Végre itt van – 275 lóerővel támad a Hyundai i30 N

Nyomtatás

A Hyundai nem bízta a véletlenre, és egy kalap alatt mutatta be az i30 korábban már beígért két új modellváltozatát: a Fastback mellett tehát a már hosszú évek óta – már az előző generációnál is ígérgették a koreaiak – várt N sportverzióról is lerántották a leplet, ami nem okozott csalódást. Nézzük hát, hogy mire képes a Hyundai első igazi sportkompaktja.

A koreaiak már a sajtóanyag elején kiemelik, hogy céljuk nem csupán egy gyors, hanem egy igazán élvezetes és izgalmas autó megalkotása volt. A Hyundainak úgy sikerült látványosan felpaprikáznia kompaktját, hogy közben nem estek túlzásba: az új lökhárítók nagyobb légbeömlőkkel és fekete illetve piros díszítőelemekkel operálnak, de a fekete kötényelem és a szintén sötétre fényezett hátsó szárny sem maradhatott el – akárcsak az alapból 18, de felárért akár 19 colos keréktárcsák, a kétoldali kipufogó-kivezetés és a piros féknyergek.

Az i30 N kifejezetten a számára megalkotott, hatféle sportos színben lesz elérhető, és 18 colos felnikkel 4, 19 colos felnikkel pedig 8 mm-rel ül mélyebben, mint az átlagos i30 – ehhez a Performance csomagnak is köze van, de erről később. Természetesen az utastérben is jóval sportosabb a hangulat: sportkormány, sportülések, kék kontrasztvarrások és jó pár N logó köszön vissza – utóbbi egyébként egy sikánra emlékeztethet minket, és koreai Namyang városának tiszteletére esett rá a választás, ahol a Hyundai globális fejlesztőközpontja található.

A látható elemeken kívül néhány extra funkciót is kapunk, így például a műszerfali megjelenítőn különböző sportkijelzőket tudunk elővarázsolni, de plusz LED-eket is kapunk a fordulatszámmérő köré, amelyek a motor aktuális állapotától függően (például olajhőfok) jelzik, hogy mikor kellene felváltanunk. A kipufogórendszer hangja ugyan kifelé is több fokozatban állítható, de a mérnökök azért biztosra mentek, és az utastérben hanggenerátorok segítségével tették még élménydúsabbá a száguldást.

Ideje azonban rátérni a lényegre: az i30 N-ben egy 2-literes, négyhengeres turbómotort találunk, amely alapból 250 lóerőt és 353 Nm-es csúcsnyomatékot kínál a vásárlóknak. Ezzel a sportkompakt 6,4 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet – már, ha elég ügyesen használja a sofőr a hatfokozatú manuális váltót. A Performance csomag ugyanakkor további 25 lóerőt kínál az ügyfeleknek, aminek köszönhetően még 2 tizedmásodpercet lefaraghatunk a 0-100-as sprintből. A végsebesség mindkét verzió esetében 250 km/h, ahogyan a nyomaték is megegyezik.

Az előbb már említett állítható kipufogó a Performance csomag sajátja, akárcsak az elektronikus differenciálzár, ami szintén a feláras pakkhoz jár, a 19 colos, Pirelli P Zero gumikkal szerelt felnikkel és nagyobb fékekkel karöltve – a Hyundai szerint ezeknek hála pedig még versenypályán is igazi élményt tud nyújtani az i30 N. Mindezt újrahangolt kormányzással és állítható futóművel támogatták meg a gyáriak, így úgy tud igazán sportos lenni az autó, hogy közben a hétköznapokban kellő komfortot nyújt.

Vezetési módból egyébként ötféle van: a leghatékonyabbtól a legsportosabbig Eco, Normal, Sport és N, illetve az N Custom, amin belül további négy lehetőség (Eco, Normal, Sport és Sport+) áll rendelkezésre. Ezek egyébként az állítható futóműre, a kormányzásra, a differenciálzárra, a teljesen kikapcsolható menetstabilizálóra, a kipufogóra, a gázreakcióra és a visszaváltáskor automatikus gázfröccsel segítő rendszerre is hatással vannak.

Természetesen a normál i30-hoz járó extrák is elérhetők, így már alapáron rengeteg biztonsági asszisztenst kapunk, és a multimédiás rendszer is ismeri a legmodernebb mobiltelefonos kapcsolódási lehetőségeket – noha az N verzióban ezek valószínűleg háttérbe szorulnak majd. Az árakról egyelőre nem esett szó, de még év vége előtt megérkezhet az újdonság a kereskedésekbe.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark