Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ahogyan azt beígérte a Volvo, ma le is rántotta a leplet a vadonatúj V60-ról. Noha általában az adott modellcsaládból először a négyajtós kivitel mutatkozik be – vagy egyszerre rántják le a leplet a kombiról és a szedánról –, a svédek ezúttal felrúgták ezt a rendet, és csak a puttonyos verziót mutatták meg a nagyközönségnek. A friss középkategóriás természetesen testvérei megoldásaiból építkezik.

Mutatós, akárcsak többi testvére - galériaA külsőről nemigen tudunk újat mondani, hiszen a Volvo legújabb, jellegzetes formanyelve köszön vissza a V60-on, ami így tulajdonképpen egy kicsinyített V90 lett. Egyedül az első fényszóró lett valamivel egyedibb, amelynek LED-es nappalai menetfénye (vagy más néven Thor kalapácsa) túlnyúlik némileg a lámpatesten, akárcsak a XC60 esetében – ám nem éri el a hűtőrácsot, ahogyan teszi azt az emelt hasmagasságú testvérnél.

Azért hátul is vannak eltérések a nagyobb kombihoz képest, ugyanis rövidebb felépítése okán a hátsó szélvédő valamivel meredekebb, mint a V90-nél. A pontos méreteket egyelőre nem adták meg a svédek, de annyi biztos, hogy az új V60 a Volvo jól ismert, moduláris SPA padlólemezére épül, akárcsak a 90-es széria és az XC60. Reméljük legkésőbb a genfi premier után pontos adatokat is megtudhatunk majd az autóról, ám addig is marad a hatalmas galéria, a korábbi generáció tesztjét pedig ide kattintva érhetik el.

Thor kalapácsa egyedi lett a V60-ban - galériaAz utastérben is az immár jól ismert formák várják az érdeklődőket: a Volvo jellegzetes, függőleges tájolású multimédiás rendszere – ami ismeri az Android Auto és Apple CarPlay funkciókat is – és az azt közrefogó légbefúvók, a digitális műszerfal, az ismerős kormány és ülések mind-mind a már a testvérekből érkeztek. Ezt azonban egy percig sem bánjuk, hiszen azt jelenti, hogy a V60 is minőségi anyagokból építkezik majd és otthonos, komfortos körülményeket biztosít majd az utasok számára.

Természetesen extrák terén is a megszokott felhozatallal számolhatunk, így a legjobban felszerelt példányokban akár Bowers & Wilkins hangrendszert is kérhetünk, illetve finom fabetéteket is választhatunk. A csomagtér 529 literes lesz, a 60/40 arányban ledönthető hátsó üléstámlákkal pedig akár 1364 literes teret varázsolhatunk – természetesen motoros mozgatású csomagtérajtó is kérhető, amelyet láblendítéssel is lehet nyitni.

Minőségi anyagok, otthonos környezet - galériaA motorpaletta a Volvo négyhengeres egységeiből áll majd: kezdetben ezúttal is az izmosabb hajtásláncokat kínálják majd a svédek, így benzines fronton a 250 lóerős T5 és a 310 lóerős T6 lesz elérhető – alapáron nyolcfokozatú automatával –, míg dízelek terén a 150 lóerős D3 és a 190 tagú ménest mozgósító D4. A gázolajosok alapáron hatos kézi váltóval lesznek szerelve, de felárért a nyolcsebességes automata is elérhető lesz hozzájuk.

A T8 Twin Engine hibrid hajtáslánc a V60-hoz is elérhető lesz, és érkezik egy új egység is T6 Twin Engine néven, amely a sajtóanyag szerint 340 lóerős összteljesítményt kínál majd. Vezetéstámogató rendszerek terén is mindent tud majd az újdonság, kezdve a félig önvezető rendszertől a vészfékrendszeren át egészen a 360 fokos kamerarendszerig és az automatikus parkolóasszisztensig – és akkor az adaptív tempomatot, a sávtartót, a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszert, a táblafelismerőt és a gyalogosfelismerőt nem is említettük.

Kétféle hibrid is lesz - galériaA magyar honlapon már egy konfigurátor is megjelent, így az árakat is megismerhettük. Egyelőre két szinten, Momentum és Inscription felszereltséggel elérhető a V60. Előbbi a 150 lóerős D3 hajtáslánccal és kézi váltóval párosítva adja az alapverziót, ami 10,65 millióba kerül – a nyolcas automata 700 ezer forinttal kerül többe. Pontosan ennyit kérnek az erősebb, 190 lovas dízelért is, ami így 11,35 millió, és ehhez ugyancsak 700 ezerért kérhetünk automata váltót. Az alapból automatával és összkerékhajtással érkező 310 lóerős benzines T6 alapára pedig 14,4 millió forint. A mutatós külső és finomabb belső elemeket is tartalmazó Inscription felszereltség felára minden változat esetében 1,2 millió forint. Később persze új hajtásláncokkal és felszereltségi szintekkel is bővül majd ez a lista.

Először élőben a Genfi Autószalonon csodálhatjuk majd meg az autót, és reményeink szerint legkésőbb akkor megkapjuk majd a részletes adatokat is róla, amikről természetesen rögtön beszámolunk majd Önöknek. Addig is azonban marad a hatalmas galéria, amit érdemes végiglapozni.

Kommentek