Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ó, azok a 70-es évek! Az időszak, amikor az őszinte, radikális autóversenyzés az aranykorát élte, és amikor szárnyat bontott az igazi szabadság gondolata, fejlett műszaki lehetőségekkel alátámasztva a négykerekű élményeket. Semmi sem szemlélteti jobban ezt az időszakot, mint cikkünk két tárgya: a párban kalapács alá kerülő Porsche 935 és a Volkswagen T2 Transporter – mindkettő Martini Racing harci díszben.

Egy élő legenda - galériaPorsche 935 – minden idők egyik legsikeresebb versenyautója, a 911 talán valaha készült legsikeresebb versenysportos iterációja. Az ’76-os eredeti, majd a ’77-es Baby és a ’78-as Moby Dick – olyan nevek, amelyeket a motorsport rajongói sosem felejtenek. És egy versenyautó, amely annak ellenére tudott megbízható és sokoldalú lenni, hogy a turbótechnikával egekig töltött 2,8-3,2 literes boxerhatos motorja 590-845 lóerőt teljesített.

Nagyon kevés 935 maradt meg, ami nem csoda, tekintve, hogy 845 lóerős változat is akadt a hírhedten bosszúálló modellből

Ha betölt a turbó, itt elszabadul a pokolEzúttal egy korai 935 talál kalapács alá, méghozzá ikonikus Martini Racing festéssel. A Kremer Racing által lábra állított típus (vagyis kvázi a versenyautó félhivatalos tuningja) tulajdonképpen egy Group 4-es versenyautó, amelyből mindössze három készült. A szóban forgó 930 6700478-as alvázszámú típus részt vett a ’77-es Nürburgringi diadalom, majd 2006-ig nyugdíjba vonulva várta a restaurálást. Amint látszik, ez megtörtént, így a körülbelül 600 lóerős, egy tonnánál könnyebb versenyautó páratlan formában várja új gazdáját.

Egy izgazán ütős kombináció

Motorikusan ad egy kis pluszt isNem csoda, hogy valahová 105 millió forint környékére várja az aukciót futtató Bohams a típus árát. Viszont aki ezt kifizeti, minden bizonnyal nagy erőkkel lesz azon, hogy megszerezze az ugyanekkor kalapács alá kerülő Volkswagen T2-es buszt is, már csak a közös színezés és matricázás miatt is. Ennél menőbb kombinációt mi egyszerűen nem tudunk elképzelni, különösen, mivel a T2 motorikusan is szoros kapcsolatot ápol a Porsche márkával. A motortérbe ugyanis a 914-ből érkező kétliteres boxermotor került, amely 110 lóerővel már könnyebben repíti a főleg alkatrészszállításra kiválóan alkalmas divatdobozt.

Az egymást erősítő duó: együtt akár 150 millióig is elmehetnek

Az aukció a belga Spa-Francorchamps versenypályán május 21-én zajlik le, aki pedig a versenyautó mellé a kisbuszt is hazavinné, legalább 16 millió forinttal készüljön.

Kommentek