Egy hosszú tengelytávú (LWB) Rolls-Royce Ghost, természetes 'élőhelyén' – galéria

Törzsolvasóink két múlt heti cikkünkből  – amiket ide és ide kattintva olvashatnak el – minden bizonnyal tudják, hogy a Rolls-Royce jóvoltából két napra belecsöppenhettem a patinás brit luxusmárka világába; a Magas-Tátrába invitáltak bennünket az illetékesek egy kis téli tesztvezetésre, bebizonyítva, hogy a zord téli körülmények nem is állnak annyira távol ezektől a méregdrága autóktól, mint azt sokan gondolnák.

Egy hosszú tengelytávú (LWB) Rolls-Royce Ghost, természetes 'élőhelyén' – galéria

Törzsolvasóink két múlt heti cikkünkből  – amiket ide és ide kattintva olvashatnak el – minden bizonnyal tudják, hogy a Rolls-Royce jóvoltából két napra belecsöppenhettem a patinás brit luxusmárka világába; a Magas-Tátrába invitáltak bennünket az illetékesek egy kis téli tesztvezetésre, bebizonyítva, hogy a zord téli körülmények nem is állnak annyira távol ezektől a méregdrága autóktól, mint azt sokan gondolnák.

A mindentudás komoly fegyver, pláne az autók világában, ahol a küzdelem nem is lehetne ennél kiélezettebb. Márpedig a Volvo XC60 csúcsmodellje éppen ezt ígéri, sőt, sokkal többet: egy szeletet a jövőből. 407 lóerős parittya? Végletekig kifinomult utazóautó? Benne van mindkettő, sőt, cégre vásárolva még csak nem is kell irgalmatlan befektetés hozzá.

Néhány évvel ezelőtt egy kisautóról a következő jelzők juthattak eszünkbe: kicsi (de tényleg!), egyszerű, olcsó, és a legtöbbjükre a nőies kifejezés is helytálló volt – ennyivel pedig nagyjából ki is fújt a sor. Mostanra azonban nagyot változott a világ, ugyanis méretben, minőségben, technológiában és megjelenésben is rengeteget fejlődtek ezek a modellek, és erre talán keresve sem találhatnánk jobb példát a vadonatúj Volkswagen Polónál. A GTI-n innen a jelen pillanatban elérhető legerősebb változatot fogtuk vallatóra nemrég.

Egy ideális világban négymillióért kaphatnánk egy tágas, kényelmes, csendes, erős, hiánytalanul felszerelt családi autót újonnan. De ideális világ nem létezik. A négymillió forint pedig nem sok pénz az újautók világában. Mégis, mintha ezt próbálnák cáfolni, a vadonatúj Kia Stonic és a Opel Crossland X éppen ezeket a határokat feszegeti.

Egy ideális világban négymillióért kaphatnánk egy tágas, kényelmes, csendes, erős, hiánytalanul felszerelt családi autót újonnan. De ideális világ nem létezik. A négymillió forint pedig nem sok pénz az újautók világában. Mégis, mintha ezt próbálnák cáfolni, a vadonatúj Kia Stonic és a Opel Crossland X éppen ezeket a határokat feszegeti.

Egy szürke, komor januári napon botlottunk egymásba. Fekete gúnyája és szigorú tekintete baljós jelként, s persze nem sok jót sejtetve rímelt a rideg péntek délutáni időjárásra, azonban csuklyáját hátrahajtva a japán harcos szót kért magának, hogy eloszlathassa a külleme nyomán ébredő kételyeket. A Honda Civic fekete köntösbe öltözve látogatott el szerkesztőségünk garázsába, hogy szedánként, turbómotorral és automataváltóval bizonyíthassa rátermettségét.

Amennyiben egy Infiniti Q60 kupé, vagy akár Q50 szedán hátulján egy aprócska vörös ’S’ betűt vélnek felfedezni a típusjelzés mellett, kétszer is gondolják meg, ha versenyre szeretnének kelni vele. A vörös ’S’ betű ugyanis a márka új fejlesztésű 3-literes, biturbós V6-os benzinmotorjára utal, amelyért már számos kitüntetést zsebelhetett be a Nissan prémiummárkája. A csodaszép Q60-ban próbálhattuk ki az új motort a szériában járó hétfokozatú automataváltóval és az ügyes összkerékhajtással, és csak annyit mondhatunk, hogy az elismerések megérdemeltek, és mi is megnyugodtunk, hogy valóban kiváló autót választottunk tavaly a 2016-os Autó Pult Év Autója szavazás 10 millió forint feletti élménydús típusok kategóriájában, ahol a Q60 diadalmaskodott.

Teszteltük már csúcs benzinessel, izmos és beszálló dízellel, így már csak egy kakukktojás maradt: az új Opel Insignia beszálló benzinmotorja. A kínálat legolcsóbb erőforrása ráadásul vadonatúj is egyben, így különösen vártuk, hogy lecsaphassunk végre az 1,5 literes, turbós négyhengeresre, amely ráadásul az erősebbik változatában érkezett meg hozzánk.

Az olasz temperamentum messze földön híres, és ez szinte mindenre kivetíthető, amihez köze van a jellegzetes formájú országnak és lakóinak. Szerencsére így van ez legtöbbször az autóikkal is, így egy olasz vasban helyet foglalva joggal várhatjuk, hogy a pulzus és az adrenalin szint az egekbe szökik. Az Alfa Romeo Giulia már dízelként is bizonyította a hatást, ám a legutolsó apró kételyek kizárása érdekében a kétliteres, 280 lóerős benzinessel szerelt Veloce kivitel is ellátogatott szerkesztőségünk garázsába.

Az Opel francia-német együttműködésből létrejött modelljei közül egyértelműen a méretesebb Grandland X a nagyobb, ügyesebb húzás: a maga nemében a kisebb, és jóval olcsóbb Crossland X sem rossz, hiszen igencsak jó ár/érték arány jellemzi és egészen tágas utasterével akár a családi autó szerepét is be tudja tölteni a PSA kisautó-padlólemezére épített autó, azonban formaterve sokak szerint kissé esetlen, és több ponton érezhető rajta némi spórolás. Nem úgy a Grandland X-nél, ami kiváló kivitelezési minőségét, felnőttes megjelenését és viselkedését tekintve akár a prémiumok között is megállná a helyét.

Álmaiban roadstert vezetek. Végtelennek tetsző motorháztetőt tolnak előttem a hátsó kerekek, a fák lombjai pedig benyúlnak a fejem fölé, tető helyett is árnyékot nyújtva a tűző nyári nap elől. A friss levegő és az autózás klasszikus élvezete átjár engem, a múlt hagyománya és a jelen modernsége összeolvad, pont mint én, az autó és az út, egyetlen tökéletes pillanat, amely végtelen energiaközponttá olvad össze. Majd felébredek.

Kínai gazda ide vagy oda, a Volvo jobb formában van, mint valaha, amit az eladások is igazolnak, hiszen ilyen jól még soha nem ment a svéd gyártó szekere – és szerencsére nem csak nemzetközi fronton, hanem hazánkban is szépek az értékesítési számok. A siker, amint az az autóiparban (is) általában lenni szokott, elsősorban a komoly fejlesztéseknek és a termékoffenzívának köszönhető.

Veszélyes játékszer a csáberő, hiszen az érzékekre hat, rabul ejt és elcsavarja a fejet, miközben képes teljes mértékben feledtetni azokat attribútumokat, amelyek a hatás kiteljesedését megelőzően az ellenállás alappilléreit képezték. Ezúttal is könnyen csapdába eshetünk, hiszen tesztalanyunk, a BMW 120d xDrive több fronton is igyekszik ostromolni a vezetés szerelmeseinek szíve köré tornyosuló falakat.

A Jeep márkát Európában még mindig egyfajta rejtélyesség lengi körül, ami a nevét látva nem is csoda. Sokan még mindig nem tudják hová tenni, amikor azt mondjuk, ez itt egy „dzsipp”, vagy éppen „dzsíp”, ha szeretnénk kihangsúlyozni, hogy nem az autó felépítésére, hanem a márkájára gondolunk – van, akinek rögtön leesik, hogy miről van szó, de van, aki még ezek után sem tud mit kezdeni vele. Pedig amióta az eredetileg amerikai gyártó olasz kézbe került (FCA), Európára is nagyon odafigyelnek, amire a nemrég tesztelt Renegade mellett az eggyel nagyobb méretű Compass is kiváló példa – nézzük, mit tud!