Sportautós stílus, kiemelkedő praktikum – itt a Jaguar E-Pace

Nyomtatás

A Jaguárral kapcsolatban mindenki arra számított, hogy az F-Pace után a teljesen elektromos I-Pace lesz a következő hobbiterepes modelljük, ám némi meglepetésre nem a villanyos újdonság sorozatgyártású verziójáról rántották le a leplet először, hanem a kompakt méretekkel rendelkező E-Pace-ről, amely képességei alapján bizony komoly kihívója lehet a jól menő prémium konkurenseknek – de nézzük is, hogy mit tud az autó.

A Jaguar arculata nagyon egységes lett az elmúlt pár évben, de a formatervezők úgy gondolták, hogy az E-Pace esetében ideje valami újat húzni – persze azért nem teljesen újat. Az angolok az F-Type tervrajzait szedték elő, és varázsolták át egy kisebb méretű crossoverré, ez az ötlet pedig kifejezetten jól sült el: az Audi Q3, BMW X1 és Mercedes-Benz GLA ellen szembeszálló újdonság kifejezetten látványosra sikerült. A méretes hűtőrács, a nagy légbeömlők, a sportosra húzott – természetesen akár teljesen LED-es – fényszórók, a kupés tetőív és az emelkedő övvonal már-már kupés hatást kelt.

A hátsó traktus – akárcsak az F-Type esetében – már rímel a többi testvérrel, és a dinamikus összkép is jól illeszkedik az angolok új arculatába. Az autó egyébként 4395 mm hosszú, de az új alapoknak köszönhetően viszonylag rövidek az első és hátsó túlnyúlásai, ami jót sejtet az utastér helykínálatával kapcsolatban – a tengelytáv 2681, ami a kategóriájában bizony nagyon jónak számít. A sportos megjelenés mellett tehát kiemelkedő praktikumot is ígérnek a gyáriak – az R-Dynamic csomaggal pedig még agresszívabbá varázsolhatjuk az E-Pace-t.

Az utastérben szintén az F-Type vonásai köszönnek vissza, amit az egyszerű középkonzol és az utas oldalán lévő kapaszkodó erősít bennünk. A testvérek tekerős váltógombjával ellentétben az E-Pace egy normál előválasztó kart kapott, amit egyáltalán nem bánunk. A hatalmas, 10 colos érintőképernyőn természetesen a Jaguar legfrissebb, Touch Pro névre hallgató rendszere fut, mely az internetelérésnek köszönhetően rengeteg információval és különböző alkalmazásokkal tudja megkönnyíteni az életünket. Egy vadonatúj, jóval szebb megjelenítéssel és az eddiginél 66%-kal nagyobb felülettel rendelkező head-up kijelző is elérhető, illetve felárért a műszerfal helyét is egy digitális megjelenítő veszi át – de kétféle prémium hangrendszer között is választhatunk.

A helykínálat a gyáriak szerint kiemelkedő lesz a kategóriában, amit a méretes tengelytávval támasztanak alá, de a csomagtér 577 literes értéke (lehajtott ülésekkel 1234 liter) is szinte hihetetlenül hangzik. A praktikumot és a kényelmet olyan extrákkal is igyekeztek bebiztosítani, mint a méretes rekeszek, a láblendítéssel is nyitható elektromos csomagtérajtó, a Land Rover Discovery esetében már kipróbált Activity Key vagy éppen az akár öt helyen is megtalálható USB portok – és akkor a 8 eszközt is kezelni képes 4G vezeték nélküli internetszórásról még nem is beszéltünk.

Természetesen biztonsági és vezetéstámogató asszisztensek terén is mindent megkapnak majd a vásárlók: 360 fokos kamerarendszer, adaptív, mátrix LED-es fényszórók, sávtartó automatika, holttérfigyelő – utóbbiak össze is dolgoznak, így meg tudják előzni, hogy ráhúzzuk a kormányt a mellettünk lévőre – automata parkolórendszer és adaptív tempomat is akad. Ez ráadásul nem minden, hiszen a menetstabilizáló rendszer égisze alatt is rengeteg kisebb egység működik, de olyan opciók is elérhetőek, mint például a tréler asszisztens – és akkor a gyalogosok épségéért beszerelt motorháztető-légzsákról még nem is beszéltünk.

A motortérben ismerős erőforrásokkal találkozhatunk, hiszen a JLR Ingenium névre hallgató családja hajtja az E-Pace-t. Benzinesek terén a 2-literes, négyhengeres turbós 249 és 300 lóerős kivitelben áll szolgálatba, és míg előbbi 365, utóbbi 400 Nm-es csúcsnyomatékot kínál. Ez a gyengébbik esetében 7, az erősebbiknél pedig 6,4 másodperces 0-100-as sprintet szavatol, és mindkettő alapáron automatikus váltóval jár, és elérhetőek összkerékhajtással is.

Dízelfronton ugyanúgy egy 2-literes egységgel számolhatunk, ami 150 (380), 180 (430) és 240 (500 Nm) lóerővel lesz elérhető. A legerősebb verzió 7,4 másodperc, míg a középső 9,3 szekundum alatt gyorsítja 100-ra az E Pace-t, a vegyes fogyasztásuk pedig papíron 4,7 és 6,1 liter között mozog. Alapáron hatfokozatú manuális váltó jár ezekhez a motorokhoz, de felárért kilencsebességes automataválót is elérhető, illetve összkerékhajtás is rendelhetnek majd a vásárlók.

A Jaguar E-Pace tehát komoly kihívó lett a kategóriában, hiszen sportos formáival és kompakt mérete ellenére hatalmas helykínálatával – erre azért kíváncsiak leszünk élőben is – bizony rátaposhat a konkurensek sarkára. Egyedül talán a viszonylag nagy teljesítmény ellenére visszafogott gyorsulási adatok adhatnak okot az aggodalomra – ilyen erővel az ellenlábasok bizony jóval szebb eredményeket tudnak felmutatni – de az ítélettel inkább kivárnánk az első tesztet, amit már alig várunk. Az árakról egyelőre nincs információ, de akár még idén megérkezhet majd a kereskedésekbe az autó.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark