2018. Április 26., Csütörtök

Frissitve:11:45:07

Folytatódik a Jaguar sorozata – ezúttal 25 D-type készül újonnan

Nyomtatás

A Jaguar már régóta foglalkozik igazi klasszikusok gyári restaurálásával, sőt, az sem idegen a Classic részlegtől, hogy egy korábbi legendás négykerekűt a nulláról építsenek meg, mintegy új autóként létrehozva azt. Ezen dolgoznak jelenleg is, ugyanis a legendás D-type 62 év után újra gyártásba került az angolok Coventryben található szentélyében.

Az ok egyszerű: az angolok célja csupán beteljesíteni az eredeti, 1955-ös tervet, ugyanis 63 éve 100 darab legyártását tervezték a gyáriak, azonban végül csak 75 példány látott napvilágot. Most a hiányzó 25 darabot pótolják a Jaguar Land Rover Classic Works Warwickshire-i üzemében, egytől egyig gondos kézi munkával, vadonatújan, de teljességgel korhűen megalkotva.

A D-type, amely 1955 és 1957 között háromszor nyerte meg a Le Mans-i 24 órás futamot, a hathengeres XK erőforrással készült. A 2018-tól kezdődően, ügyfélmegrendelésre épülő példányok a legutolsó csavarig az eredeti specifikációk szerint készülnek. „A Jaguar D-Type minden idők egyik legszebb, egyben legikonikusabb versenyautója, amely ráadásul kiemelkedő eredményeket ért el a világ legkíméletlenebb autóversenyein.” – mondta Tim Hannig, a Jaguar Land Rover Classic igazgatója. „Vonzereje a mai napig mit sem csökkent.”

A D-type nem az első hasonló projektje Jaguar Classic-nak: 2014-15 során hat hiányzó Lightweight E-type-ot építettek, amit 2017-18-ban kilenc darab XKSS követett. A Jaguar Classic szakértői a Jaguar eredeti tervrajzaihoz és feljegyzéseihez hozzáférve fáradhatatlan kutatómunkát végeztek, hogy az új D-type minden egyes példánya pontosan azon műszaki előírások szerint készüljön el, amelyeket Lofty England motorsport-igazgató és mérnökei az ötvenes években meghatároztak. A D-type vásárlói választhatnak az 1955-ös Shortnose, illetve az 1956-ban alkalmazott Longnose karosszéria között.

A most elkészült fejlesztési prototípus az 1956-os Longnose kivitel. Ez a verzió könnyen felismerhető hosszabb motorházfedeléről, a vezető tarkója mögötti, jellegzetes uszonyról, a „nagyszögű” hengerfejről, valamint a gyorsan cserélhető féknyergekről. Az autó egyébként ezen a héten, a párizsi Salon Retromobile kiállításon ünnepli világpremierjét. Az árról természetesen nem esett szó, de biztosak lehetünk benne, hogy akinek lehetősége nyílik egy ilyen ritkaságra rátennie a kezét, annak ez nem is számít igazán – szívesen lennénk a helyükben. Az alábbi videót is érdemes megnézni, már csak azért is, mert felhördül benne a hathengeres erőforrás.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark