Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Seat nemrég jelentette be, hogy modelljeinek legvadabb változata a jövőben már nem utónévként viseli majd a Cupra nevet, hanem saját márkanév alatt mutatkoznak majd be ezek a változatok. Most végre eljött az idő: a spanyolok lerántották a leplet az első hivatalos Cupra modellről, méghozzá az Ateca régóta ígért megvadított változatának képében – de az első versenyautójukat, egy Ibiza formatanulmányt és a Seat Leon Cupra R ST-t is megmutatták.

Cupra logók mindenhol - galériaA Cupra logóját már korábban megmutatták nekünk a gyáriak, de ennek ellenére is igencsak furcsa látvány egy Atecán látni az amúgy mutatós, bronzos színben megjelenő emblémát – ez az árnyalat egyébként több helyen is visszaköszön majd az „új” márka modelljein. Az alapformák egyébként változatlanok maradtak, és a mérnökök nem vitték túlzásba a sportos elemeket sem, de azért az első lökhárító méretes légbeömlőkkel, míg a hátsó négy krómozott kipufogóval és egy fekete betéttel gazdagodott, így nehéz nem észrevenni, hogy nagyobb teljesítmény lapul a lemezek alatt – habár erre már a méretes Cupra feliratok is utalnak.

Természetesen az egyedi, 19 colos keréktárcsák és a hátsó légterelő sem maradhattak el, és az oldalsó küszöbök is új betéttel gazdagodtak. Az előbb már említett Cupra feliratok mellett – amelyek elöl és hátul is feltűnnek – minden Seat emblémát az új logó váltott le, beleértve a slusszkulcsot is. Az utastérben ugyanez a helyzet, és a sportosság jegyében Alcantara betétekkel, perforált sportkormánnyal és a Cupra jellegzetes bronz színében érkező kontrasztvarrásokkal találkozhatunk. Ami még újdonság lehet az alap Atecához képest, az a teljesen digitális műszerfal, illetve különböző sportkijelzőket is elő tudunk varázsolni a multimédiás rendszer képernyőjére.

Az autó legérdekesebb része persze a hajtáslánc: a motortérben a konszern már ismert kétliteres, négyhengeres turbós benzinese lapul, amely az Atecában 300 lóerőt bocsát a pilóta rendelkezésére. Ezt a ménest alapáron egy hétfokozatú duplakuplungos automata váltó továbbítja mind a négy kerékhez. A gyáriak szerint a fejlett összkerékhajtás folyamatosan monitorozza az autó állapotát – a kerekek sebességét külön-külön, a vezetési stílusunkat, a kormányállást és minden egyebet –, hogy mindig a lehető legjobb tapadást tudja biztosítani.

Az Ibiza is jól mutat, de egyelőre csak tanulmány - galéria

Reméljük elkészül sorozatgyártásban is - galériaMindez papíron 5,4 másodperces 0-100-as sprintet és 245 km/h-s végsebességet jelent, amivel kétség kívül egyedülálló a Cupra Ateca a kategóriájában. Nem csak a „mainstream” gyártók mezőnyében, de még a prémiumok között is viszonylag kevés modell tud ennél nagyobb teljesítményt nyújtani a kompakt méretű crossoverek mezőnyében. Felárért egyébként akár külső és belső karbon csomagot is rendelhetünk, aminek köszönhetően több szénszálas elem is feltűnhet – kívül például a hátsó szárnyon vagy a visszapillantókon lakkozott formában, belül pedig a műszerfalon, nyersen tűnhet fel a nemes matéria.

A Cupra az Ateca mellett bemutatta első versenyautóját is, mely a TCR sorozatban indul majd – tulajdonképpen a tavalyi Seat Leon versenyautó frissített változatáról beszélünk. A Genfi Autószalonra a spanyolok elhozzák a Cupra Ibiza tanulmányt is, melynek sorozatgyártású megalkotásáról egyelőre még nem döntöttek hivatalosan, de formakoncepcióként már láthatjuk, hogy hogyan is képzelik el. Nagyjából egyébként ugyanazokat a változtatásokat kapjuk, mint az Ateca esetében, így Cupra feliratokkal és új logókkal, belül pedig karbonnal, Alcantarával és fekete-bronz színvilággal találkozhatunk..

A Leon Cupra R ST egyelőre még Seat néven mutatkozik be, de egyértelműen Cupra stílusban - galéria

Az első Cupra versenyautó is elkészült - galériaVégül, de nem utolsó sorban még Seat néven, de jön a Leon Cupra R ST, azaz kombi verziója is, amely ugyanazt a hajtásláncot kapja majd, mint az Ateca, és a színvilág is a Cupra márkát juttatja eszünkbe. Mindez 300 lóerőt, összkerékhajtást és hétsebességes automata váltót jelent. Belül akárcsak a többi testvér esetében, az Alcantara és a karbon kap hangsúlyt, aminek köszönhetően igazán sportos atmoszféra uralkodik az egyébként családi autónak is kiváló négykerekűben – a vezetni szerető apukáknak nagy álma lehet a spotkombi. Izgalomból tehát nem lesz hiány a spanyolok háza táján a svájci seregszemlén.

Kommentek