett Prius elődjéhez hasonlóan konnektorról is tölthető verzióval igyekszik még hatékonyabban teljesíteni misszióját – lássuk, milyen sikerrel teszi mindezt!

A prémium kifejezés elég szubjektív: habár manapság leginkább a márka határozza meg, hogy melyik autó prémium, és melyik nem, vannak olyan kategóriák, ahol túl kell lépnünk ezen a módszeren. Erre tökéletes példa a Volkswagen, amely bár alapvetően a „mainstream”, azaz nem prémiumgyártók sorát erősíti, mégis vannak modelljei, amelyek nyugodt szívvel sorolhatók oda, és amennyiben a pickupok mezőnyében beszélhetünk egyáltalán ilyesmiről, úgy az Amarok kétség kívül ezek közé tartozik – főleg a nálunk járt tesztautó Aventura felszereltségével.

Amikor tavaly év elején bemutatkozott az Opel Insignia második generációs, Grand Sport nevű ötajtós, aztán kicsit később Sports Tourer névre keresztelt puttonyos kivitele, akkor még nem tudtuk, hogy a villámosok új zászlóshajója történelmi jelentőséggel bír majd.

A kis crossoverek kategóriájában olykor már mi, szakmabeliek is képesek vagyunk elveszni: számtalan modell áll a vásárlók rendelkezésére, és a lista folyamatosan bővül. Tulajdonképpen ez az a szegmens, amiben mindenki jelen szeretne lenni, és tesznek is ezért a gyártók. A Honda már lassan három éve döntött úgy, hogy a korát jócskán megelőző HR-V-nek elkészíti az utódját, méghozzá a Jazz „legnagyobb kicsi” filozófiáját követve. A japánok ugyan nem frissítették az autót, de a nemrég nálunk járt tesztautó kiváló alkalmat adott, hogy egy időközben slágerré vált szegmensben felelevenítsük a HR-V képességeit.

Mint egykori nagy vezetők fejei a francia forradalom idején, úgy hullik manapság a szokványos szedánok eladása, és tart mindenki a crossover és SUV modellek felé. Valódi luxus ez, hiszen a látszólagos többért többet is fizetünk – de gyakran kevesebbet kapunk. Vajon a Jaguar esetében mi a helyzet? A vadonatúj E-Pace-szel folytatja terjeszkedését a márka.

A Renault Espace aktuális, ötödik generációja három évvel ezelőtti bemutatásakor teljesen megújult, számos ponton felrúgva a korábbi szériák által követett trendeket. Az aktuális divatnak hódolva az autó felépítése a klasszikus buszlimuzinról egyterű jellegű crossover-féleségre váltott, és megszűnt a hosszabb Grand Espace kivitel is, igaz, az új széria így is épp olyan hosszú, mint az előző Grand Espace volt. A franciák büszkeségét ezúttal Initiale Paris csúcsfelszereltséggel és a friss TCe 225 jelű 1,8 literes turbós benzinmotorral teszteltük, ami génjeiben egy valódi sportszív, hiszen eredetileg az Alpine A110 sportautóhoz és a Renault Mégane R.S.-hez fejlesztették a franciák. Az Espace esetében csökkentettek a teljesítményen, de erről majd kicsit később.