2018. Április 24., Kedd

Frissitve:03:45:46

Drágább lett, de így is megéri az új Volvo XC60

Nyomtatás

A vadonatúj Volvo XC60 éppen egy hete mutatkozott be, és már a leleplezés napjától lehetőségük van megrendelni a vásárlóknak – akár hazánkban is. Ennek megfelelően természetesen már a részletes árlista is rendelkezésre áll, amit mindenképpen érdemes megvizsgálnunk, ugyanis a nagyobb testvérek tudását egy az egyben átvevő közepes SUV bizony joggal pályázik kategóriájának trónjára. A kérdés már csak az, hogy mindez a tudás mennyibe kerül.

Ahogyan már a bemutató cikkünkben is elmondtuk, az XC60 egyelőre csak izmosabb erőforrásokkal elérhető, de a későbbiekben gyengébb szerkezetekkel is megrendelhető lesz. Ez az egyik oka annak, hogy az újdonság bizony igencsak borsos alapárral vág neki a nagy versengésnek, de az összehasonlítás csalóka, hiszen hiába találunk az ugyanolyan izmos, automataváltós és összkerékhajtással is ellátott ellenlábasok között akár 0,6-1,3 millióval olcsóbb változatokat, ugyanolyan szintre extrázva bizony már ugyanekkora különbség jöhet ki a Volvo javára.

A D4 jelű, 190 lóerős dízelt egyébként 13,933 millióért vihetjük haza a jelenleg legalacsonyabb, Momentum felszereltségi szinten. Ehhez azonban az adaptív tempomat és a félig önvezető funkció kivételével már a Volvo összes szupermodern vezetéstámogató és biztonsági asszisztense jár, beleértve a gyalogosfelismerőt, a frontális asszisztens elkerülését segítő, az útelhagyást megakadályozó és az ütközésre felkészítő megoldásokat is. Ha mindez még nem lenne elég, tolatóradar, teljesen LED-es fényszórók, kulcsnélküli indítás, 18 colos keréktárcsák, lejtmenetvezérlés, 9 colos, érintőképernyős multimédiás rendszer, hangulatvilágítás és egyéb finomságok is alapáron járnak. Ezen a téren egyelőre tehát egyedülállónak mondható az XC60, de a későbbiekben jön egy ennél kedvezőbb szint is, ráadásul az előbb felsorolt biztonsági rendszerek ahhoz is járnak majd.

Az egyel magasabb, Inscription szint az összes változathoz egységesen 1,43 millióval kerül többe, és ehhez már bőrkárpitot, teljesen digitális műszerfalat, fabetéteket, vezetési mód beállításokat és 19 colos keréktárcsákat is kapnak a vásárlók – ezeken felül pedig több optikai elem teszi látványosabbá ezt a felszereltséget. Az R-Design olcsóbb a csúcsot jelentő Inscription-nél, hiszen a Momentumhoz képest mindössze 920 ezerrel kerül többe, ám ezért a pénzért nagyobb részt csak a külsőt érintő változtatásokat kapunk. A népszerűbb extrákat a prémium kategóriához mérten egész kellemes árazással látta el a Volvo, hiszen az ülésfűtést 113 ezer, a navigációs rendszer 373 ezer, az első parkolóradar 134 ezer, míg a tolatókamera 156 ezer forintba kerül. A Piloted Drive funkciót is tartalmazó csomag ára pedig 525 ezer forint.

A beszállót jelentő D4-hez képest a 235 lóerős D5 jelű dízel 1,036 milliós felárat jelent, így minimum 14,969 milliót kell leszurkolnunk az izmosabb öngyulladósért. A legolcsóbb benzines egyelőre a 254 lóerős T5, amelynek alapára 15,306 millió forint, míg a turbó mellett kompresszorral is töltött, 320 lóerős T6 pont egymillióval több ennél. A csúcsot jelentő, 407 tagú ménest mozgósító T8-as hibrid csak a legmagasabb szinten érhető el, ráadásul jóval gazdagabb alapfelszereltséggel, így nem meglepő, hogy 21,828 milliós alapárral látták el a gyáriak. Ezt 2,4 millióval megtoldva egyébként az XC90 ugyanezzel a hajtáslánccal szerelt, ugyanilyen felszereltségű változatát is megkaphatjuk – a többi motornál azonban nagyobbra nyílik az olló, azoknál ugyanis 3 milliós különbséggel számolhatunk.

Az XC60 tehát nem csak tudásban, hanem árazásban is felnőtt a konkurensekhez, ugyanakkor jelenleg talán nem túlzás kijelenteni, hogy a legmodernebb tagja lett a szegmensnek – ilyen fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel ugyanis egyik ellenlábas sem rendelkezik, főleg nem alapáron. Ha további részletekre is kíváncsiak, érdemes ellátogatni a Volvo magyar honlapjára. Az XC60 legalább akkora sikereknek nézhet elébe, mint elődje, mi pedig alig várjuk már, hogy részletes tesztnek vethessük alá az újdonságot.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark