Suzuki Swift Sport (2017) üléspróba – Élőben még ütősebb

Nyomtatás

Még nincs egy hónapja, hogy a Swift Sport bemutatkozott a Frankfurti Autószalonon, de a mgyar importőrnek hála egy Balaton-felvidéki túrával egybekötve máris megcsodálhattuk a japánok kis agresszorát. Kipróbálni egyelőre nem volt lehetőségünk a Suzuki újdonságát, ugyanis a maximalista japán mérnökök még csiszolgatják a négykerekűt, de már álló helyzetben is mély benyomást tett ránk az autó.

Az új Swift már amúgy is igencsak dinamikus megjelenést kapott, a Sport verziót pedig még erőteljesebbé teszi az exkluzív, morcosabb hűtőmaszk és lökhárító, az elülső légterelő, a küszöbelemek, a hátsó diffúzor és a hátsó szárny. Mindez pedig élőben még hatásosabb: az eddigi Swift Sportok is igen szembetűnő jelenségek voltak, azonban az újdonság egyedi hűtőrácsa és látványos sárga színe minden eddigi változatnál komolyabbá teszi a megjelenést. A teljesség kedvéért a gyáriak 17 colos, fényezett könnyűfém felniket szereltek az autóra, a hátsót pedig a dupla kipufogó kivezetés vadítja meg.

Az utastérben sportülések, sportkormány, és piros betétek biztosítanak minket arról, hogy egy igazi vadorzóban ülünk – és akkor a vörösen izzó fordulatszámmérőről még nem is beszéltünk. A hangulat pedig kiváló, akárcsak eddig, a sportülések pedig nem csak tempósabb kanyarokban, hanem a hétköznapokban is jó szolgálatot tehetnek. Akárcsak a normál változatokban, a Sport verzióban is megtalálható a Suzuki modern multimédiás rendszere, ami Apple CarPlay, Android Auto vagy MirrorLink használatát is lehetővé teszi. Emellett olyan vezetéstámogató és biztonsági rendszerek is vannak, mint a vészfék-asszisztens vagy éppen a radaros tempomat. A második sor és a csomagtér változatlan az alapverziókhoz képest.

A lényeg azonban a lemezek alatt lapul: az eddigi szívómotorokat első ízben egy turbós egység váltotta. A Suzuki többi modelljéből már ismerős 1,4 literes egység 140 lóerőt és 230 Nm-es nyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére – előbbi ugyan mindössze 4 lóerővel több, mint az előd 1,6-osa esetében, ám a csúcsnyomaték 70 Nm-rel gyarapodott, ami bizony komoly hatással lesz a menetdinamikára. Amennyiben mindez még nem lenne elég, 80 kilós fogyókúrán is átesett az autó, ami így befér az egy tonna alá (970 kg), ez pedig újabb garancia az élvezetekre.

Az erőt természetesen egy hatsebességes kézi váltó továbbítja az első kerekek felé, és a hírek szerint ez az a pont, ahol tovább csiszolnának az autón a mérnökök, így biztosak lehetünk benne, hogy a lehető legjobb megoldást kapjuk majd sorozatgyártásban. A pontos gyorsulási adatok sajnos még mindig nem állnak rendelkezésre, de biztosak lehetünk benne, hogy az előd 7,8 másodperces mért adatát is képes lehet felülmúlni az új Swift Sport – noha a gyári adat annál csak 8,7 másodperc volt.

Az első és a hátsó felfüggesztés sem maradt érintetlen: az elődökhöz hasonlóan Monroe gyártmányú lengéscsillapítókkal találkozhatunk elöl és hátul egyaránt, de hátra új hosszlengőkart is terveztek külön a Swift Sporthoz – a gyáriak ígérete szerint a tapadás kiváló lesz, és kanyarban sem dől majd az autó.

A bevezetésre egyelőre még várnunk kell egy kicsit, de már az első találkozás is elég volt arra, hogy tűkön ülve várjuk az első tesztautó megérkezését. A Swif Sportnak még egyik generációja sem okozott csalódást, a legújabb változat pedig minden eddiginél jobb lehet, és amennyiben megőrzi kiváló ár/érték arányát, úgy biztosak lehetünk benne, hogy a vásárlók is imádni fogják.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark