2018. Április 24., Kedd

Frissitve:03:45:46

Visszatért a Toyota Supra – versenyautóként láthatjuk először

Nyomtatás

Már hosszú évek óta hivatalos, hogy visszatér a Toyota kínálatába a legendás Supra, de egészen mostanáig kellett rá várnunk, hogy végre egy olyan autót is elénk rakjon a japán gyártó, amin olvasható a jól ismert név. Amennyiben szigorúan vesszük, ez most sem történt meg, de a Genfi Autószalonon bemutatott versenyautónak legalább már hivatalosan is Supra a neve, de sajnos még mindig csak koncepcióként tekinthetünk rá – ugyanakkor a részleteket tekintve már sokat felfed a reményeink szerint még idén bemutatkozó szériaváltozatból.

A Supra név egyébként még 1978-ban jelent meg a Toyota kínálatában, majd 1981-ben jött a második, 1986-ban a harmadik és 1993-ban a negyedik generáció, amely végül egészen 2002-ig gyártásban maradt, hogy a japán márka legizmosabb modelljeként vonuljon vissza. Azóta igazi kultusz alakult ki a típus körül, így nem csoda, hogy mindenki tűkön ülve várta már, hogy ismét felbukkanjon az orrmotoros, hátsókerékhajtású kupé a gyáriak kínálatában. Már évekkel ezelőtt történt, hogy felcsillant a remény, és azóta már hivatalossá is vált, hogy érkezik az ötödik generáció, és most végre – még ha ezúttal is egy versenyautó tanulmányként – visszatért.

A minden bizonnyal már sorozatgyártásra kész autót a Toyota házivá avanzsált sportrészlege, a Gazoo Racing (GR) vette kezelésbe – egyébként a jövőben ez a betűpáros több Toyotán is felbukkan majd, ahogyan a Yaris GRMN esetében is ezt takarja az első két tag. A most bemutatott versenyautón tulajdonképpen semmilyen koncepciós elem nincs, és bőven láttunk már annyi sorozatgyártású autóra épülő versenygépet, hogy a fantáziánk segítségével magunk előtt láthassuk a széria Suprát – az alapformák és a fényszórók például már biztosan véglegesek, így csupán a vad légterelőket és a szélesítést kell képzeletben eltávolítanunk.

Az utastérrel már nehezebb a dolgunk: belül egy ízig-vérig versenyautóval állunk szemben, így legfeljebb annyit tudunk kikövetkeztetni, hogy a multimédiás rendszer a középkonzol tetején helyezkedik majd el – ezzel azonban nem vállalunk túl nagy kockázatot. Természetesen versenyüléssel, kis kijelzővel és számtalan kapcsolóval ellátott kormánnyal és komoly bukócsövezéssel is találkozhatunk belül. Természetesen BBS verseny-keréktárcsák, Brembo versenyfékek és versenykipufogó is van, míg a szélvédők műanyagból készültek.

A Gazoo Racing Supra kétség kívül jól mutat, azonban mi inkább a részleteket fürkésszük az autón, hogy minél többet tudhassunk meg a sorozatgyártású kivitelről: ahogyan már említettem, a LED-es fényszórók, a látványosan lefelé ívelő, kis domborításokkal rendelkező tető, a hátsó kis légterelő – nem a hatalmas versenyszárny – valószínűleg ugyanúgy visszaköszön majd szériában is. Ugyanez igaz lehet majd az első lökhárító légbeömlőinek elrendezésére is, de nagyon reméljük, hogy ősznél tovább tényleg nem kell majd várnunk arra, hogy végre láthassuk a kész Suprát, aminek alapjai egyébként közösek lesznek a vadonatúj BMW Z4-gyel, és jó eséllyel hajtásláncok tekintetében is lesznek közös pontok.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark