600 lóerő, 150 km elektromosan – megérkezett a Polestar 1

Nyomtatás

A várakozásnak vége, a Polestar ugyanis végre bemutatta első modelljét, amely a várakozásoknak megfelelően egy lenyűgöző kupé lett, és egyszerűen csak az 1-es jelölést kapta meg. Ahogyan azt várni lehetett, a Volvótól nemrég elszakadó Polestar azért nagyon szoros kapcsolatban maradt a svéd márkával, ezt azonban egy kicsit sem bánjuk.

A Volvo 2013-ban egy gyönyörű kupéval mutatta meg, hogy mit várhatunk az új generációs modelljeiktől formák terén, és bár autóik valóban a Coupé Concept vonásait örökölték, azóta is vártuk, hogy az akkori tanulmány végre sorozatgyártásban is bemutatkozzon. Végül nem Volvo, hanem Polestar néven történt meg mindez, de a lényegen nem változtat: a Polestar 1 egy kiváló arányokkal megáldott, 4,5 méteres luxuskupé, amely a 90-es sorozat alapjait is adó SPA platformra épül – bár a gyáriak elmondása szerint csupán 50%-ban egyezik meg azzal.

A lapos és széles felépítés mellett elöl és hátul egyaránt a Volvók jellegzetes vonásait örökölte az autó, noha a hangsúlyos hűtőrács furcsán mutat a megszokott embléma nélkül – az autóra a Polestar jelzései kerültek fel. Az utastérben is az S90 megoldásai köszönnek vissza, aminek szintén örülhetünk, hiszen elegáns, letisztult, de egyben dinamikus vonásokkal találkozhatunk, a sportosságot pedig a karbon betétek és a sportülések biztosítják. A Polestar 1 ráadásul még finomabb megoldásokat kapott: szinte minden bőrrel van bevonva, miközben extrák terén ugyanolyan bőségesek lesznek a választási lehetőségek.

A Polestar 1 igazi különlegessége persze a lemezek alatt lapul. A gyáriak célja az volt, hogy egy olyan konnektoros hibridet alkossanak meg, amelyet a vásárlók nagyobb részt tisztán elektromosan használnak majd, és így is képes dinamikus teljesítményt nyújtani. Ennek megfelelően a hátsó tengelyt két elektormotor hajtja, melyek együttesen 218 lóerő leadására képesek. Az autó a gyáriak ígérete szerint akár 150 kilométert is meg tud majd tenni tisztán elektromosan, ami a napi teendők elvégzéséhez bőven elég lehet, miközben a 218 tagú ménes a dinamizmust is biztosítja.

A gyáriak persze azokról is gondoskodtak, akik ennél többre vágynak, ugyanis a Volvo 2-literes, négyhengeres benzinmotorja is helyet kapott a Polestar első modelljében. Az első kerekeket hajtó erőforrással együtt az összteljesítmény 600 lóerő, míg a csúcsnyomaték 1000 Nm – az pedig csak mellékes, hogy ezzel a hatótáv-problémák is megoldódnak. Azt sajnos még nem tudni, hogy ez pontosan milyen menetteljesítményekre teszi képessé az újdonságot, de a 407 lóerős S90 T8 5,2 másodperces 0-100-as sprintjéből kiindulva bizony akár 4 szekundum alatti eredményekre is számíthatunk.

A bonyolultabb rendszernek és a nagyobb akkumulátornak – a pontos méretéről egyelőre nem tudunk – köszönhetően persze a súly is gyarapodott, de ezt a teljes egészében karbonból készülő karosszéria ellensúlyozza, ami a merevséget is 45%-kal javítja. A hatalmas teljesítmény kihasználásában az összkerékhajtás mellett Öhlins lengéscsillapítókkal szerelt, adaptív futómű is segít, míg a fékezésről a 400 mm-es hatdugattyús féknyergekkel ellátott Akebono fékek gondoskodnak. A Polestar elárulta, hogy nem csak a gyorsulás volt fontos számukra, hanem az irányíthatóság és a vezethetőség is, amit a 48:52-es súlyeloszlási arány is jól mutat (elöl:hátul).

A Polestar 1 tehát már nem egy koncepció, hanem a kész modell, bár a 2019 közepén kezdődő gyártásig még néhány simítás bizonyosan hátra van. Az autóból egyébként a tervek szerint mindössze 500 darabot készítenek majd el évente, és a képességeit, valamint az exkluzivitását figyelembe véve igencsak vaskos árcédulát várhatunk. A gyáriak a Polestar 1 után már kizárólag tisztán elektromos négykerekűeket készítenek majd, és kettő közülük már szintén majdnem készen áll: a 2-es egy olcsóbb, a Tesla Model 3 ellenfelének szánt típus lesz, míg a 3-as egy nagyobb SUV – előbbi már 2019-ben bemutatkozik majd, de utóbbira sem kell majd sokkal tovább várni.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark