A legdrágább hazai gyártású autók – beárazva az Audi TT RS és RS3

Nyomtatás

Az Audi TT RS és RS3 Sedan a legerősebb hazánkban gyártott autók, köszönhetően a lemezeik alatt ketyegő 400 lóerős, 2,5 literes öthengeres egységnek. Ezzel pedig nem csak a legizmosabbak, hanem a legdrágábbak közé is tartoznak: noha Szabó kolléga múlt hónapban végzett kutatómunkájakor a pontos árak még nem voltak elérhetőek, nem tévedett nagyot, hiszen szinte forintra pontosan olyan alapáron mutatkoztak be itthon az újdonságok, amelyeket előrevetített – ezzel pedig immár hivatalosan is a legdrágább hazai gyártású autó lett a TT RS.

 

Ahogyan Szabó kolléga szinte pontosan megjósolta, az RS3 Sedan 18,23 millió forinttól indul, míg a TT RS alapára 21,13 millió. Ezek persze a „fapados” verziók – amik egy RS modell esetében egyébként közel sem nevezhetőek mezítlábasnak –, amiknek árát bizony még súlyos milliókkal tornázhatjuk feljebb. Egy drágább metálfényezés például rögtön 372 ezer forint, de akár teljesen egyedi színt is kérhetünk 856 ezerért. A TT RS-hez egy látványosabb felni szett akár további 632 ezer is lehet, míg egy igazán finom bőrbelső 328 ezer. Ezekkel szemben az RS3-hoz a legdrágább keréktárcsa 111 ezer, míg a különlegesebb bőr is csak 37 ezer – igaz, utóbbihoz meg kell vennünk a 281 ezer forintos sportüléseket is. Ne feledjék, még csak a megjelenésnél tartunk.

Ezeken kívül persze szinte végtelen számú extra áll rendelkezésre, amelyek segítségével nem esik nehezünkre akár a 30 milliós magasságot is megközelíteni – főleg a TT RS esetében. A fontosabb multimédiás és biztonsági opciók közül az MMI rendszer navigációval és digitális műszerfallal 927 ezerbe, a Matrix LED fényszórók 796 ezerbe, a sávváltást segítő rendszer 205 ezerbe, a tolatókamera pedig 168 ezerbe kerül. Van persze sportkipufogó is 372 ezerért, vagy karbon borítású külső visszapillantók 520 ezerért – a határ a csillagos ég.

Az RS3 lehetőségei valamivel korlátozottabbak, de ott is találunk igencsak drága extrákat: az MMI navigáció plusz csomag szintén 927 ezer forint, a sportkipufogó is elérhető 316 ezerért, vagy ott van a sebességhatárt 30 km/h-val, 280-ra kitoló csomag is 557 ezerért. Ezeknél azonban sokkal fontosabb, hogy míg a kompakt szedán 4,1, addig a TT RS akár 3,7 másodperc alatt is képes elérni álló helyzetből a 100 km/h-s sebességet – ezek az adatok pedig korábban csak a legkomolyabb sportautók kiváltságai voltak.

A TT RS egyébként roadsterként is elérhető, amelynek felára egyelőre még nem ismert, de az S változatokból kiindulva nagyjából egymillió forinttal kerülhet majd többe, mint a kupé – ezzel elbitorolva a legdrágább hazai gyártású autó címét.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark