A Jaguar budaörsi szalonjába néhány napra ellátogatott a mindössze két hónapja bejelentett Jaguar I-Pace, vagyis a britek első teljesen elektromos szériagyártású modellje, az importőr pedig rögtön össze is hívta a hazai szaksajtót, hogy bemutathassa büszkeségét. Annak ellenére, hogy a kiállított piros I-Pace egy kézzel összerakott előszériás példány volt, előre-hátra beülhettünk az autóba.

Kissé lassan őrölnek a Nissan malmai, de nagy örömünkre ezúttal is bebizonyosodott, hogy ami késik, az nem feltétlenül múlik: a Nissan úttörőnek számító, és világszerte óriási népszerűségnek örvendő Leaf modelljének második generációja tavaly szeptemberben mutatkozott be, december közepén pedig már arról adtunk hírt, hogy megkezdődött az európai kivitelek szériagyártása Angliában. Ám Magyarországra csak nemrégiben érkeztek meg az első példányok, a hazai sajtóbemutatóra pedig a héten került sor. A menetpróba alapján örömmel kijelenthetem, hogy az új Leaf sokkal jobb elődjénél, és aki egy használható méretű tisztán elektromos autóra vágyik, az mindenképp tegye próbára a Nissan új büszkeségét.

Eddig hat generációnyi ES-ből hagyott ki minket, európaiakat a Lexus, ennek azonban vége. A méretes négyajtós hetedik generációja ugyanis végre az öreg kontinensen is elérhető lesz, és bár ezzel párhuzamosan a gyáriaknak meghoztak néhány áldozatot – és itt persze a GS nyugdíjazásáról beszélünk –, végeredményben nem fogunk rosszul járni. Ezt személyes tapasztalatok alapján mondhatom, hiszen a pekingi világpremierrel párhuzamosan Brüsszelben már meg is csodálhattuk néhányan az újdonságot.

A kisbuszok és kishaszonjárművek világában bevett dolog, hogy a generációváltás során az alapokat nem cserélik le a gyáriak, ugyanakkor a külső és a belső alapos – vagy kevésbé alapos – átformálásával és egyéb újdonságokkal mégis nyugodtan nevezhetjük újnak az adott modellt. Így van ez a Fordnál is, hiszen az amerikaiak még 2012-ben mutatták be a Custom családot, melynek Tourneo (kisbusz) és Transit (furgon) változatait nemrég egy komoly ráncfelvarrásnak vetették alá, aminek köszönhetően bizony rengeteget fejlődött az autó – mi pedig hazai utakon tapasztalhattuk meg mindezt.

Az Opel kínálatában jelenleg két francia (PSA) alapokon nyugvó modell szerepel, mindkettő crossover: már a kisebb Crossland X is egészen jó lett, ám a nagy durranás kétségtelenül a jóval felnőttesebb, mintegy 4,5 méter hosszú Opel Grandland X, ami minden szempontból kiváló autó. Csupán egyetlen fontosabb dolog, egy izmos motor hiányzott belőle, aminek hiányát mi már többször leírtuk, és mivel az ügyfelek is jelezték, hogy komolyabb erőforrás(ok)ra vágynának, a vezetőség villámgyorsan lépett az érdeklődés fenntartása érdekében.

"Be the one who dares", angolul így szól a vadonatúj BMW X2 nemzetközi szlogenje, ami magyarul nagyjából annyit jelent, hogy legyünk merészek, avagy merjünk merészek lenni. A BMW ma tartotta új, sportos kompakt crossover kupéjának hazai sajtóbemutatóját, így máris kipróbálhattuk az autót. Vajon tényleg igaz a mondás, miszerint aki mer, az nyer?

Az autózás világában van néhány betűhármas, amelynek hallatán, vagy éppen láttán rögvest szaporábban elkezd verni a vezetés szerelmeseinek a szíve. Talán nem túlzás ezek közé sorolni az Opel által 1984-ben bevezetett GSi-t sem, amelyet a Kadett kapott meg először a német márka történetében, és a jól csengő betűk mellett persze alapos sportkúrával is együtt járt a csomag. A GSi változatok azonban kihaltak, és az OPC váltotta fel. Most azonban elsőként az Insignia kínálatában visszatért a korábbi betűhármas, mi pedig máris kipróbálhattuk az újdonságot.

A kis crossoverek szegmense gyakorlatilag szárnyal, és a szakértők szerint a folyamatos növekedés jó pár évig eltart még – ez ráadásul nem csak nemzetközi szinten, hanem a magyar piacra is igaz. Nem csoda hát, hogy a Fordnak, és magával a gyárral együtt a hazai importőrnek is fontos és egyben örömteli volt az EcoSport alapos frissítése, amivel végre Európában is komolyabban beleszólhatnak majd a szegmensbe – nemrég pedig már hazai utakon próbálhattuk ki az újdonságot.

Amint azt hétfőn megjelent Rolls-Royce beszámolónkban megígértük Önöknek, a levetkőztethető hercegnővel, vagyis a vászontetős Dawn kabrióval folytatjuk. Amennyiben esetleg elkerülte figyelmüket az első rész, lehetőség szerint fussák át a márka különleges világába való bevezetőt, amit ide kattintva máris megtehetnek.

Megújult a Dacia Duster, az első példányok pedig már meg is érkeztek hazánkba. A fejlődést mi sem szemléleti jobban, mint hogy egy helyett már rögtön két teleszkóp nyitja a motorháztetőt. De vajon mindenben dupláz az új generáció? Menetpróbánkon utánajártunk.

Bár sokak számára némileg meglepő, mégis örömmel kijelenthetjük, hogy amióta a Jaguar és a Land Rover indiai kézbe került, szárnyalnak a brit konszern eladásai. A másik oldalról nézve azok számára vélhetően nem meglepő az információ, akik kicsit is jártasak az autós világ aktuális híreit tekintve: az elmúlt években rengeteg fejlesztési tőkét invesztált az indiai befektető a márkákba, a britek pedig ennek megfelelően számos jobbnál jobb újdonsággal lepték el a piacot. A történet különben a Volvónál is hasonló: a svédeket egy kínai befektető ‘karolta fel’, nagyon sokat költve a fejlesztésekre, s azóta töretlenül dőlnek a Volvo értékesítési rekordjai is.