Május 1-jén rajtol(t) a Mercedes-Benz Classic Csillagtúra - Autó Pult színekben is

Nyomtatás

Végre elérkeztünk a Mercedes-Benz legnagyobb magyarországi oldtimer ünnepéhez, a Csillagtúrához, mely a korábbiakhoz hasonlóan most is páratlan mezőnnyel, csodaszép helyszíneket érintve vonultja fel a Mercedes-Benz ikonikus veterán járműveit, 2015. május 1-3. között.

Idén az átlagtartó autóverseny régen várt helyszínre, Pécsre kalauzolja a résztvevőket. A rendezvény nem egyszerűen csak egy itiner-vezetette kalandos megmérettetés, hanem egyben a márkatörténet felelevenítésének lehetősége, egy páratlan időutazás keretében.

A május 1-jén reggel, a Felvonulási téren percenként startoló mezőny Százhalombatta -Dég – Simontornya - Szekszárd- Bonyhád- Szászvár- Komló-Pécs útvonalon teljesíti majd az első napi távot, majd ezt követően második napi túráján a Villányi borvidék, a Mecseki dombság, Orfű, Siklós tájain kanyarog, hogy a végén semmihez sem fogható örömmel szakítsa át a pécsi Széchenyi téren a célszalagot.

A mintegy 70 csillagos között a  mezőnyben olyan különleges autók is fellelhetőek lesznek, mint például az 1938-as Mercedes-Benz W136 170V Cabrio Limousine, vagy a márka legújabb AMG modelljei.

Ahogy az előző két alkalommal is, az Autó Pult ismét képviselteti magát a seregszemlén, a hasábjainkon már korábban bemutatott, s azóta FIVA minősítést szerző Mercedes-Benz W116 450 SEL limuzinnal, amellyel a szerkesztőség hölgyversenyzője és navigátora próbálja majd a távot minél nagyobb sikerrel teljesíteni.

A Mercedes-Benz Classic Csillagtúra nem csak egy különleges felvonulás, mely 2013-ban ünnepelte 10 évfordulóját, hanem az átlagtartó veteránautó versenyek között is kiemelkedik azzal a ténnyel, hogy kizárólag a csillagos márka képviselői vehetnek részt rajta, és az indulás feltétele a 30 évet meghaladó gyártási év vagy a stuttgarti Classic Center „klasszikus” besorolása is.

A márka iránti őszinte rajongás és tisztelet minden versenyző sajátja, mely egyben most is komoly megmérettetést ígér, hiszen az ütemtartás sok gyakorlást igénylő, 1/100-as időmérő ügyességi etapokkal megtűzdelt feladvány, amely komoly kihívás elé állítja a rajthoz állókat, nem beszélve a navigátorok szerepéről, akik nélkül a táv teljesítése nem valósulhatna meg.

A Csillagtúra minden évben egy-egy legendás évforduló köré szerveződik; nincs ez másképp most sem, idén a Mille Miglia és Sir Stirling Moss 1955-ös legendává vált győzelmét ünnepli a mezőny.

A Mille Migliáról, dióhéjban

A második világháborúig fénykorukat élték az országúti túraversenyek, az olyan legendás viadalok, mint páldául az olaszországi Targa Florio. Ám a legnagyobb rajongás talán a szintén olasz Mille Miglia-t, az ezer mérföldes kört övezte. A Brescia-Roma-Brescia útvonalon zajló, cirka 1600 kilométeres küzdelmet összesen 24 alkalommal rendezték meg 1927 és 1957 között, és azért nem többször, mert 1939-ben, illetve 1941-től 1946-ig a Mille Miglia szünetelt a háború miatt. Az eredménylistát böngészve nyomasztó az olasz győztesek fölénye, a három évtized során csupán három más nemzetiségű párosnak jött össze az elsőség: 1931-ben a Caracciola-Sebastian (Mercedes SSK), 1940-ben pedig a von Hanstein-Baumer (BMW 328 Berlinetta Touring) német kettős végzett az élen, míg 1955-ben a brit Moss-Jenkinson duó vezette győzelemre Mercedes 300 SLR autóját.

Sir Stirling Moss 1929-ben született Londonban, autósport-kedvelő család gyermekeként. Sokan a világ legnagyobb örökös vesztesének tartják, hiszen a Formula-1-ben többször is világbajnok lehetett volna, csodálatos győzelmei, legendás küzdelmei voltak az akkori ászokkal − mint, ahogy ő maga is ász volt -, de a végső siker, a bajnoki cím soha nem jött neki össze. 1955-58 között négy ezüst-, 1959-61 között pedig három bronzéremre futotta. Talán a sors fintora is benne van abban, hogy a Mille Miglia elsőségét igazi angolként, de éppen egy német autó, egy Mercedes-Benz 300 SLR volánja mögött ülve érte el.

Az 1955-ös verseny azonban különös jelentőséggel bír a Mille Miglia történetében, ugyanis Moss futotta minden idők leggyorsabb Brescia-Roma-Brescia körét: a 10 óra 7 perc 48 másodperc annyit tesz, hogy a Mercedesből 157,6 km/órás átlagot (!) taposott ki a pilóta - országúton nem ritkán 250-260 km/órás tempó felett tartósan száguldva. A 722-es rajtszám ma már legendás részlet, amely mellesleg igaz. Ez praktikusan az autó indulási időpontját jelölte, amely reggel 7 óra 22 perckor vágott neki az 1000 mérföldes távnak, hogy aztán este fél 6-kor győztesen térjen vissza ugyanoda - majdnem fél órával a második helyezett előtt.

Forrás: Mercedes-Benz

Az érdeklődők számára a Csillagtúra állomásai pontos időpontokkal ide kattintva részletesen elérhetőek, ahol élő autóbemutatás keretében ismerhetik meg a résztvevő autókat. A ritkaságokat, gyönyörű darabokat bemutató mezőnylistát és a hozzájuk tartozó képeket szintén elérhetik, mégpedig ide kattintva.

A korábbi évekhez hasonlóan most is készülünk: részletes beszámolónkat majd a versenyt követően olvashatják majd, de addig is kövessenek minket közösségi média csatornáinkon, mert helyszíni képekkel tudósítunk Önöket a verseny időtartama alatt. Következzenek hát elérhetőségeink:

Facebook: Facebook.com/ Autó Pult
Instagram: @sara.autopult




Hozzászólások  

 
+1 #3 Andras79 2015-05-01 12:10
Én is kívánok minden jót ehhez a versenyhez, kedves Sára! Habár két dolog számomra nem világos:
Egyik, hogy ki a navigátor és mi is a feladata pontosabban?! (Az érthető, hogy Sára te vagy a pilóta!)
Másik, hogy mi ennek a versenynek tulajdonképp a célja, illetve hogyan értékelik a versenyzőket?! (Mert nekem a cikk alapján úgy tűnik, hogy nem gyorsasági versenyről van szó...)
Üdv és egy kalappal a versenyre:
András
Idézet
 
 
+2 #2 Simon Sára 2015-04-30 19:10
Kedves SuperVortep7,

Köszönöm szépen a jókívánságot, igyekszünk majd nagyon!
Tudósítok majd az Instagram és Facebook oldalunkon, várunk ott is szeretettel, ha van kedved!

Üdv,
Sára
Idézet
 
 
+2 #1 SuperVortep7 2015-04-30 16:03
Sok szerencsét és élményt a túrához,Sára! ;)
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark