Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Mercedes-AMG ugyan már tavaly megmutatta a nagyközönségnek a Forma-1-es motorral szerelt szuperautóját, a Project One azonban még nincs teljesen kész – a kiszállítások valószínűleg csak jövőre kezdődnek meg. A németek azért nem hagyják, hogy lankadjon a figyelem az autó körül, és ezúttal egy igencsak merész ígérettel sikerült ismét középpontba helyezni a különlegességet.

A hírek szerint maga Tobias Moers, a Mercedes-AMG vezére tett egy merész kijelentést nemrég, miszerint a Project One képes lesz megdönteni a Nürburgring összetett rekordját – tehát nem a 911 GT2 RS által felállított sorozatgyártású csúcsot, hanem a valaha volt leggyorsabb kört. Ezt egyébként szintén egy Porsche tartja, méghozzá egy 956-os versenyautó, és némi meglepetésre ezt még 1983-ban döntötték meg a németek, az idő pedig 6 perc 11,1 másodperc. Ez 36 szekundummal gyorsabb, mint a GT2 RS ideje, így nem csoda, hogy sokan kételkedve fogadták a vezető szavait.

Vajon valóban megdönti majd az összetett rekordot - galéria

Persze a Project One adatlapjára pillantva azért mégis megmagyarázhatónak tarthatjuk ezt a nagy magabiztosságot a gyáriak részéről, az akár 675 kilogrammos leszorítóerő generálására is képes lemezek alatt a Forma-1-ből érkező technológia lapul. A hibrid rendszer összteljesítmény valahol 1000 és 1100 lóerő között lesz, de még így is szinte elképzelhetetlennek hangzik, hogy egy utcán is használható négykerekű kilométerenként több mint 1,7 másodpercet verjen a Porsche 700 lóerős 911-esére. Mégis, Moers úr szerint nem az autóval lesz gond, és a legnagyobb probléma megtalálni a megfelelő pilótát a feladatra – bár, ha valóban ekkora a különbség a két autó között, akkor a GT2 RS rekordját bármelyik képzett versenyzőnek játszi könnyedséggel kellene megdöntenie.

A Mercedes-AMG nagy dolgokat ígér, és ha ez valóban igaz lesz, akkor felkészülhetünk egy olyan csatára, ami teljesen új szintre emelkedik, hiszen a Project One mellett több gyártó is készül hasonló szuperautóval. A McLaren Senna ugyan „csak” 800 lóerő, de aerodinamikaialg felül tud kerekedni, ugyanakkor ott van például az Aston Martin Valkyrie is, és akkor a Genfben leleplezett versenyváltozatokról, a Senna GTR-ről és a Valkyrie AMR Proról még nem is beszéltünk. Kíváncsian várjuk, hogy mi sül majd ki a dologból.

Kommentek