Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Mercedes-AMG GT kínálata alaposan kibővült az utóbbi időben: míg a kezdetben csak kupéként, kétféle teljesítményszinten volt elérhető, addig kupéként immár négyféle kivitelben, roadsterként pedig két változatban lehet a miénk – és akkor az új, négyajtós kupéról még nem is beszéltünk. A szép kínálat pedig tovább bővül, méghozzá a Roadster verzió egy új kivitelével.

Zárt tetővel is igazán harmonikus - galériaA Roadster eddig csupán a 476 lóerős alapváltozatban, illetve az 557 tagú ménest mozgósító, C jelű kivitelben volt elérhető, de a csillagosok most bemutatták az S verziót is, amely a két meglévő modell közé ékelődik be a maga 522 tagú ménesével – egyébként teljesítményszinttől függetlenül minden GT-ben az AMG négyliteres, duplaturbós V8-asa ketyeg. Az 585 lóerős R változat egyébként szinte biztosan megmarad a kupé kiváltságának, hiszen kabrióként nem tudná ugyanazt a merevséget és biztonsági szintet hozni az autó, ami a már-már versenypályás kivitelnél elvárt.

Az új GT S Roadster egyébként menetteljesítmények terén nagyon közel áll a C-hez, hiszen bár lóerők tekintetében van egy kis lemaradása, de a 3,8 szekundumos 0-100-as sprintje csupán egy tizeddel marad el izmosabb testvérétől, míg a 308 km/h-s végsebesség 8 km/h-val gyengébb – ezek pedig már-már elhanyagolható különbségek lehetnek, főleg az árcédula függvényében. A hivatalos ár ugyan egyelőre nincs meg, de a kupéból kiindulva az alapváltozatnál nagyjából 6,25 millióval lehet drágább, míg a C-nél 4 millióval lehet olcsóbb – igaz, a felszereltségeket tekintve is lehetnek különbségek. Ez egyébként valamivel 50 millió feletti alapárat sejtet.

Belül nincs újdonság - galériaA külcsínt tekintve semmi meglepőt nem tapasztalhatunk: a normál GT S-t kapjuk meg Roadster verzióban, és ugyanez igaz az utastérre is – mindez persze nem jelenti azt, hogy ne lenne kifejezetten izgalmas az autó kívül és belül egyaránt. Extrák tekintetében szintén nincs változás, ahogyan a különböző menetprogramok is maradtak: állítható futómű, hátsó differenciálzár és ötféle vezetési üzemmód is van. Plusz pénzért kerámiafékek és AMG Dynamic Plus csomag is elérhető – utóbbi még inkább kibontakoztatja az autóban rejlő képességeket.

Az újdonság hamarosan rendelhető is lesz, és ahogyan már említettem, nagyjából 50 milliós alapárral számolhatunk a hazai kereskedésekben. A GT kínálata ezzel – a négyajtós kupét is beleszámolva – immár tíztagúra nőtt, hiszen a kupé normál, S, C és R, a Roadster normál, S és C, a négyajtós pedig 53, 63 és 63 S kivitelben vihető haza. Némi meglepetésre a négyajtós 63 S a legvadabb verzió a maga 639 lóerejével és 3,2 másodperces 0-100-as sprintjével – persze pályán a GT R biztosan megenné a jóval testesebb testvért, hiába lassabb 100-ig 4 tizedmásodperccel.

Kommentek