A legizmosabb magyar autó - itt az új, 400 lóerős Audi TT RS

Nyomtatás

Hazánk fia, az Audi TT eddig sem volt rossz erőben, hiszen az S verzió 2-literes TFSI turbómotorja nem kevesebb, mint 310 lóerőt bocsát a sofőr rendelkezésére. Pekingben azonban megérkezett az RS variáns, ami nem meglepő módon minden idők leggyorsabb és legerősebb TT-je lett – de sajnos immár kizárólag automataváltóval érhető el.

A Coupé és Roadster változatban egyaránt bemutatkozott TT RS természetesen már első ránézésre tudatja a szemlélődőkkel, hogy komolyan kell venni. A lökhárítókat jóval agresszívabbakra cserélték, amire a motor hőháztartása miatt is szükség volt – persze látványelemként sem utolsók a hatalmas légbeömlők és az izgalmas toldatok. Hátulról is könnyű beazonosítani a csúcsverziót, hiszen két méretes kidörgőt kapott a tervezőktől, melyeket diffúzorszerű betét fog közre, és akkor a fix hátsó szárnyról még nem is beszéltünk, habár utóbbit kérésre elhagyják, és marad az elektromosan előbújó változat. Az RS modellekre jellemző krómszínű részletek is fellelhetők az újdonságon, de ezeket karbonból is kérhetjük – ahogyan az a Roadster képein is látszik.

A változás ugyan már kívül is látványos, a lényeget mégis a lemezek alatt találjuk – de előbb ejtsünk még pár szót az utastérről is. A több helyen is megjelenő RS logók mellett a legizgalmasabb részlet a kormányra került, vörösen izzó start gomb. Persze a piros kontrasztvarrások, a szintén ezzel a színnel feldíszített légbefúvók, az RS stílusba öltöztetett digitális műszerfal vagy éppen a sportülések is árulkodnak az autó képességeiről.

Nézzük azonban, hogy mi rejtőzik a motortérben. Az Audi szerencsére nem szállt be a Mercedes által megindított versenybe, már ami a legnagyobb literteljesítményű motor címéért zajlik. A négykarikások így az előző TT RS-ből és az új RS3-ból is ismerős, ám továbbfejlesztett, 2,5 literes öthengeres turbósa. Az acél helyett immár alumíniumblokkal rendelkező szerkezetből 400 lóerőt és 480 Nm-es csúcsnyomatékot csikartak ki a mérnökök. Ez még az előző generáció Plus verzióját is túlszárnyalja 40 lóerővel és 15 Nm-rel – a normál változatnál már 60 lóval mozgat meg többet. Ezen felül ráadásul a felújított motor 10 kilogrammal kevesebbet nyom az előző kivitelnél.

Az új TT RS így már-már a szuperautók vadászmezejére merészkedik, hiszen a kizárólag hétsebességes, duplakuplungos automataváltóval és állandó quattro összkerékhajtással elérhető újdonság kupéként 3,7, míg kabrióként 3,9 másodperc alatt katapultál 100 km/h-s sebességre, és felárért 280 km/h-ra tolhatjuk ki az alapból 250 km/h-s végsebességet. Csak összehasonlításképpen: az 540 lóerős, V10-es R8-as ugyanezt a mutatványt 3,5 másodperc alatt viszi véghez, így az újdonság esetleges jövőbeli Plus változata már veszélyeztetheti a márkatárs helyzetét – miközben az R8 árának nagyjából harmadáért hozzájuthatunk.

A hatalmas teljesítmény mellett természetesen máshol is továbbfejlesztették a TT-t, így az átlagos testvéreknél 1 centiméterrel közelebb került a földhöz az RS, és felárért adaptív Magnetic Ride technológiával ellátott futóművet is kérhetünk. A fékeket is nagyobbakra cserélték: az alapáron 19 colos keréktárcsák mögött 370 mm-es szerkezetek kaptak helyet, de plusz pénzért 20 colos kerekeket és karbon-kerámia fékeket is kaphatunk.

Extrák tekintetében sem szenved hiányt a TT RS, hiszen mindent, ami az egyszerűbb testvérekhez elérhető, azt a csúcskivitelhez is megrendelhetjük. Sőt, az Audinál elsőként ebben a modellben mutatkoznak be a mátrix OLED-es technológiával rendelkező hátsó fényszórók. Hazai árak ugyan még nincsenek, de a német adatokból kiindulva az elődnél jóval drágább lesz az autó, ami így közel 21 milliótól rajtolhat majd kupé verzióban, míg a Roadster ennél majd’ 1 millióval lesz drágább.




Hozzászólások  

 
#1 bullett 2016-04-25 14:40
És még mindig alulkormányzott és orrnehéz ahogy régebben?! Gondolom ha lesz teszt, kiderítitek.
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark