Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az Ibiza alapjaira épülő kis crossoverét már korábban bemutatta a Seat, ám a hivatalos hazai árakkal eddig nem lehettünk tisztában. Az importőr azonban nemrég elérhetővé tette az Arona online konfigurátorát, amiből minden részletre fény derül az árlistával kapcsolatban, mi pedig nem voltunk restek alaposan megvizsgálni, hogy mennyi is az annyi.

Az Arona kezdetben kétféle erőforrással, háromféle teljesítményszinten lesz elérhető: míg a benzinesek mezőnyét az 1-literes, háromhengeres TSI erősíti 95 és 115 lóerős verzióban, addig dízelfronton egyedül az 1.6 TDI állja a sarat 95 tagú ménessel. Míg a két gyengébbik egységhez csak ötfokozatú kézi, addig az egyetlen 100 lóerő feletti szerkezethez alapból hatos manuális, 580 ezer forintért pedig 7-sebességes DSG automata választható.

Divatos az Arona, és jól személyre szabható

A felállás egyelőre érdekes, legalábbis a dízel tekintetében, ugyanis vagy a leggyengébb Reference, vagy a sportos FR csomagot leszámítva a legerősebb, Xcellence verzióhoz kérhetjük az öngyulladóst – tehát a közepes szinten képviselő Style változathoz nem. A 95 lovas benzinest a sportos FR-hez, míg a 115 lóerőst a leggyengébb Reference szinthez nem kérhetjük, minden más variáció lehetséges.

Mindezt figyelembe véve a Reference szintű, 95 lovas háromhengeressel szerelt Arona jelenti az alapot, amihez egy hajszállal 4 millió forint alatt juthatunk hozzá, de a legfontosabb extrákat, mint például a manuális klímát vagy éppen a bluetooth kihangosítót már ehhez is megkapjuk – sőt kanyarfényként is működő ködfényszórókat, szükségpótkereket, ráfutásgátlót és dupla csomagtérpadlót is tartalmaz az alapcsomag. A dízel változat ezen a szinten igen vaskos felárral érhető el, ugyanis minimum 5,23 milliót kell fizetnünk érte, tehát több mint 1,2 millióval többet.

Többféle tetőszín is van

A következő, Style szinthez már teljesen LED-es fényszórók, tempomat, fáradtságérzékelő, fejlettebb multimédiás rendszer, bőrkormány, színre fújt karosszériaelemek, divatosabb, krómdíszítésekkel ellátott utastér és 16 colos könnyűfém keréktárcsa is jár. Meg is kérik az árát mindennek, ugyanis a 95 lovas háromhengeres esetében nagyjából 1 millióval kell többet fizetnünk. Ennél a verziónál már megérheti inkább a 115 lovas kivitelt választani, ami 175 ezer forintnyi plusz kiadást kíván meg, de az Ibizában már bizonyította, hogy kiváló teljesítményt képes nyújtani. A színes tetőért még ezen a szinten is – egy-két árnyalatot leszámítva – szinte kötelezően ki kell fizetnünk a 128 ezer forintos felárat.

A legmagasabb szintet képviselő Xcellence csomaghoz kulcsnélküli rendszer, automata klíma, színes tető, színes belső betétek, esőérzékelő, automatikusan sötétedő belső tükör, hangulatvilágítás és egyéb nyalánkságok is járnak, ám ez újabb 710 ezer forintos ugrást jelent, így már 5,71 milliónál járunk a 95 lóerős, és 5,8 milliónál a 115 lovas verzió esetében. A dízel kivitel ezen a szinten 6,4 millióba kerül, de ez szinte nonszensz, hiszen a kiváló háromhengeresekkel szemben gyakorlatilag sosem hozza vissza ezt a felárat. A sportos kiegészítőkkel érkező FR csomagot csak a 115 lóerős benzinessel választhatjuk, és alapáron teljesen megegyezik az Xcellence szinttel, tehát kézi váltóval 5,8 millióba kerül – megérheti ezt választani, hiszen jól mutatnak a dinamikus kiegészítők az Aronán.

Ennél jobb hangulatot is varázsolhatunk belülre

Természetesen rengeteg egyéb extra is elérhető, így például 143 ezerért Beats hangrendszert, 300 ezerért modern, navigációval is rendelkező multimédiás rendszert, 111 ezerért holttérfigyelőt, szintén 111 ezerért fűthető első üléseket, 240 ezerért első és hátsó parkolóradart, automata parkolórendszert és tolatókamerát, 80 ezerért pedig könyöktámaszt és plusz tárolórekeszeket is kérhetünk – utóbbiak a legmagasabb szinten már alapáron járnak.

Normaszintünk ezek alapján nagyjából a Style felszereltségnek felel meg, amit mi a 115 lóerős benzines egységgel vinnénk haza, és ha még néhány fontosabb extrát is beleszámolunk, akkor 5,5 millió környékén lehet a miénk a divatos, jól motorizált Aronát. A Seat magyar honlapján egyébként mindenki a saját szája íze szerint állíthatja össze a gyáriak újdonságát, így akit részletesebben is érdekel az autó árlistája, annak érdemes ellátogatnia az oldalra.

Kommentek