BMW 120d xDrive teszt - Csendes vadász

Nyomtatás

Álló helyzetből a 100 km/h 7,2 szekundum alatt megvan, 4,7 litert nyel le vegyes használatban, és ha kell, mind a négy abroncsot sanyargatja a 184 lóerős turbódízel. A sötét teremgarázsban keresem az adatai alapján kemény masinát, de mindhiába, már észrevétlenül elsétáltam mellette. Csupán a távirányítóban bízhatok, megnyomom a gombot, s villan a BMW – halkan kacsint, hogy jöjjek közelebb.

Első pillantásra igazi szürke, unott katona, mégis, szinte bármikor képes szembeszállni egy századnyi zsoldossal. Holott alapvetően békés teremtés, ami leginkább a külleméről sugárzik. A relatíve visszafogott formai játékok, a kissé bamba arc közel sem hirdeti azt, hogy fel akarna falni a BMW kompakt modellje, ráadásul a tesztpéldány metálszürke színe, a mai szemmel nem nagy, 16 colos könnyűfém felnik ugyancsak az előbb említett, visszafogott összkép kialakításában vállalnak szerepet.

Mindösszesen egyetlen Sport felirat árválkodik az autó oldalán, ám az sem a képességekre utal, hanem a Sport Line csomagra, amely néhány opciós tétel mellett külső-belső részletekkel igyekszik elkülönülni a normál és az Urban Line csomagos testvérektől. A feketére fényezett kipufogóvég szokatlan ugyan, de jól áll, a vesék rácsozása pedig olyan lazára sikerült, hogy az óriási hűtőre könnyedén ráláthatunk.

Egyébként az 1-es sorozat kifejezetten arányos kompakt lett, a hosszú motorháztető viszont már árulkodik arról, hogy hosszában beépített erőforrással van dolgunk. A tengelytáv majd’ 2,7 méter hosszan nyúlik el, ami már-már a középkategóriások hasonló adatát súrolja, ám itt a motor beépítése miatt szükség is van a kategóriához mérten extra milliméterekre, hogy a hátsó utasoknak se legyen okuk a panaszra.

Ahogyan a küllem visszafogott, s hivalkodástól mentes, az utastérben is folytatódik a tendencia: a BMW-től megszokott módon tipikus bajor műszerfallal találjuk szemben magunkat, ami persze előny és hátrány is lehet egyben. Utóbbi azért, mert sokak szerint emiatt nem különülnek el olyannyira a márka típusai, ám pozitív azért, mert egyrészt a komoly, prémium légkör így abszolút adott, másrészt a kifejezetten jó elrendezés, a megszokott műszerek otthonossá varázsolják a 120d belterét.

Ugyan szubjektív, de személy szerint szimpatizálok ezzel a fajta megoldással, gyakorlatilag hagyománytisztelet és praktikum egyben, hogy akár egy E36-osból átülve is pillanatok alatt feltalálja magát az ember, hiszen példának okáért az óracsoport mutatói, elrendezése nem változott az évtizedek alatt. Persze ez korántsem jelenti, hogy régimódiak volnának a rendszerek, hiszen a műszeregység alsó harmadába TFT-panelt kapott, de bevált narancs megvilágítás, az ergonomikus kialakítás szinte a BMW jellegzetességévé vált.

Ugyanígy a márka attribútuma a remek vezetői pozíció, a kompaktok között talán a legjobb. Az ülések ráadásul kényelmesek és elegendő oldaltartással rendelkeznek, a kényelemről pedig az oldaltámaszok feláras állíthatósága is gondoskodik, így senkinek sem lesz túl tágas vagy szűk a kis bajor első fotelje. A helykínálat tisztességes elöl-hátul, nagyjából az átlagos kompaktok szintjét hozza, de a prémium mivoltát nem is a rendelkezésre álló tér, hanem a részletek adják meg.

Hátul például légbefúvót találunk, az utastérben a fekete-vörös betétekre rímel a kárpitok vörös konrasztvarrása, sőt, még a kulcson feltűnik a betétek színe. Az ergonómia szinte hibátlan, a kapcsolók működése pedig minőséget sugároz. Az iDrive használata is a lehető legtermészetesebb, mára már olyan logikussá alakították a német szakemberek, hogy teljesen egyértelművé válik minden lépés.

Az már nem meglepő tény, hogy természetesen a komplett felhasználói kézikönyvet is bepasszírozták a rendszerbe, így a multimédia és a sok-sok információ mellett segítséget is kérhetünk magától az autótól.

A váltó mellett a már megszokott üzemmódváltóval kapcsolgathatunk a legtakarékosabb, Eco Pro, valamint a másik határt képviselő Sport+ üzemmód között, s akár teljesen ki is iktathatjuk a menetstabilizátort, illetve a dedikált gomb megnyomásával a DTC sport-ESP segítségét vehetjük igénybe.

(Érdemes lapozni, kiderül, mi árnyalja a BMW 120d xDrive összképét.)



Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark