A Honda a Genfi Autószalonon máris lerántotta a leplet vadonatúj szabadidőmodelljéről, vagyis a CR-V ötödik generációjának európai kiviteléről, aminek első példányai bő fél év múlva érkeznek meg a hazai márkakereskedésekbe. A leköszönő széria az utód érkezése előtt ellátogatott hozzánk, hogy még egyszer és utoljára meggyőzzön minket a klasszikus értékek fontosságáról, továbbá hogy elbúcsúztassa a dízelmotort a típusból.

Vannak híres típusok, és vannak legendák. Azt hiszem, nem kétséges, hogy a haszonjárművek és kisbuszok világában talán a Volkswagen Transporter – és persze a belőle származó egyéb változatok, mint például a Multivan – az egyetlen, amelyet utóbbi kategóriába lehet sorolni. A németek modellje közel 70 éve – és itt egy kicsit kerekítettek a németek tesztautónk esetében –, 1950 óta rója az utakat, és ennek örömére a gyáriak úgy gondolták, hogy ideje megemlékezni erről a jeles alkalomról, méghozzá a nemrég nálunk vendégeskedő Bulli70 verzió képében.

A jövő autója éppen ilyesmi lesz, ha a jelenlegi trendek nem változnak. A hagyományos kategóriákból mindenki az emelt modellek felé mozog, a hibrid Kia Niro pedig korábbi tesztünkben már bebizonyította, hogy ügyesen vegyíti ezeket a géneket egy hatékony hibrid hajtáslánccal. Most jön a ráadás: a konnektoros változat, amely inkább szól a jövőben rejlő lehetőségekről, mint egy erős mai alternatíváról.

Valljuk be: ha csak nem kimondottan az élménykeresés, avagy feladataink gyarapítása a célunk, a mai közlekedésben a kézi váltónak sok helye nincs. A mai modern automaták kényelmesebbek, gyorsabbak, hatékonyabbak, használatuk pihentetőbb. Így már csak két kérdés maradt: vajon a Suzuki egyik slágertermékének elég jó-e az automatája, hogy modernnek nevezzük, és hogy milyen áron engedhetjük meg magunknak ezt a kényelmet.

Első ránézésre két szokványos kisautót látunk, melyek izgalmait még fokozatmentes automataváltóval is csorbították a kényelem javára. Ám a tesztünkre érkező Honda Jazz és Suzuki Swift bizony olyan meglepetésekkel szolgál, hogy egyértelmű különbségeik ellenére is közös tesztért kiáltottak.

Első ránézésre két szokványos kisautót látunk, melyek izgalmait még fokozatmentes automataváltóval is csorbították a kényelem javára. Ám a tesztünkre érkező Honda Jazz és Suzuki Swift bizony olyan meglepetésekkel szolgál, hogy egyértelmű különbségeik ellenére is közös tesztért kiáltottak.

Ennél jobban nem is alakulhatott volna a vadonatúj, immár a 6-os sorozat égisze alá tartozó Gran Turismo tesztautó időzítése, hiszen a BMW újdonsága épp mostanság hódította el az Autó Pult 2017-es Év Autója címet, méghozzá az Önök szavazatai alapján. A tavaly bemutatkozott modell dízelmotorral, összkerékhajtással és a lehető legmagasabb felszereltséggel látogatott el szerkesztőségünkhöz, hogy bizonyítsa, kiérdemelte a megtisztelő címet.

A crossoverek és az SUV-k által gerjesztett, egyre csak növekvő divathullámot a Suzuki is meglovagolta, méghozzá nem is akárhogy. Először az SX4 S-Crosst mutatták be, az még csak a jéghegy csúcsa volt, ugyanis nem sokkal később megérkezett a – szintén – hazai gyártású Vitara, amely vagány, mutatós formáival, kifejezetten jól eltalált méreteivel és ár/érték arányával rögtön letarolta a magyar piacot. Ezek után pedig az SX4 S-Crosst is átpozícionálták valamelyest a gyáriak egy alapos frissítéssel, most pedig utánajártunk, hogy a két divatos ár/érték bajnok közül melyik viheti el a prímet. A tét pedig egyáltalán nem kicsi, hiszen az ország egyik legnépszerűbb autóiról van szó.

A crossoverek és az SUV-k által gerjesztett, egyre csak növekvő divathullámot a Suzuki is meglovagolta, méghozzá nem is akárhogy. Először az SX4 S-Crosst mutatták be, az még csak a jéghegy csúcsa volt, ugyanis nem sokkal később megérkezett a – szintén – hazai gyártású Vitara, amely vagány, mutatós formáival, kifejezetten jól eltalált méreteivel és ár/érték arányával rögtön letarolta a magyar piacot. Ezek után pedig az SX4 S-Crosst is átpozícionálták valamelyest a gyáriak egy alapos frissítéssel, most pedig utánajártunk, hogy a két divatos ár/érték bajnok közül melyik viheti el a prímet. A tét pedig egyáltalán nem kicsi, hiszen az ország egyik legnépszerűbb autóiról van szó.

A Volvo legkisebb SUV modelljét, a vadonatúj XC40-et épp most hétfőn, a hagyományoknak megfelelően a Genfi Autószalon ‘nulladik’ napján választotta meg a COTY zsűrije a 2018-as Év Autójának, minket pedig a Volvo magyarországi importőrének köszönhetően olyan megtisztelés ért, hogy épp aznap hozhattuk el az első XC40 tesztautót. Gyakran nem értünk egyet a COTY választásaival, azonban ezúttal mi is abszolút helyeseljük döntésüket: az XC40 annyira jó lett, hogy tökéletesen megérdemli a kitüntetést.

Nem panaszkodhatom, az utóbbi hónapokban elég tisztességesen megszórtak crossoverekkel, aminek az lett az eredménye, hogy a hagyományos értékrendem ellenére sem bánom a közelebbi kapcsolatot ezekkel az emelt, magasított, felpuffasztott teremtményekkel. Ráadásul a franciák már jóformán zsigerből nyomják ezt az irányt, jó érzékkel. Ezzel szemben, persze nem önhibájából, a C3 Aircross sok újdonságot már nem tudott mutatni számomra, hiszen még jóformán el sem feledtem a 100 lovas dízel tesztautót, már indultam a benzines variánsért. Ugyanakkor végül éppen ez a gyors egymásutánban történt váltás tette igazán érdekessé a dolgokat.

Így lapít a Velar, amikor a légrugók le vannak engedve (beszállási magasság)

A Range Rover neve immár 50 éve egyet jelent a kőkemény luxusterepjárókkal, amit a jelenlegi kínálatban a 'klasszikus', a Sport és az Evoque modellek után a britek legfrissebb büszkesége, a Velar is bizonyít. Bár esetében a fejlesztés során a divatfaktor jóval fontosabb szempont volt a dagonyázási képességeknél, a terepjárási tehetséget így sem sikerült 'kigyomlálniuk' a tervezőknek a szemet gyönyörködtető autóból, főként akkor, ha a tisztelt tulajdonos nem rest megrendelni a karosszériát szükség esetén gólyalábakra állítani képes légrugózást.

Szinte túl jók ahhoz, hogy igazak legyenek. Teljes értékű családi autók, közel minden extrával ellátva, ami csak az autóiparban manapság létezik. És ami a legfontosabb, nem csak trendi, de valóban jó, sőt, kimondottan hasznos elektromos rásegítéssel, a zöld rendszám révén pedig különösen cégeknek jelentős kedvezményekkel – hosszú távon akár dízelárban. De melyik a jobb? A konnektoros Kia Optima és a Volkswagen Passat összeméri tudását.

Szinte túl jók ahhoz, hogy igazak legyenek. Teljes értékű családi autók, közel minden extrával ellátva, ami csak az autóiparban manapság létezik. És ami a legfontosabb, nem csak trendi, de valóban jó, sőt, kimondottan hasznos elektromos rásegítéssel, a zöld rendszám révén pedig különösen cégeknek jelentős kedvezményekkel – hosszú távon akár dízelárban. De melyik a jobb? A konnektoros Kia Optima és a Volkswagen Passat összeméri tudását.

Alig győzzük számon tartani, hogy a BMW Magyarország aktív munkájának köszönhetően alig egy év alatt (a hazai bemutató épp tavaly februárban volt) hány új 5-ös BMW tesztautó járt szerkesztőségünknél. Közel a teljes palettát volt alkalmunk próbára tenni az aktuális, G30-as kódjelű 5-ösben: az 520d-t, az 530i-t, a konnektoros hibrid 530e-t, az 530d-t (utóbbit szedán és Touring karosszériával egyaránt), sőt, az 540i-t is.