2017. Szeptember 23., Szombat

Frissitve:02:37:32

Puttonyos elegancia – Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 170 AWD (2017) teszt

Nyomtatás

A prémiumokon innen egy-két kivétellel kétségtelenül a középkategóriások jelentik a csúcsot: a sokak által csak „menedzserautóként” emlegetett modellek az esetek legnagyobb részében a „mainstream”, avagy nem prémium márkák zászlóshajójaként szoktak megjelenni. Manapság pedig már a minőség is kiemelt szempont, és a méretek is egyre csak nőnek, elérve lassan a felső-középkategóriás prémiumokat. Erre bizonyíték az új Opel Insignia is, mely kombiként sem veszített eleganciájából és impozáns kiállásából – ezúttal 2-literes dízellel és összkerékhajtással próbáltuk ki.

Korábban Szabó kolléga a Grand Sport kivitel benzines csúcsváltozatát faggatta, legutóbb pedig egy jóval józanabb, öngyulladós hajtáslánccal látogatott el hozzánk a Sports Tourer, azaz a kombi változat. Akárcsak az előd esetében, az Insignia legújabb generációjának is kifejezetten jól áll a puttony, ami nem is csoda, hiszen az újdonság formáit előrevetítő Monza tanulmány sokkal inkább hasonlított egy kombira, így a hátsó traktus vonásai most tudtak csak igazán kibontakozni.

A frontrész esetében egyébként nincs változás: élesre húzott, kettős LED-es nappali menetfénnyel felvértezett lámpatestek, szárnyakat mintázó, króm díszcsíkok a hűtőrácson, a motorháztető közepén lévő látványos domborítás és lapos orr biztosítja az egyszerre sportos, letisztult és elegáns megjelenést. A feláras, teljesen LED-es IntelliLux adaptív fényszórók kiválóan teszik a dolgukat. Miközben nem vakítják az előttünk haladókat és a szembejövőket, az út szélét és minden mást kiválóan megvilágítanak.

A kombi hátul még látványosabbra sikerült, mint a szedán, hiszen az oldalablakok felső élén végigfutó króm csík az autó hátán ügyesen játszik össze a fényszórókkal, ezzel eszünkbe juttatva a Monza tanulmány hasonló megoldását. A Sports Tourer egyébként egy hatalmas autó, ami már első ránézésre is jól látszik: közel öt méteres hossza, majd’ 1,9 méteres szélessége, és az ehhez társuló 1,5 méteres magassága tiszteletet parancsoló kiállást kölcsönöz neki, amihez a 2,83 méteres tengelytáv is hozzájárul.

Az utastérben ugyanaz a helyzet, mint kívül. Az első sorban semmilyen változást nem tapasztalhatunk, így az Opel immár szokásosnak mondható elrendezése fogad, élen a kiváló IntelliLink multimédiás rendszerrel, mely gyorsan működik és rengeteg funkcióval van ellátva – gyakorlatilag az összes fontos okostelefonos kapcsolódási formát ismeri, mint az Apple CarPlay vagy az Android Auto. A korábban a rengeteg gomb miatt kritizált Opel mostanra megtalálta az arany középutat: éppen annyi kezelőszervet kapunk, amivel a legfontosabb funkciókat az érintőképernyő tapicskolása nélkül, vakon is tudjuk kezelni.

Végre elérhető a Waze az Andorid Autóhoz

Az Android Auto egyre több autóban kap helyet, nem véletlenül. A Google operációs rendszerét használó okostelefonok rengeteg hasznos funkcióval és alkalmazással rendelkeznek, melyek utazás közben is hasznosak lehetnének, azonban használatuk nehézkes, ha a viszonylag kis képernyőn keresztül kell kezelnünk őket egy üvegre tapasztott mobiltartóban. Erre kínál megoldást az Android Auto, hiszen egy USB kábelen keresztül autónkhoz csatlakoztatva gyakorlatilag telefonunk képernyőjét tudjuk kivetíteni a multimédiás rendszer képernyőjére – persze egy külön erre a célra kialakított felülettel.

Maga az Android Auto egyébként egy különálló alkalmazás, ami sajnos hazánkban még nem elérhető – bár, ha külföldön járnánk, bármikor letölthetjük, és utána már itthon is működik. A kezelőfelület egyszerű, bár egyelőre nem túl sok alkalmazást tud használni, de a legfontosabbak így is a repertoárjában vannak. Az online zenelejátszó programok közül támogatja a Deezert, a Spotifyt és a Google saját megoldását is, míg a WhatsApp-on és a Messengeren kapott üzeneteinket hangosan felolvassa nekünk – igaz, angol akcentussal.

A legjobb azonban kétség kívül a navigációs funkciója, ugyanis a Google Maps mellett immár a Waze is használható rajta. Mondanunk sem kell, valós idejű forgalomfigyelésével már előbbi is jobb bármelyik márka saját rendszerénél, de a felhasználók bejelentéseit is tartalmazó Waze még intuitívabb, és ezzel rengeteg időt, sőt, akár pénzt is meg tud spórolni nekünk – hiszen a traffipaxokat is előre jelzi. Összességében azért még van hova fejlődnie az Android Autónak, hiszen olykor még akadozik a működés, de az irány kiváló – használat közben pedig bármikor tudunk ugrálni az autó saját rendszere és okostelefonunk „kivetülése” között, anélkül, hogy ez bármilyen fennakadást okozna.

Az OPC csomagnak köszönhetően – ami egyébként kívül is ad néhány izgalmas elemet – kapunk például nagyon jó fogású, perforált bőrkormányt és alumínium pedálokat is. Az AGR szakemberei által tervezett, minden irányban állítható ülések prémiumokat megszégyenítő kényelmet kínálnak, ráadásul nem csak fűthetőek, hanem szellőztethetőek is. A félig digitális műszerfalat a kormányról kezelhetjük, és minden fontos információt láthatunk rajta – sőt, a feszültség- és olajhőfok-mérő képében olyat is kapunk, amit más általában nem kínál.

Az anyagminőségre nem lehet panaszunk, ugyanis mindenhol kellemes, puha matériák vesznek minket körül, azonban az összeszerelés sajnos hagy némi kívánnivalót maga után, még ha csak egy-két helyen is van hiba benne. Az egyébként hangulatos, hatalmas, nyitható tetőablak felől sokszor érkeznek zavaró neszek, de a legrosszabb talán a gyönyörű képpel és sok információval szolgáló head-up display kivetítőjét eltakaró plexijének folyamatos nyöszörgése – ráadásul ez már nem az első eset, ugyanis a Szabó kolléga által tesztelt példányban is ugyanezzel a hibával szembesülhettünk. Talán ennek a két opciónak a kihagyásával ez a probléma is megoldódna, noha nagyon sajnálnánk, mert mindkét extrát szerettük.

Ideje azonban rátérni a helykínálatra, ha már egy kombiról beszélünk. Elöl ezúttal is hatalmas tér fogad, és immár hátul sem lehet panaszunk semmire: a Grand Sport kivitel passzentos fejterének búcsút inthetünk, hiszen a kombiban a táncparkettnyi lábtér mellett immár 190 centis magasságig sem lesz gondunk – és, ha még ennél is több kéne, akkor a tetőablak elhagyásával ez a probléma is megoldható. A hátsó utasoknak ráadásul a jól formázott, kényelmes ülések mellett a két szélen ülésfűtés is jár, és természetesen a légbeömlők sem maradtak el – sőt, még két USB bemenet is jutott hátra, hogy ne legyen gondunk a mobil eszközök gyors merülésével.

Egy puttonyos modell esetében természetesen a praktikum és a csomagtér is kiemelt fontosságot élvez. Előbbire nem lehet panaszunk: minden apró tárgynak rögtön megtaláljuk a helyét, az oldalzsebekbe pedig akár egy 1,5 literes palack is befér. A csomagtér a maga 560 literes alapértékével jó pár ellenlábassal szemben alulmarad, de azért így is bőven van hely a csomagoknak – a hátsó ülések támláját ledöntve pedig 1665 literre növelhetjük a teret. Okos megoldásokból sincs hiány: térelválasztó háló. sínen csúsztatható rögzítőpontok és gombnyomásra ledönthető hátsó üléstámlák is vannak, de 12 Voltos csatlakozót és akasztókat is találunk hátul.

Ha kíváncsiak rá, hogy mire képes az Insignia Sports Tourer menet közben, tartsanak velem a következő oldalon is!



Hozzászólások  

 
#1 Eged Sándor 2017-09-03 18:21
Nagyon szép autó belsőrész is kielégítő,nekem tetszik.
Felszereltségrő l nem tudunk semmit
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark