Az Opel Insignia első generációja minden hibája ellenére egy igazán szerethető tagja volt a kategóriának, amit tesztjeinken is újra meg újra bizonyított. A villámosok ugyan soha nem hagyták cserben a típust, és a végsőkig csiszolgatták, de a váltás már kétség kívül érett, és tavaly decemberben végre le is rántották a leplet az új generációról, amely a gyáriak szerint a valaha készült legjobb négykerekűjük lett – ezt pedig nemrég hazánkban is bizonyíthatta.

A Volvo mostanában nem csak jól, de villámtempóban is dolgozik: mindössze bő egy hónap telt el az új Volvo XC60 első bemutatkozásától kezdve, a középkategóriás prémium SUV máris megérkezett Magyarországra. Nem haboztunk: közelről megismerkedtünk az XC90 kistestvérével.

A Suzuki festői szépségű helyen, a fényűző alsópetényi Prónay kastélyban tartotta a vadonatúj Swift magyarországi bemutatóját, de örömmel írhatom, hogy a teljes egészében átalakult modell, amely hazánkban immár 25 éve óriási jelentőséggel bír, a ‘puccos’ körítés nélkül is meggyőzött volna minket, hiszen kiváló autó lett. A premieren nem csak megismerhettük, de több hajtáslánccal is kipróbálhattuk a Swiftet, ami gyakorlatilag valóban mindenben jobb lett elődjénél.

Hazánkban még mindig sokan néznek furcsa tekintettel, ha megemlítjük az Isuzu nevet: a japán márkának csupán egyetlen modellje elérhető hazánkban, és az is egy pickup, így nem csoda, hogy a laikusok sokszor nem tudják hová tenni. Persze az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a gyártó kizárólag tehergépjárművekkel foglalkozik. A kategóriában jártasok persze rögtön tudják, mivel van dolguk: a D-Max elismert tagja a szegmensnek, és nemrég bizony alaposan felfrissült – mi pedig próbára tehettük az újdonságot.

Egy nemzetközi menetpróba mindig hatalmas élmény: rengeteg külföldi kolléga, elképesztő mennyiségű tesztautó és aprólékosan összeállított, kiválóan kivitelezett programok várnak minket minden alkalommal, legyen a világ bármely pontján az adott rendezvény. A Mercedes-Benz a magyar újságírók számára még különlegesebbé tette a legutóbbi alkalmat, ugyanis a csillagosok kompakt palettájára kihegyezett nemzetközi menetpróbát hazánkban rendezték meg, és prémium gyártóhoz hűen egy rendkívül színvonalas programot állítottak össze számunkra.

Elődje értékeit megörökölve, ám vadonatúj alapokon új öntudatra ébredve mutatkozott be a Land Rover Discovery új generációja. Az SUV modell úgy lett nagyobb, hogy közben mázsákkal lett könnyebb, a praktikumot és a többcélú használatot pedig olyan magas szintre emeli, ahol korábban még sosem járt. Az újdonság megérkezett hazánkba is, a budai bemutatón pedig megtudunk minden információt róla.

Az Opel háza táján az elmúlt hetekben viharos szelek fújnak: bizonyára mindenki hallott róla, hogy március elején a francia PSA megvásárolta a német márkát az amerikai GM-től, mégpedig igencsak alacsony áron, aminek oka az Opel veszteséges működése volt a GM érában. Sokan megijedtek a hír hallatán, ám tudni érdemes, hogy a PSA vezetősége az elmúlt években csodát tett a konszernnel, és ha az Opelt is hasonlóan jó érzékkel fogja irányítani Carlos Tavares és csapata, akkor valószínűsíthető, hogy a villámosok erős évek elébe néznek. Mi szorítunk értük, és egyben azért is, hogy a szentgotthárdi motorgyárat ne ‘bántsák’ a franciák.

Amikor a hazai importőr elkezdte tervezgetni az Opel Crossland X magyarországi bemutatóját, még sok minden másképp volt. Először világpremiernek indult a rendezvény, amin a PSA csoporttal közös három modell első tagját mutatta volna be az Opel, ám a helyzet úgy alakult, hogy mégis ellátogathatott a Genfi Autószalonra a kis crossover, és mint kiderült, az újdonság nem egy három autóból álló, hanem egy annál sokkal szorosabb kapcsolat első gyermeke lett. A lényeg azonban nem változott: alig néhány nappal az élő világpremier után itthon is megcsodálhattuk a villámosok újdonságát – még ha csak álló helyzetben is.

A Lada friss fejlesztésű, mondhatni első ‘teljesen európai’ modelljének, a Vestának a fontosságáról már akkor megbizonyosodhatunk, ha ellátogatunk az orosz gyártó magyarországi importőrének hivatalos honlapjára: az oldal tetején már jó ideje egy nagy visszaszámláló trónol, ami azt mutatja, hogy pontosan mennyit kell még várni a Vesta hazai bemutatójáig.

A BMW által újjáélesztett, kultikus brit MINI márkának nagyon szépen szalad a szekere az elmúlt években, tavaly például önmagában is az 5. legnagyobb prémium márka volt. A szuper eredmény nem véletlen, ugyanis a BMW Group rengeteget foglalkozik a MINI-vel a siker érdekében. A gyártó palettája például az elmúlt 3 évben gyakorlatilag teljes egészében megújult, s a jelenleg öttagú modellkínálat nem csupán friss, de sokkal jobb, mint valaha; a korábbi, különféle autómárkákkal való együttműködéseknek véget vetve immár ízig-vérig BMW technológia lapul a lemezek alatt, s a BMW elsőkerékhajtású modelljeivel közös, moduláris UKL nevű padlólemezek kiváló alapot biztosítanak.

A vadonatúj Fiat Tipót, ami az olaszok legfrissebb reménysége, első ízben tavaly márciusban volt alkalmunk hazai körülmények között próbára fogni, és szinte mindenki elégedetten szállt ki az autóból, hiszen a négyajtós Tipo nem csak tetszetős, de tudását tekintve is rendben van, továbbá a vásárlók nagy örömére ár/érték aránya igencsak kedvező, a habot a tortán pedig a széria ötéves garancia jelenti.