Új időszámítás – bemutatkozott az új Mercedes-Benz CLS

Nyomtatás

A Mercedes-Benz az új CLS érkezésével már régóta lázban tartja a rajongókat, a Los Angelesi Autószalonon azonban végre leleplezték az egykor kategóriateremtő modell harmadik generációját. Az ízelítőknek köszönhetően már eddig is tudtuk, hogy mire számíthatunk, de most végre teljes valójában megcsodálhatjuk a németek négyajtós kupéját, amely kívül és belül egyaránt alaposan megújult.

 

A harmadik generációs CLS a vadonatúj E-osztály alapjait használja, így a minőség megkérdőjelezhetetlen. Persze akárcsak eddig, ezúttal is teljesen egyedi külsőt kapott az autó, de ahogyan azt már korábban is sejteni lehetett, a CLS lett az első sorozatgyártású modell, amely megkapta a csillagosok legfrissebb, a korábbiaknál szögletesebb formanyelvét. Noha a Mercedes-Benz stílus továbbra is rögtön szembetűnő, az elöl és hátul egyaránt sarkos fényszórók újat hoznak, még ha profilból szinte semmit nem is változott az autó.

A teljesen lekerekített tetővonal, és az ezzel együtt szintén nagyon hasonlóra sikerült hátsó mellett azért mégis szembetűnő az újdonság, ami egyébként méreteket tekintve nem sokat változott: hosszban nagyjából 5,5 centit nőtt, míg magasságából 1 centit veszített, így még nyúlánkabb lett – és ezzel együtt agresszívabb is. A Mercedestől megszokott módon a bevezetést egy különleges, Edition 1 változattal kezdik meg, amely egyedi, matt-szürke fényezést és szinte minden elképzelhető extrát megkap – beleértve az AMG csomagot és az egyéb kényelmi és biztonsági extrákat.

Az utastérben már jóval szembetűnőbb a rokonság az E-osztállyal, hiszen néhány részletet leszámítva tulajdonképpen teljesen megegyezik a műszerfal és a középkonzol kialakítása. A legszembetűnőbb különbséget a frissített S-osztályból ismerős kezelőszervekkel ellátott kormány jelenti, de ezen kívül legfeljebb olyan apróságok tűnhetnek fel, mint az ajtóbetétek tetején más házat kapó Burmester hangszórók, vagy éppen a szellőzőrostélyok, melyek bár megegyeznek az E Coupé megoldásaival, ezúttal hangulatvilágítást is kaptak.

Természetesen a legmodernebb multimédiás rendszert és szinte minden elérhető extrát megkapunk, így például az akár sávváltásra is képes, félig önvezető rendszertől kezdve a különleges LED-es fényszórókon át az S-osztályban bemutatkozott ENERGIZING comfort opcióig minden megrendelhető – utóbbi egyébként az autó szinte minden részletét, beleértve például a klimatizálást, a hangulatvilágítást és a hangrendszert, az általunk kiválasztott „hangulathoz” igazítha. A hátsó sorban az jelent újdonságot, hogy az eddig csupán kétszemélyes ülőpadon immár hárman is helyet foglalhatnak, az üléstámlákat pedig 40:20:40 arányban dönthetjük le, így kibővítve az alapból 520 literes csomagteret.

Kezdetben csupán három erőforrással lesz elérhető az új CLS, amiből ráadásul kettő dízel. Az új, soros hathengeres öngyulladós a 350d és a 400d jelzéssel lesz elérhető: míg előbbi 286 lóerőt és 600 Nm-es csúcsnyomatékot, addig utóbbi 340 tagú ménest és 700 Nm nyomatékot biztosít a vezető számára. Az egyetlen benzines a bevezetéskor a 450-es jelzéssel ellátott új, soros hathengeres lesz, ami alapból 367 lóerőt és 500 Nm-t kínál majd, de ezt egy 48 Voltos lágy hibrid rendszer további 22 tagú ménessel és akár 250 Nm-re támogat majd meg, ami nem csak a menetteljesítményekre, hanem a fogyasztásra is jó hatással lesz. Míg a gázolajosok esetében egységesen 5,6 literes vegyes fogyasztást ígérnek a németek, addig a benzinesnél 7,5 literre adódik ez a szám. Mindhárom egység alapáron összkerékhajtással és automata váltóval érkezik majd.

A kiváló menetkomfortról négy-lengőkaros első és öt-lengőkaros hátsó felfüggesztés gondoskodik majd, felárért pedig az DYNAMIC BODY CONTROL vagy az AIR BODY CONTROL opció is választható lesz – már előbbi is többféle beállítást, sőt, teljesen adaptív funkciót is magáénak tudhat, de utóbbi mindezt még légrugókkal is megfejeli. Jövő év elején egyébként bemutatkozik majd a Mercedes-AMG CLS 53 is, amely ugyanazt a hajtásláncot használja majd, mint a 450-es jelzésű változat, de 429 lóerőt csikar majd ki magából. A 63-as jelzésű verzió ezúttal elmarad, ugyanis annak a helyét a szintén hamarosan érkező négyajtós AMG GT veszi majd át – az a modell a hírek szerint akár több mint 800 lóerővel is elérhető lesz majd.

Árak tekintetében néhány százalékos drágulással számolhatunk, és biztosak lehetünk benne, hogy a legdrágább változat könnyen megközelítheti majd a 35-40 milliós magasságokat is. Arról egyelőre nincs hír, hogy az új generációból is készül-e Shooting Brake kivitel, de mi nagyon reméljük, hogy nem marad majd el a különleges, kombi verzió, ami kifejezetten jól mutat. A piaci bevezetés jövőre kezdődik majd.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark