Erősödve - megérkezett a frissített Škoda Octavia RS

Nyomtatás

A Škoda Octavia frissített változata már korábban bemutatkozott, ám a csúcsot jelentő RS verziókat egészen mostanáig csiszolgatták a gyáriak, de túl nagy meglepetést nem tudtak okozni. Az újdonság benzines kivitele alapból megkapta a korábbi RS 230 limitált széria változtatásait, míg a dízel esetében semmilyen változtatással nem találkozhatunk – leszámítva persze az átrajzolt külsőt.

Az új, benzines RS egészen pontosan 10 lóerővel lett erősebb elődjénél, míg a csúcsnyomaték nem változott. Mindez számokban kifejezve 230 lóerős teljesítményt és 350 Nm-es nyomatékcsúcsot jelent, amivel 6,7 másodperc alatt képes elérni álló helyzetből a 100 km/h-s sebességet, míg végsebességét elektronikusan korlátozták 250 km/h-ban. A dízelverzió esetében maradt a 184 tagú ménes és a 380 Nm-es nyomaték, amit alapból az első, opcionálisan pedig akár mind a négy kerékhez el tud juttatni az autó. Mindez 7,9 mp-es 0-100-as sprintet és 232 km/h-s végsebességet tesz lehetővé.

A hajtásláncokat tekintve tehát nem történtek túlságosan lényeges változások, és az átlagos kivitelek külső újításait leszámítva ugyanez igaz a külcsínre is. Csupán az első lökhárító szélső légbeömlői kaptak egy plusz fekete betétet és lettek valamivel agresszívabbak, míg hátul semmilyen változást nem tapasztalhatunk. Az első fényszórók különleges megoldása ugyanakkor érdekesen mutat az RS-eken, ugyanis esetükben a hűtőrács fekete keretet kap, aminek köszönhetően igencsak összeolvad a lámpák belső egységével, ami a képeken lévő fehér fényezéssel kombinálva elég érdekes képet fest – az ítéletet azonban ezúttal is Önökre bíznánk. A frissített RS ugyanakkor 1,5 centivel közelebb került a földhöz, míg a hátsó nyomtáv 3 centivel nőtt meg – az új, 17 és 19 col közötti keréktárcsákról nem is beszélve.

Az elsőkerkhajtású kivitelek továbbra is hatfokozatú manuális váltót kapnak alapáron, de az összkerékhajtású dízel már alapból DSG automatával van szerelve – de felárért természetesen a többi kivitelhez is elérhető az automata. Az utastérről egyelőre nem osztottak meg képet a gyáriak, de minden bizonnyal belül is ugyanazokat a változásokat köszönthetjük majd, mint az átlagos változatokban – persze sportosabb tálalásban.

A hírek szerint azonban jövőre érkezhet egy még potensebb verzió is, méghozzá a Volkswagen Golf GTI Performance frissített hajtásláncával, ami 245 lóerős teljesítményével már komolyabb előrelépés lenne. Ez nem is lenne olyan meglepő, hiszen az RS 230 mintájára, ami szintén az akkori GTI erősebb változatának hajtásláncát kapta meg, úgy ismét egy limitált széria képében jöhetne az izmosabb RS. Addig azonban be kell érnünk a 230 lóerős csúcsváltozattal, ami persze így is bőven elegendő a hétköznapokra. Az autó ára nagy valószínűséggel nem sokat változik majd, talán csak néhány százalékkal lesz majd drágább a frissített kivitel.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark