2018. Június 20., Szerda

Frissitve:03:37:41

A világ legdrágább autója – ismét gazdát cserélt egy Ferrari 250 GTO

Nyomtatás

Veterán Ferrariba fektetni manapság a világ egyik legjövedelmezőbb befektetése, kiváltképp, ha egy 250 GTO-ról van szó, ami kétségkívül az olasz márka legikonikusabb négykerekűjévé vált – holott nem is egy utcai, hanem egy versenyautóról beszélünk. A szóban forgó modell saját rekordjait döntögeti meg folyamatosan, a legfrissebb hírek szerint pedig ismét gazdát cserélt egy példány – nem meglepő módon ismét rekordot jelentő összegért.

A legtöbb forrás 19,25 milliárd forintos összegről ír, de van, akik szerint 22 milliárd volt a pontos ár. Tulajdonképpen ennek talán nincs is túl nagy jelentősége, hiszen a lényeg, hogy ismét megdöntötte saját rekordját a típus: korábban 7,07, majd később 11,4 milliárdért kelt el egy-egy példány, és bár arról nincs hír, hogy sikerült-e eladni, de nagyjából 2 éve 16 milliárdért is hirdettek egy kék GTO-t, és szerintünk – ha nem is pontosan annyiért –, de az is csúcsot döntött. Erre licitált rá most alaposan a legújabb győztes, ami még a 250 GTO-k között is egyedinek számít.

A 4153 GT sorozatszámú példány az egyik legtöbbet ünnepelt darab az összes közül, amelynek ráadásul ezüst fényezése és sárga díszcsíkja is igazán egyedi – ezt egyébként annak köszönheti, hogy az első két évében a híres belga istállók, az Ecurie Francorchamps és az Equipe National Belge színeiben versenyzett. Az autó egyébként 1963-ban készült el, és ebben az évben negyedik helyen végzett a 24 órás Le Mans-i viadalon, hogy aztán 1964-ben megnyerje a rendkívül kemény és igazi presztízsversenynek számító Tour de France futamot.

A szóban forgó példány egyébként tökéletes példája annak, hogy a 250 GTO-k mennyire sokoldalúak voltak, hiszen az előbb említett nagyobb versenyek mellett több más zárt pályás, utcai, rali, hosszútávú és hegyi felfutó versenyen is részt vett a jármű. Mindezek fényében az is kivételesnek számít, hogy egyetlen nagyobb balesete sem volt a négykerekűnek, ami így a rengeteg használat és siker mellett az egyik legtöbb eredeti alkatrészt tartalmazó példány. Az első sorozatból, amibe cikkünk alanya is tartozott, mindössze 33 darabot gyártottak le, így nem csoda, hogy elképesztő összegekért lehet csak hozzájutni – arról nem is beszélve, hogy többen is a valaha volt legjobb Ferrarinak kiáltották ki.

A motortérben egyébként egy háromliteres, V12-es erőforrás dolgozik, ami 300 lóerőt bocsát a sofőr rendelkezésére – mondanunk sem kell, ez bizony óriási szó volt 55 évvel ezelőtt. Az autónak már elég sok gazdája volt, és legtöbbjük bizony nem rejtette a garázs mélyére a lenyűgöző négykerekűt, hanem különböző rendezvényeken és klasszikus versenyeken rendszeresen használták azt. A legújabb tulajdonos a hírek szerint egy amerikai gyűjtő, David MacNeil, aki a WeatherTech vállalat vezére, és szintén azt vallja, hogy a veterán gépcsodáknak nem a garázsban, hanem az úton a helyük. így minden bizonnyal többször is találkozhatunk majd az autóval.

A különleges 250 GTO-t az 1990-es években a méltán elismert angol Ferrari specialista csapat, a DK Engineering restaurálta, majd 2013-ban a Ferrari Classiche programba is bevették, ami manapság már elengedhetetlen egy-egy ilyen modell esetében. A rekord tehát ismét megdőlt, de biztosra vehetjük, hogy nem ez volt az utolsó alkalom, hiszen egyrészt előkerülhetnek még olyan példányok, amelyekért valaki még többet lesz majd hajlandó kifizetni, másrészt pedig az idő múlásával szintén egyre többet fognak majd érni ezek az autól.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark