Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az autóipar legfurcsább történetei közé tartoznak az elfeledett istállókban talált dollármilliós értékű veteránok kalandjai. Ami hazánkból nézve jóformán elképzelhetetlen, az a jelek szerint külföldön továbbra is a valóság részét képezi. Ezúttal egy hagyatékok felderítésére szakosodott TV műsor stábja döntötte be az egyik rég elfeledett istálló kapuját, a leülepedő porban pedig egy ikonikus sziluettre lettek figyelmesek.

Évekig tartott a restaurálás - galériaHova máshova fordulna az ember, ha történelmi kérdésről van szó, mint annak forrásához? Jelen esetben a gyanúsan 911-nek kinéző autó kapcsán egyenesen a gyári Porsche Múzeumot keresték fel, akik pedig örömmel konstatálták, hogy a megtalált modell az egyik legelső Porsche 911-ek egyike, pontosabban egy 901 – mert korábban még így hívták a szériát. És mivel éppen egy ilyen hiányzott a gyűjteményből, meg is vásárolták azt.

Nem kímélte a kor vasfoga

A minden részletre kiterjedő felújítás négy évig tartott, melynek keretében nem újraépítették a rozsdakupacot, hanem – ahol tudták – eredeti vagy korhű módon készített alkatrészekkel, más korabeli típusokról gyűjtött alkotóelemekkel pótolták a hiányzó dolgokat. A végeredmény pedig magáért beszél – nem csoda, hogy a Porsche Múzeum április 8-ig egy különleges sarkot rendez be a modellnek, amely a valaha készült 57. 911-es volt, egyike az utolsó 901-eknek.

A 356-os utódját ugyanis a Porsche 1963 szeptemberében még 901-es néven mutatta be a Frankfurti Autószalonon. Ezt még hosszú hónapok fejlesztési munkálatai követték, míg végül 1964-ben elkezdődött a modell gyártása. Szeptember 14 és november 16 között 82 modell készült 901-es megjelöléssel, miközben az 1964-es Párizsi Autószalonon is bemutatták a modellt. A Peugeot ekkor figyelt fel az akkoriban még kis német márka ténykedésére, figyelmeztetve őket, hogy ők már befoglalták a középen nullával rendelkező háromszámjegyű megjelöléseket.

Mintha csak most gördült volna ki a gyárkapun

A Porsche gyorsan megoldotta a dolgot, és létrejött az időközben legendássá vált 911 megjelölés, a legyártott modelleket pedig hivatalosan csak belső használatra engedélyezték. Persze azért vannak magánkézben is ilyen modellek: a 20-as és 37-es példányszámú modell kiváló állapotnak örvend, közben pedig az 57-es is beállt a sorba, amely a Porsche Múzeum jóvoltából minden idők legszebb állapotban fennmaradt/fenntartott 901-esének számít.

Kommentek