Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Maserati az elmúlt években igencsak háttérbe szorult a Fiat Chrysler Automobiles berkein belül, így leginkább csak olyan híreket hallhattunk felőlük, melyek az új modellek folyamatos csúszásáról számolnak be. Ezúttal végre valami pozitívval is tudunk szolgálni az olasz márkával kapcsolatban, ugyanis a legfrissebb információk szerint 2019-től csak és kizárólag alternatív hajtásláncú típusokat és modellváltozatokat fognak bemutatni.

 

Mindez része egy sokkal nagyobb ívű tervnek, amit maga Sergio Marchionne az FCA vezérigazgatója jelentett be. Eszerint a konszern autóinak legalább felében találhatunk majd elektromotort 2022-re. Ez a stratégia lesz hatással a Maseratira is, amely a hírek szerint 2019-től csak hibrid, vagy teljesen elektromos modelleket dob majd a piacra – persze a jelenleg futó típusok közül még lesznek normál benzinesek is. Ezzel egyébként a márka ismét egy átpozícionáláson eshet át – az FCA elektromos törekvéseinek egyik zászlóvivője lehet –, amivel ezúttal reményeink szerint jobban jön majd ki, mint legutóbb.

Az Alfieri koncepció is szériává érik végre

Jelenleg két új modell fejlesztése zajlik a Maseratinál, amelyeket még befejeznek, és csak utána fordulnak teljesen az elektromos jövő felé. Noha az FCA-nak igencsak nagyszabású tervei vannak, egyelőre úgy tűnik, hogy akkumulátorgyárat nem fognak építeni, így egy másik gyártótól fogják majd beszerezni az energiatárolókat. A Maserati első teljesen elektromos négykerekűje a hírek szerint már 2020-ra bemutatkozhat. A teljesen új alapokra épülő modell a 2014-es Alfieri koncepció filozófiájában készül majd, így egy kétüléses kupéra számíthatunk.

Az első konnektoros hibrid már korábban, 2019-ben bemutatkozhat, méghozzá a Levante új változatának képében. Az új GranTurismóra is 2020-ban számíthatunk, és a pletykák szerint jön egy kisebb SUV is, melyet a Levante alá pozícionálnak majd az olaszok. Kíváncsian várjuk, hogy mi sül majd ki a Maserati új terveiből. Marchionne egyébként azt is elárulta, hogy a dízelek hanyatlása miatt van szükség az elektromotorok használatára, noha a Maseratival kapcsolatban ez szomorú magyarázat, hiszen egykor kizárólag életerős benzinesekkel voltak elérhetőek a szigonyos márka autói – manapság persze a piaci igények parancsolnak.

Kommentek