2017. Április 27., Csütörtök

Frissitve:11:03:25

Opel Mokka X vs. Suzuki SX4 S-Cross (2016) teszt - Rekorderek

Nyomtatás

Szinte nincs két másik autó, amely jobban leírná az Autó Pult modern kori történelmét. A crossover kategória feltörekvése egy idős magazinunkkal, melynek hasábjain az Opel Mokka és a Suzuki SX4 S-Cross mindenkinél több összehasonlítóban küzdött meg. Mindez nem törte le őket és a piac sikeres szereplőivé váltak. Most pedig még jobb formában térnek vissza, hogy egy kategória két sarkában mérjék össze a tudásukat.

Talán felesleges is az összehasonlítás, hiszen természetes élőhelyén a két modell sosem ugrik egymásnak. Az SX4 S-Cross a nagyobb kis crossover szegmens belépőjét jelenti, miközben a Mokka X az egyre terebélyesedő szegmens felső, még éppen nem prémium negyedében hódít – mindezt pedig az árazással is egyértelművé tette a hazai szívekhez oly’ közel álló két gyártó. Mégis a két modell párban, valamint egymásnak tükröt tartva mutatja meg igazán, hogy hol tartanak ma a crossoverek – és mint később meglátják, nincs is akkora különbség a két modell között, mint azt első látásra gondolnánk.

Nem csoda, ha manapság valaki össze van keveredve a kis/közepes crossover kategóriában. A helyzet sokszor márkán belül sem teljesen egyértelmű, hiszen a Suzukinál például ott van a nemrégiben felfrissült S-Cross rokona, a részleteiben hasonló, kedvezőbb Vitara - azonban annál a maga 2,6 méteres tengelytávjával és 4,3 méteres hosszával az SX4 nagyobb autónak bizonyul. A Mokka X még egyedül van, első fecskeként felvezetve a hamarosan érkező Opel crossover offenzívát, hosszban a Suzuki alá kínálva 2,5 centivel, amelyből 45 mm-res differenciát találunk a tengelytávnál a japán modell javára.

Belső tér: méretek és funkciók

A nagyobb külső dimenziók érződnek belső térben is. Ha ugyanis a krómmal alaposan díszített, a frissítéssel pedig alaposan átformált külsők mögé tekintünk, a Suzuki méretfölénye tökéletes érvényesül. A második sorban a lábtér pont ezzel a 45 mm-rel hosszabb érezhetően, a fejtér pedig a felépítésnek köszönhetően mindkét modellnél alkalmas magasabb felnőttek utaztatására is – feltéve, ha elég magasra lehetne kihúzni a fejtámlát, ez azonban mindkét modellben problémás. Itt egyébként az utasokat különálló légbeömlők kényeztethetik, a rövid, de magas ülésekkel pedig átlagos a kényelem.

Elöl azért jobb a helyzet, különösen a Mokka feláras sportüléseivel, amelyek kiválóan alátámasztják a testet, hosszabb úton frissebb érkezésről gondoskodva, mint az S-Cross. A méretek itt elegendőek, a műszerfal kialakítását pedig mintha egymásról másolták volna a gyártók – pedig valójában csak az ideális elrendezést követik. Mindketten sok gombbal számoltak le a frissítés hatására, így pedig fokozott szerepet kap a központi kijelző, amely mindkét esetben kis szokást követően jól kezelhető és a leolvashatósággal sincs komolyabb gond. A Suzukiban ülve azért irigyeltük az Opel analóg hangerőállítóját, és olykor azért a fényes kijelző a kelleténél többet tükröződött.

A villámos modell a belső tér minőségét illetően van előrébb: puhább anyagok, precízebb megmunkálás és igényesebb kialakítás ellenpontoz a valamivel kisebb helykínálatért. Hozzá kell tenni, hogy az SX4 is sokat fejlődött ezen a téren, ám amíg ott csak a műszerfal közepén találunk puha, jobb minőségű anyagot, addig a Mokka X-ben máshova is jutott értékes matéria, miközben bőrt imitáló részletekkel és színes betétekkel is feldobják a németek a hangulatot.

A csomagtartó esetében a papírforma érvényesül, vagyis alaphelyzetben egyértelműen nagyobb a Suzuki puttonya (plusz 74 liter), ami összességében sokkal inkább családbaráttá teszi a modellt. Ha bővíteni kell, akkor a Mokka X a síkba dönthető üléseknek köszönhetően ellenpontoz, és 1,27 helyett 1,37 köbméteres teret szolgáltat.

Nagyobb és egyszerűbb vagy szűkebb és igényesebb. A személyes preferenciák alapján itt könnyű mérlegelni, de univerzális fontossági sorrendet nem lehet felállítani. Így a két modell fej-fej mellett folytathatja, de a java még hátravan.

A következő oldalon összemérik erejüket a turbómotorok, gyorsulunk, fogyasztunk, kanyarodunk és még a költségeket is szem előtt tartjuk. Érdemes lapozni, kérjük, tegye meg!



Hozzászólások  

 
#1 krisztián 2017-03-23 22:36
Az Opel 1.4 turbo motorjának a vezérműlánca tényleg gyenge és szakadós?
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark