2016. Július 31., Vasárnap

Frissitve:08:46:30

Range Rover Evoque Td4 180 (2016) teszt - Divat, kompromisszumok nélkül

Nyomtatás

A Range Rover név az idők során egybeforrt a luxussal, az eleganciával és a kiváló terepjárási képességekkel. Az angolok 2005-ben mindezt némi dinamizmussal fűszerezték a Sport verzió piacra dobásával, ám ekkor még nem ért véget a modellcsalád története, hiszen 2011-ben megérkezett a nagytesóknál jóval kisebb és sportosabb, akár háromajtós verzióban is elérhető Evoque, mely amellett, hogy minden hagyományos értéket megőrzött, új kaput nyitott meg a márka történetében. Ennek azonban már 5 éve, így ideje volt egy, a 2013-asnál jóval átfogóbb frissítésre, aminek eredményét nemrég saját bőrünkön is megtapasztalhattuk.

A legutóbbi változtatások alkalmával a legkisebb Range Rover csupán néhány extra opcióval és egy 9-sebességes ZF automataváltóval gazdagodott, így nem csoda, hogy mostanra megérett egy jóval átfogóbb ráncfelvarrás is. Az ilyenkor szokásos finom külső változtatások mellett a Jaguar Land Rover csoport legfrissebb, Ingenium dízel motorcsaládjának tagjai is bekerültek a lemezek alá. Tesztautónk ráadásul ezek közül is a legerősebb, 180 lóerős változattal volt szerelve, így nagy várakozásokkal vágtunk neki a teszthétnek – ha kíváncsiak mi lett a konklúzió, tartsanak velünk!

Ahogyan már említettem, ezúttal a külcsín tekintetében sem maradt érintetlen az Evoque, azonban hatalmas változásokra nem kell számítani. A formatervezők csupán a lökhárítókat és a fényszórók belső grafikáját szabták át finoman, azonban az összkép így is megváltozott némileg. A legkisebb Range Rover az új LED-es nappali menetfénnyel – mely egyben az index szerepét is átvette –, és a feljebb került ködlámpával az elődnél valamivel elegánsabb benyomást kelt, amire tesztautónk fekete színe is rádobott egy lapáttal. Az első fényszórók egyébként ezentúl akár kizárólag LED-es technológiával is elérhetőek.

Mindez persze nem azt jelenti, hogy eltűnt volna a férfias agresszivitás és sportosság belőle, hiszen az Evoque továbbra is igencsak impozáns látványt nyújt az utakon, ráadásul a Dynamic csomaggal továbbra is igazi vadorzóvá varázsolhatjuk az autót – megtévesztően nagy első légbeömlőkkel, több krómbetéttel és méretes hátsó kipufogókkal. Hátulról szemlélve még kevesebb változással futhatunk össze: itt még a hozzáértő szemek számára is csupán a hátsó fénytestek új grafikája jelenthet újdonságot. Ezen a ponton jegyezném meg, hogy bár a látvány szempontjából pozitívnak mondható a sárvédők hiánya, de így bizony elég hamar magára rántja a sarat az Evoque – ahogyan az a képeken is látszik.

A továbbra is látványos, izmosan marcona és időtálló külső formákon túllendülve ideje helyet foglalnunk a volán mögött. Noha belül szinte semmi sem változott, a hangulat továbbra is kifejezetten emelkedett és frissnek hat. A márkára jellemző szögletes formák és a kiváló anyagminőség jó párost alkotnak. Szinte bárhová nyúlunk, csak finom, puha anyagokkal találkozhatunk – a műszerfal bőrszerűen varrott betétei külön dicséretet érdemelnek, ahogyan a valódi fémek használata is. A többféle szín megjelenítésére képes hangulatvilágításról pedig még nem is beszéltünk, mely a középkonzol alól és az ajtókból emeli tovább a luxushangulatot.

Ha mindez még nem lenne elég, elektromosan előbukkanó tárcsás váltó-előválasztót, head-up kijelzőt és Meridian hangrendszert is magáénak tudott a tesztautónk, azonban utóbbi kettővel kapcsolatban akadt néhány fenntartásunk. Az egyébként kifejezetten hasznos head-up kijelző a Jaguar Land Rover csoport autóinál hagy némi kívánni valót maga után, ugyanis színei és megjelenítése kissé bántják a szemet – ami a borsos ár tudatában elég zavaró lehet. A neves Meridian hifi pedig, noha nem a legdrágább választható megoldás, nem szól annyira szépen, mint azt elvárhatnánk tőle: a mélyei túl hangsúlyosak, felül pedig nem elég tiszta – de ezek legyen a legnagyobb problémáink.

Az árak tudatában persze a lenyűgöző jelzőt könnyen elvárhatóra cserélhetjük, de mi azért emiatt nem kisebbítenénk az Evoque érdemeit. A funkcionalitásra és az ergonómiára nem lehet panaszunk, ahogyan a praktikumot is okos megoldásokkal igyekeztek növelni a mérnökök – mint például a középkonzol mögötti rekesz. A multimédiás rendszer is fejlődött, de egyelőre még nem a konszern legújabb megoldását találjuk az Evoque-ban, így bár a megjelenítésre és a felépítésre nem lehet panasz, a sebesség továbbra sem az erőssége, ami bizony értékes másodperceket vehet el figyelmünkből, ez pedig vezetés közben akár veszélyes is lehet. A műszerfali kijelző azonban rengeteget fejlődött: jobb felbontást és szebb grafikát is kapott az informatív egység, melyet a kormányról és az indexkarról tudunk irányítani.

A maga 4,4 méternél is rövidebb hosszával és 2,66 méteres tengelytávjával bizony minden kategóriából kilóg kissé tesztautónk, de ez kicsit sem jelent problémát, hiszen nem csak kívülről hazudtolja meg méreteit az autó, hanem az utastérben is. A legkisebb Range Rover bizony négy megtermett felnőtt számára is kifejezetten kényelmes, amit a kiváló – elöl elektromos és memóriás – bőrfotelek csak tovább erősítenek.A hatalmas panoráma üvegtető is kifejezetten jó hatással van a hangulatra, hiszen az Evoque kisméretű hátsó ablakai még a világos kárpit ellenére is kissé komorrá tudják tenni az utazást a második sorban. Nem úgy a hátsó ülésfűtés, de akár multimédiás rendszert is kérhetünk az első ülések fejtámláiba, ha van rá igényünk – hiába a család legkisebb tagja, luxusban nem szenved hiányt tesztautónk.

Egyedül talán az elektromosan nyíló csomagtérajtó mögött található űrrel kapcsolatban lehet némi hiányérzetünk, azonban csodákra a Land Rovernél sem képesek, így be kell érnünk a 420 literes értékkel – ez azonban kiválóan kihasználható, zavaró formáktól mentesen a miénk, így ügyes pakolással bizony sok csomagot tud elnyelni, és az ülések lehajtásával is tudunk segíteni ezen a problémán. A külcsín mellett tehát az utastér tovább erősíti bennünk az érzést, hogy az Evoque bizony nem azért született, hogy olcsóbb, hanem azért, hogy kisebb alternatívát kínáljon a nagyobb Range Rovereknek, miközben luxus terén nem kényszerít lemondásra – éppen ezért olyan különleges.

Ha kíváncsiak rá, hogy mire képes menet közben az új erőforrás, tartsanak velünk a következő oldalon is!



Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark