2018. Augusztus 19., Vasárnap

Frissitve:02:02:45

Megérkezett hazánkba a megújult Citroën C4 Cactus – 3,95 milliótól indul

Nyomtatás

A Citroën nagyot vállalt 2014-ben azzal, hogy korábbi tanulmányát szinte egy az egyben sorozatgyártásba küldte a C4 Cactus képében. Hazánkban ugyan nem lett túlságosan sikeres az autó, de  európai mértékkel szép eladásokat produkált a különc négykerekű, a franciák azonban mégis úgy döntöttek, hogy a félidős frissítéssel az autó karakterét is átszabják kissé, ezzel a bohókás modellből egy jóval komolyabb típust varázsolva, ami a kiöregedő C4-et is tudja majd mhelyettesíteni. Most pedig végre hazánkba is megérkezett aaz alaposan felfrissült Cactus.

Három évvel a bemutatása után a Citroën elérkezettnek látta az időt, hogy felvarrja a C4 Cactus ráncait, ráadásul a mérnökök nem is fogták vissza magukat a változtatásokat illetően: szinte minden elemhez hozzányúltak, ezzel egy komolyabb, valamivel feljebb pozícionált autót létrehozva. A C4 Cactus ezentúl sokkal jobban beleolvad majd a palettába, ami néhányak számára csalódást, mások számára pedig örömet jelenthet.

A Citroën jellegzetességének számító kettős fényszórómegoldás természetesen maradt, ám a LED-es nappali menetfényeket ezentúl a márkától megszokott króm csíkok kötk majd össze, melyek a gyártó emblémáját is magukba foglalják. A legfeltűnőbb változtatás talán a jópofa AirBump elemek elhagyása, melyek ezek szerint mégsem voltak olyan népszerűek – azért az ajtók alján még feltűnnek. Hátulról is eltűntek a színes betétek, és az eddig elég pici lámpákat jócskán megnyújtották vízszintes irányban a mérnökök.

A C4 Cactus már eddig is hozta a crossover életérzést, de ezután talán még inkább rá lehet majd sütni ezt a jelzőt. Természetesen új színek és keréktárcsák is megjelentek a kínálatban. Összességében azt kell mondanunk, hogy bár valóban egy komolyabb autó benyomását kelti a C4 Cactus frissített változata, ezzel egyben egy kicsit el is veszítette elődjének különlegességét, és szinte teljesen beolvadt a márka kínálatába – szemből például alig-alig különbözik az új C3-tól, csupán nagyobb annál.

Az utastérben már jóval kevesebb a változás, hiszen a formák gyakorlatilag maradtak a régiek. A cél belül is az volt, hogy egy jobb minőségű autó benyomását keltse a frissített C4 Cactus, így öt új csomag közül választhatnak a vásárlók, melyek látványos színekkel és mintákkal próbálják feledtetni a gyengébb minőségű műanyagokat – habár ebben is javulást ígérnek a gyáriak. Új extrák is megjelentek, és természetesen a multimédiás rendszer is a legfrissebb verziót futtatja, amely szinte minden okostelefonos kapcsolódást ismer, legalábbis a magasabb felszeretlségi szinteken – a középső Feel felszereltséghez 65 ezer forintba kerül, a legmagasabb Shinehoz pedig alapáron jár.

Vezetéstámogató és biztonsági rendszerekből sincs hiány, ugyanis a holttérfigyelőtől a vészfékrendszeren, a fáradtságérzékelőn és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszeren át egészen az automata parkolórendszerig minden van, és akkor a tolatókameráról, a kulcsnélküli rendszerről vagy a statikus kanyarvilágításról még nem is beszéltünk, de ezekért persze fizetnünk is kell. A gyáriak egy beépített vészjelzőt is elérhetővé tettek, mely baleset esetén akár életet is menthet a hatóságok azonnali riasztásával. Újdonságot jelentenek még az Advanced Comfort ülések is, melyek minden eddiginél nagyobb kényelmet kínálnak.

Erőforrások terén nincs túl sok változás, de megjelent néhány erősebb egység is: benzines fronton továbbra is az 1,2 literes, háromhengeres egység érhető el turbó nélkül 82, turbóval pedig 110 vagy 130 lóerővel – előbbi csak ötsebességes manuális, utóbbiak pedig ötös (110 lovas) illetve hatos (130 lovas) kézi vagy hatos automata váltóval kérhetőek. A 130 lovas benzinesre azonban itthon még várnunk kell majd kicsit. Dízelből két változat van, de egyelőre úgy tűnik, hogy a magyar piacon csak a gyengébbik lehet majd a miénk, csak automata váltóval: ez azt jelenti, hogy az 1,6-os négyhnegeres gázolajos 100 lovas kivitelét vihetjük majd haza..

A C4 Cactus nem csak minden tekintetben komolyabb, hanem kényelmesebb is lett, ugyanis a Citroën Európában először tette elérhetővé a hidraulikus lengéscsillapítókkal szerelt futóművét, amely amellett, hogy kényelmesebbé teszi az utazást, megelőzi a túlzott ringatózást és a gátlók visszarúgását is. A vásárlók nagy örömére a gyáriak az eddig csak egyben dönthető hátsó üléstámlát is felosztották 60:40 arányban, és a zajszigetelést is tovább fokozták, hiszen a Cactusnak hamarosan a normál C4 szerepét is át kell vennie, ehhez pedig sokat kellett finomodnia.

Nem meglepő módon a 82 lóerős szívó benzines a legolcsóbb tagja a kínálatnak: legkevesebb 3,95 millióért vihetjük haza az autót, és ebben már benne van az importőr 300 ezer forintos kedvezménye is, ami most minden egyes Cactushoz jár – az általunk bemutatott árak tehát már tartalmazzák a kedvezményt. 4 millió alatt a leggyengébb, Live felszereltséget kapjuk meg, de már ehhez is jár manuális klíma, LED-es nappali menetfények, szintén LED-es hátsó fényszórók és érintőképernyős multimédiás rendszer is – sőt, a 82 lovas verziót leszámítva az új, hidraulikus legéscsillapítók is. Az erősebb, 110 lóerős turbósért egyébként 400 ezret kérnek pluszban, míg a tolatóradart, bőrkormányt és 6 hangszórót is tartalmazó Feel szintért csupán 110 ezret kell pluszban fizetnünk, ami nagyon is megéri.

Ehhez képest a legmagasabb Shine szint 600 ezer forintos felára már ijesztőbb lehet, ám tekintve, hogy ezért automata klíma, a legmodernebb okostelefonos csatlakozási lehetőségek, navigációs rendszer, 16 colos felni és elektromosan behatjható külső tükrök is járnak, már nem is annyira ijesztő. Az automata váltóért elkért 475 ezer forint azonban már elég nagy visszatartó erő lehet. A legjobban felszerelt, 110 lovas automatával kínált C4 Cactus így 5,535 millióért lehet a miénk, ami nagyon kellemesnek mondható, hiszen így felszerelve még némelyik kisautó is többe kerül a piacon. A dízelmotor 450 ezer forintos felára a 110 lovas benzineshez képest elég vaskos, főleg ezen az árszinten.

Vannak természetesen külön rendelhető extrák is. A különböző belső színcsomagok felszereltségtől is függnek, de míg a legolcsóbb 110 ezer, addig a legdrágább 250 ezret kóstál. A fent említett biztonsági rendszereket összefogó csomag – leszámítva a holttérfigyelőt, amiért külön 85 ezer forintot kell fizetnünk – 197 ezer, de csak a Shine szinthez érhető el. A tolatókamera 85 ezer, az első ülésfűtés 65 ezer, a metálfény pedig 120 ezer forintba kerül. Szerintünk egyébként a 110 lovas, manuális váltóval szerelt benzines lehet a legjobb választás, méghozzá Feel szinten, ami így néhány fontosabb extrát még pluszban bepipálva is megáll 5 millió alatt, és ezzel egy divatos, jól felszerelt, kompakt méretű autót vihetünk haza.




Hozzászólások  

 
#1 Mackósajt 2018-04-23 12:34
Na ha ebbe tönkremegy valami elektronika...
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark